CNADNR reface Lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu in regie proprie |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 04 Apr 2016 14:56 |
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca va constitui un grup de lucru in vederea refacerii lotului al treilea al autostrazii Orastie-Sibiu in regie proprie. Societatea a constituit, astfel, "Unitatea de implementare: Refacere Lot 3 Orastie-Sibiu" (UIR), ce va avea ca principala sarcina redeschiderea traficului pe sectorul de 22 km in conditii de siguranta. Din grupul de lucru fac parte specialisti in sectorul constructiilor de drumuri si poduri, proiectare, geologie, topometrie, etc. Personalul necesar pentru realizarea obiectivului va fi asigurat de catre Directiile Regionale de Drumuri si Poduri Cluj si Brasov. UIR va functiona sub coordonarea Directiei de Implementare a Proiectelor de Autostrazi si Drumuri Expres din cadrul Directiei Generale de Implementare a Proiectelor de Infrastructura Rutiera, din cadrul CNADNR SA Central.
Finantarea lucrarilor, estimata la circa 5 milioane de euro, va fi asigurata din garantia de buna executie a contractului reziliat cu grupul italian Salini Impregilo.
"Orastie-Sibiu va fi proiectul pe care il vom trata cu maxima atentie. In paralel cu expertiza tehnica demarata pentru intreg lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, cu o lungime de 22 km, incepem reconstructia portiunii excavate si remedierea tuturor deficientelor cunoscute la aceasta data. Am hotarat sa refacem acest sector in regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de executie, astfel incat acest tronson de autostrada sa fie refacut cat mai repede. (…) Am agrenat in Unitatea de Implementare specialisti care si-au asumat raspunderea de a finaliza acest tronson. In perioada imediat urmatoare, astept de la aceasta echipa un program si un calendar al lucrarilor foarte clare si mai ales cu termene asumate. Aceasta masura de reziliere si finalizare a lucrarilor in regie proprie, abordata pentru prima data de CNADNR, poate fi pusa in aplicare oricand, pentru orice proiect care nu merge si unde constructorul da dovada de neseriozitate si intarzie proiectul nejustificat", a declarat Catalin Homor, directorul general al CNADNR SA.
Servicii de expertiza tehnica de peste 1,8 milioane de lei
La inceputul lunii aprilie 2016, CNADNR a initiat procedurile de licitatie deschisa pentru atribuirea serviciilor de expertiza tehnica asupra lucrarilor executate la sectorul de 22,11 km dintre localitatile Saliste si Cunta (km 43+855 - km 65+965). "In vederea finalizarii acestui obiectiv, avand in vedere stadiul executiei lucrarilor, a defectelor existente pe santier si a lucrarilor ramase de executat, se impune clarificarea calitatii si cantitatii lucrarilor executate in santier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunta si asupra proiectului tehnic de executie", se arata intr-un anunt al CNADNR. Valoarea estimata a contractului de 1,8 milioane de lei (fara TVA), din care 10% reprezinta cheltuieli diverse si neprevazute. Conform companiei de autostrazi, intreaga suma necesara va fi decontata din garantia de buna executie a contractului reziliat.
Durata de executie prevazuta este de 15 luni de la data intrarii in vigoare, din care primele cinci luni sunt pentru finalizarea expertizei tehnice. Dupa primele 3 luni de la inceperea contractului, vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.
Societatile interesate pot transmite oferte la CNADNR pana la data de 16 mai 2016, ora 10:00, acestea urmand a fi deschise doua ore mai tarziu.
***
In prezent, sectorul de drum dintre Cunta si Saliste este inchis, dupa ce pe o portiune din zona viaductului Aciliu au aparut fisuri adanci, care au determinat demolarea unei portiuni de 300 de metri a drumului. Lucrarile de reconstructie vor incepe in aceasta primavara. Contractul pentru lotul al treilea al tronsonului Orastie-Sibiu a fost incheiat cu antreprenorul italian Salini Impregilo in luna mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro.
|