CFR: 11 oferte pentru modernizarea de cai ferate in valoare de aproape 4 miliarde lei |
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 24 Feb 2022 10:26 |
11 operatori economici au depus oferte la procedura de licitatie deschisa pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare pe sectiunile Timisoara Est - Ronat Triaj (lotul 3) si Ronat Triaj - Arad (lotul 4), aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - AradĖ®.
Valoarea financiara totala estimata a contractelor este de 3.917.081.120 RON, lei fara TVA, din care 1.445.386.706 RON, fara TVA, pentru lotul 3, respectiv 2.471.694.414 RON, fara TVA, pentru lotul 4, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile.
In cadrul procedurii de licitatie publica, impartita in doua loturi, au fost depuse urmatoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:
6 operatori economici - Lotul 3 Timisoara Est - Ronat Triaj Gr. D
- S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A.
- FCC CONSTRUCCION S.A.
- ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
- WEBUILD SPA - MILANO
- IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI - asociere
Lotul 3 Timisoara Est - Ronat Triaj Gr.D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF Bucuresti - Jimbolia (indicativ 100), pana la statia Timisoara Nord, dupa care se continua pe linia CF Timisoara - Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de iesire din Ronat Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea in cap X statia Timisoara Est, pana la semnal cap Y, din Ronat Triaj Gr.D.
Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata, dotata cu instalatie BLA si este dispusa atat in rambleu cu inaltimea de maxim 12 metri, cat si in debleu cu adancimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h. De asemenea, se vor executa lucrari:
- de constructie, reconstructie sau reparatii/reabilitare a 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel si 2 podete de descarcare;
- de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Timisoara Est, Timisoara Nord; Ronat Triaj Gr. D (post de miscare), Timisoara Centru, Ronat Triaj Cab.1, Ronat Triaj h, Ronat Triaj Gr. D (halta). Statia care se va transforma in post de miscare este Statia (grupa de linii) Ronat Triaj Gr. D.
- de modernizare a retelelor locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.
- de protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.
5 operatori economici - Lotul 4 Ronat Triaj Gr. D - Arad
- ARCADA COMPANY
- FCC CONSTRUCCION S.A.
- WEBUILD SPA - MILANO
- IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI - asociere
Lotul 4 Ronat Triaj Gr. D - Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de iesire din Ronat Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare in statia Arad). Pe langa acest tronson, tot in cadrul lotului 4, proiectul cuprinde si modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovat (indicativ 220), pe o distanta de cca 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata, dotata cu instalatie BLA si este dispusa atat in rambleu cu inaltimea de maxim 12 metri, cat si in debleu cu adancimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla.
Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h. Calea ferata existenta intre statiile Aradu Nou si Arad se va mentine simpla, insa se va moderniza.
Pe intervalul dintre statiile Aradu Nou si Glogovat, traseul existent al caii ferate (linia Aradu Nou - Glogovat) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de catre trenurile de marfa, care vor circula intre Timisoara si Arad. Noul tronson feroviar proiectat intre Aradu Nou si Glogovat va traversa raul Mures pe un pod construit in amonte fata de cel existent. De asemenea, se vor executa lucrari:
- de reconstructie sau reparatii/modernizare a 6 poduri, 30 podete, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate si 9 podete de descarcare
- de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovat, Micalaca. Statia care se vor transforma in post de miscare este Statia Valea Viilor.
- de modernizare a retelelor locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.
- de protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.
Durata de implementare a fiecarui contract este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor, 60 de luni reprezentand perioada de garantie a obiectivului.
|