Agenda Constructiilor
Vineri, 08 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CONSTRUIREA sectiunii Sarateni-Pipirig din Autostrada A8 necesita 22.000 de persoane
CONSTRUIREA sectiunii Sarateni-Pipirig din Autostrada A8 necesita 22.000 de persoane
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 08 Nov 2024 14:41
Circa 22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea sectiunii de munte Sarateni-Pipirig pe traseul Autostrazii Unirii (A8), potrivit estimarii din studiul de fezabilitate, transmite Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR). Sectiunea de munte Sarateni-Pipirig cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri si aproape 200 de poduri si viaducte, reprezinta unul dintre cele mai complexe proiecte de investitii pentru infrastructura rutiera, si, totodata, o oportunitate pentru dezvoltare economica, reducerea decalajelor si a somajului, precum si atragerea de noi investitii. 
Astfel, conform datelor din Studiul de Fezabilitate, pentru sectiunea 1 C Sarateni-Joseni (32,4 km) necesarul de forta de munca pe durata executiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul urmator, 1D Joseni-Ditrau (14,4 km) de 3.000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al sectiunii de munte, 2A Ditrau-Grinties (37,9 km) de 7.000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2B Grinties-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat ca alte aproximativ 6.000 de persoane vor fi implicate in etapa de executie. 
 
CNIR acorda punctaj suplimentar la licitatie pentru angajarea a 350 de persoane fara loc de munca
Achizitiile publice responsabile din punct de vedere social reprezinta un instrument strategic pentru indeplinirea politicilor sociale si de ocupare a fortei de munca, iar CNIR a inclus criterii pentru cresterea incluziunii sociale in punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrazii Unirii. 
"Industria de profil din Romania, precum si cea din multe alte tari europene se confrunta cu o provocare economica si sociala majora, respectiv lipsa fortei de munca. In acest sens, CNIR acorda un punctaj suplimentar de 6% pentru cresterea incluziunii sociale si reducerea somajului local. Astfel, constructorii care angajeaza 350 de someri din judetele Bacau, Harghita, Iasi, Mures, Neamt si Suceava vor avea punctaj suplimentar in evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrazii A8", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
 
 
CNIR a publicat anunturile de participare pentru 3 din cele 4 loturi ale sectiunii de munte Sarateni - Pipirig de pe Autostrada Unirii (A8), cu o lungime totala de 116 km. Astfel, licitatiile pentru loturile 1C Sarateni-Joseni (32,4 km), 1D Joseni-Ditrau (14,4 km) si 2A Ditrau-Grinties (37,9 km) au fost deja lansate si, potrivit CNIR, pana la finalul lunii noiembrie 2024 va fi lansata licitatia si pentru Lotul 2B Grinties-Pipirig (31,5 km).
Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
  • Lot 1B: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
  • Lot 1C: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
  • Lot 1D: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
  • Lot 2A: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
  • Lot 2B: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
  • Lot 2C: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Sectiunea II face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
 
 
Punctaj suplimentar si pentru utilizarea BIM
De asemenea, CNIR va acorda punctaj suplimentar si pentru includerea tehnologiei BIM in executie. Cu prilejul participarii la conferinta BIMcon 2024, organizata de asociatia BIMTECH/ buildingSMART Romania, care a avut loc la Bucuresti in perioada 31 octombrie-1 noiembrie 2024, Gabriel Budescu subliniat importanta inovarii si digitalizarii pentru proiectele de infrastructura rutiera si a prezentat demersurile pentru implementarea tehnologiei BIM in proiectele derulate. 
"In licitatiile deja lansate pentru proiectarea si executia loturilor sectiunii de munte ale Autostrazii Unirii (A8), a Drumului Expres Focsani-Braila si a studiului de fezabilitate pentru Drumul de mare Viteza Bucuresti-Giurgiu, am inclus conceptul BIM care primeste un punctaj cuprins intre 6 si 20%. Consider ca avem de recuperat la capitolul digitalizare si inovatie, astfel incat trebuie sa ne aliniem la noile tehnologii pentru ca asta inseamna reducerea erorilor, a costurilor si, implicit cresterea eficientei si controlul calitatii", a precizat Gabriel Budescu.
BIM se bazeaza pe un management al informatiilor standardizat si serveste ca instrument pentru proiectarea, modelarea, planificarea si colaborarea integrata, oferind tuturor partilor interesate o reprezentare digitala a caracteristicilor unei constructii pe intreg ciclul sau de viata. Sectorul constructiilor este unul dinamic, in continua adaptare cu noile cerinte informationale. Astfel, la nivel international, se observa o tendinta accelerata pentru adoptarea BIM, prin introducerea si implementarea de standarde specifice, ghiduri de bune practici, proiecte pilot si strategii nationale, cu implicarea specialistilor in domeniu din partea autoritatilor publice, mediului academic si mediului privat. 
 
ABONARE REVISTEALLBIMTotalEnergiesSISECAMhiltiRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BogArt
Ubitech
SSAB
VEGO
rigips
noark
leviatan
CDS
SIGM
theda mar
Arduro
strabag nivel 1
konsent
EDIT-Structural
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
ness project
DRS
CONCEPT STRUCTURE
concelex
MAKITA
viarom
quadratum
ELECTROGRUP

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<