CNAIR cauta constructori pentru executia drumului expres Craiova-Pitesti |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 07 Iul 2017 14:33 |
Anunturile de participare la procedurile de achizitie publica pentru stabilirea companiilor care vor proiecta si construi cele patru tronsoane ale drumului expres Craiova-Pitesti au fost transmise spre publicarea in cadrul SEAP de catre autoritatea contractanta, reprezentata de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
Intregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare de aproximativ 820 milioane de euro. Conform datelor CNAIR, proiectarea celor patru tronsoane urmeaza sa dureze 12 luni, iar executia 24 de luni. Companiile interesate pot depune oferte sau cereri de participare in urmatoarele trei luni.
Primul tronson al drumului expres Craiova-Pitesti va avea o lungime de 17 km si ar urma sa fie construit intre varianta de ocolire din nordul municipiului Craiova si limita judetului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localitatilor Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robanesti.
Cel de al doilea tronson, format din doua loturi, va avea o lungime de 39,85 de km si urmeaza sa fie construit intre limita judetelor Dolj si Olt si cea a judetelor Olt si Arges. Acest sector va traversa teritoriile localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.
Tronsonul al treilea, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit intre km 57+550 si km 89+300 si va fi cuprins intre intersectia cu DN 65, in apropierea municipiului Slatina si limita dintre judetele Olt si Arges. Traseul acestei sectiuni va tranzita teritoriile localitatilor Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optasi, Tatulesti si Colonesti.
Tronsonul al patrulea are o lungime de 31,81 si va fi construit intre limita administrativa dintre judetele Olt si Arges si intersectia cu autostrada A1 (Bucuresti - Pitesti), urmand a tranzita teritoriile localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja.
Conform datelor CNAIR, drumul expres Craiova-Pitesti va avea patru benzi de circulatie (cate doua pe fiecare sens) si va fi construit la profil de autostrada, fiind posibila circulatia cu 130 km/ ora pe intregul drum. Principalul element care va face diferenta intre drumul expres si o autostrada este banda de urgenta de 1,5 metri. Proiectul va beneficia de finantare nerambursabila prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.
Autorizatie de construire pentru executia Autostrazii Urbane
Recent, a fost eliberata autorizatia pentru construirea sectorului de drum de 3,3 km care va face legatura dintre Capitala si autostrada Bucuresti-Ploiesti (Autostrada Urbana). Potrivit unui comunicat emis de CNAIR SA, lucrarile autorizate se vor executa doar pe terenul apartinand domeniului public al statului, prin Ministerul Transporturilor, in conformitate cu prevederile HG. nr. 381/2009 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata ramase de expropriat pentru constructia autostrazii.
Valoarea lucrarilor autorizate este de 22,59 milioane de lei (fara TVA).
Antreprenorul desemnat, reprezentat de asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading '98, a afirmat ca face eforturi sa finalizeze acest sector de 3,3 km pana in luna decembrie 2017, daca beneficiaza de toate aprobarile necesare. Conform unui program de lucrari inaintat de constructor, termenul de finalizare a intregului sector al A3, cuprins intre centura de nord a Capitalei si intrarea in localitatea Moara Vlasiei - zona Petricani (km 0+000 - km 3+325) ar fi fost stabilit in luna august 2018. In prezent se lucreaza la pasajul de la Valea Saulei si la cel peste calea ferata si peste centura Bucuresti.
Acest segment de autostrada va descarca in Soseaua Petricani din Bucuresti traficul rutier de pe A3 (Bucuresti-Ploiesti).
|