BILKA tinteste vanzari de 400 milioane de lei in 2017 |
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 08 Nov 2017 09:14 |
Afacerile companiei Bilka, lider al pietei locale de acoperisuri, au inregistrat o crestere de 44% in primele noua luni din 2017, pana la 292 milioane de lei. Pentru intregul an in curs, conducerea companiei estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 400 milioane de lei. Rezultatele favorabile se datoreaza, in principal, proiectului investitional de 10 milioane de euro demarat in 2014 si finalizat in 2016, in contextul in care Bilka detine utilaje de productie care abia in actualul exercitiu financiar au ajuns la un an de functionare si multe alte linii de productie care tot in 2017 au ajuns la maturitate. In plus, o contributie decisiva la cresterea afacerilor a fost reprezentata de infrastructura interna a companiei, respectiv de sistemul de management care a gestionat eficient resursele existente si a fructificat investitiile realizate. Bilka detine la Brasov o fabrica dezvoltata pe o suprafata de 45.000 mp si linii de productie complet automatizate, in cele doua decenii de activitate realizand investitii de 20 milioane de euro.
Interviu cu Horatiu Tepes (37 de ani), proprietarul companiei Bilka Steel, pe ca a infiintat-o in urma cu un deceniu.
- Cum va continua planul de extindere a afacerilor companiei pe termen mediu si lung?
- Unul dintre cele mai importante proiecte pentru companie este, in prezent, planul investitional pe care l-am demarat anul acesta si care se va desfasura pana in 2020. Valoarea proiectului se ridica la 20 milioane de euro, suma ce va fi distribuita in cea mai mare parte catre dezvoltarea produselor cu desfacere in sectorul industrial. Prima etapa din strategia de dezvoltare industriala a fost realizata la inceputul lunii septembrie a acestui an, cand am incheiat procedurile si am semnat documentele pentru achizitia platformei Hidromecanica 2 - Brasov. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 5,5 milioane de euro. Platforma intrata in proprietatea Bilka se afla in vecinatatea halelor deja detinute de companie si se desfasoara pe o suprafata de 9,5 hectare. Prin adaugarea noii suprafete la cele 4,5 hectare pe care se afla in prezent halele de productie Bilka, se ajunge la o suprafata totala de 14 hectare. Cea de-a doua etapa a proiectului va fi reprezentata de renovarea platformei si achizitia utilajelor de productie necesare. Investitiile de 20 de milioane de euro sunt sustinute din profitul companiei si prin credit bancar. Acum, dupa achizitia platformei, urmeaza procesul de renovare, care va dura un an. In paralel, ne-am planificat achizitia utilajelor productive necesare, realizarea stocurilor de materie prima si cresterea echipei care va gestiona aceasta divizie. Investitia se va efectua in trei ani, putand fi definitivata in 2020, odata cu incheierea renovarii si dotarii cu echipamente a noii platforme. Primele efecte pe care le vor produce aceste investitii le vom simti la inceputul lui 2019, cand estimam ca vom demara productia de panouri termoizolante.
- Care este ponderea produselor industriale din vanzarile totale?
- In prezent, productia si livrarile de sortimente cu destinatie industriala reprezinta 10% din cifra de afaceri a companiei, diferenta de 90% fiind acoperita de cele pentru sectorul rezidential. Astfel, sectorul rezidential a avut cea mai mare pondere in totalul afacerilor companiei. La fel ca anul trecut, si in 2017 cea mai mare cerere s-a inregistrat pentru constructiile noi, solicitarile pentru renovari fiind in usoara scadere.
- Ce tendinte se observa, in acest moment, pe piata de sisteme pentru acoperisuri?
- Studiile oficiale din diferite domenii arata ca, in ultimii doi ani, beneficiarii din Romania s-au orientat mai mult catre produsele superioare din punct de vedere al pretului, ceea ce a determinat o crestere a consumului de produse premium. Acest aspect a fost constatat in cazul bunurilor de folosinta curenta, dar si in cazul produselor de utilizare indelungata, cum este cazul acoperisurilor. In primele noua luni din 2017, Bilka a vandut cu 25% mai multe produse premium fata de aceeasi perioada a anului trecut, evolutie ce se datoreaza in special majorarii ponderii acestora in portofoliul nostru. Am identificat aceasta nevoie pe piata in urma cu doi ani, cand am intalnit clienti care doreau produse cu grosimi superioare si finisaje speciale si nu aveau de unde sa le cumpere. Pe piata de acoperisuri nu era dezvoltat acest segment. In 2014 am inclus in portofoliul nostru un finisaj special, cu specificatii tehnice superioare celor existente la acel moment pe piata. De atunci, cererea a crescut constant, iar anul acesta am introdus un nou finisaj, GrandeMat, marca Bilka, pe care in prezent il comercializam in opt nuante. Ne bucuram sa vedem un interes tot mai mare pentru produsele de top si vom continua sa sustinem aceasta tendinta. In acelasi timp, sistemele de invelitoare metalice continua sa castige cote de piata si sa fie alese in detrimentul altor solutii pentru acoperisuri. Un alt aspect demn de mentionat este ca, in medie, noua din zece clienti opteaza pentru sistemul complet pentru acoperis, accesorii, sistem pluvial si tigla metalica. Tiglele metalice cu vopsea mata raman in topul preferintelor consumatorilor, depasind 50% din totalul vanzarilor. Aceste performante ne indica o maturizare a comportamentului de consum si o evolutie sanatoasa a pietei. Bilka va sustine si in anii urmatori aceasta tendinta si va veni constant cu noi produse si servicii necesare clientilor.
- Cum a evoluat piata sistemelor pentru acoperisuri in ultimii ani si ce estimari aveti pentru viitor?
- Piata de acoperisuri a crescut in ultimii ani cu 5% - 10% pe an si a ajuns, in 2016, sa depaseasca pentru prima data pragul de 32 milioane de metri patrati, inregistrat in 2008. Anul trecut, sectorul de profil s-a aflat la cel mai ridicat nivel cantitativ existent in Romania, respectiv la 35 de milioane de metri patrati, din care 70% a reprezentat cota acoperisurilor metalice. Aceasta majorare vine, pe de-o parte, din cresterea consumului, a nevoii de noi locuinte sau renovari si, pe de alta parte, se datoreaza investitiilor care s-au realizat in acest domeniu, in ultimii ani. Pe langa volumul si valoarea pietei, un indicator relevant al performantei pe piata este consumul de otel prevopsit, ce reprezinta materia prima utilizata in productie. Piata de otel prevopsit a ajuns, anul trecut, in Romania, la 256.000 de tone, de la 213.000 de tone cat a fost in 2015. De obicei, primul trimestru contureaza trendul anului respectiv, iar in urma evolutiei din primele trei luni a.c., estimam pentru sfarsitul lui 2017 o crestere de +10% a pietei totale de acoperisuri.
|