DELGAZ GRID face achizitii de produse de balastiera de 32 milioane euro |
Infrastructura Publicat de AG&F 28 Iun 2019 06:00 |
Entitatea contractanta Delgaz Grid SA – Targu Mures organizeaza o procedura competitiva cu negociere, cu o valoare totala estimata de 149.286.206 lei, pentru atribuirea unui contract sub forma de acord-cadru ce vizeaza lucrari de sapatura (pentru remedieri defecte si investitii in regie proprie) si furnizare produse de balastiera pe raza de activitate a Delgaz Grid SA - 20 de loturi.
Astfel, ofertantii interesati sa-si adjudece acest proiect trebuie sa faca dovada ca pot realiza lucrari de sapatura necesare remedierii defectelor, procurarea si transportul produselor de balastiera, asternerea nisipului si umplere cu pamant si/sau balast, refacerea la starea initiala a drumurilor din pamant/macadam si transportul materialelor excedentare. In cazul in care in care lucrarile de sapatura necesare remedierii defectelor sunt executate de catre beneficiar cu utilaje proprii, ofertantul castigator va fi responsabil numai de furnizarea de produse de balastiera necesare remedierii defectelor si a lucrarilor de investitii realizate in regie proprie, procurarea acestora incarcatul si transportul in depozitele DEGR, sau la locul interventiei/ investitiei, incarcatul si transportul materialului excedentar. Aceste lucrari vor fi efectuate in judetele: Alba, Arad, Bacau, Bistrita-Nasaud, Bihor, Botosani, Caras Severin, Cluj, Harghita, Hunedoara, Iasi, Maramures, Mures, Neamt, Salaj, Satu-Mare, Sibiu, Suceava, Timis si Vaslui.
Valoarea estimata a acestei achizitii (cuprinsa intre 27.725.862 lei si 149.286.206 lei) se incadreaza in pragurile de publicitate de nivel european, conform art. 21 din Legea Nr. 99/2016. Clarificarile privind achizitiile sectoriale sau informatiile suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire vor fi transmise cu cel putin 18 zile inainte de data-limita de depunere a ofertelor, iar raspunsul entitatii contractante la aceste solicitari va fi transmis in a 10-a zi inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor/solicitarilor de participare, in conformitate cu art. 173 din Legea 99/ 2016 cu modificarile ulterioare. De asemenea, Delgaz Grid a stabilit ca un singur ofertant poate adjudeca toate cele 20 de loturi.
Data-limita de depunere a cererilor de participare la aceasta procedura este 6 august 2019, ora 15:00, deschiderea acestora avand loc la sediul Delgaz Grid SA, din Targu Mures, B-dul Pandurilor nr. 42, judetul Mures, numai in prezenta membrilor comisiei de evaluare. Desi se preconizeaza participarea a cel mult trei candidati, numarul estimat de operatori economici nu este limitativ.
Procedura impune explicatii suplimentare
Pentru ca este vorba de o procedura competitiva cu negociere, entitatea contractanta a transmis informatii suplimentare. Astfel, Delgaz Grid, in calitate de titular al licentelor de distributie gaze naturale si energie electrica, beneficiaza de un drept exclusiv de a presta serviciul de distributie a gazelor naturale si energie electrica prin sistemele de distributie concesionate de aceasta, in localitatile precizate in anexele licentelor, prin prisma prestarii unor activitati cu caracter de monopol natural in sensul Legii nr. 123/2012. In contextul in care Delgaz Grid beneficiaza de drepturi exclusive sau speciale, in calitate de concesionar al serviciului de distributie de energie electrica si gaze naturale, fiind titular al licentei pentru activitatea de distributie gaze naturale si distributie energie electrica, are calitatea de entitate contractanta, in sensul art. 4, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale si are obligatia de a aplica Legea nr.99/2016. Entitatea contractanta nu doreste limitarea numarului de candidati. Toti candidatii care indeplinesc cerintele de calificare vor fi calificati pentru etapa a II-a a procedurii. Numarul minim de candidati care vor fi invitati sa depune oferte initiale este de cate trei la fiecare lot. Conform Legii nr. 99/2016, art. 95, alin (8), in cazul in care numarul de candidati care indeplinesc criteriile de calificare este mai mic decat numarul minim precizat mai sus, entitatea contractanta are dreptul de a opta intre a continua procedura de atribuire numai cu acel candidat/acei candidati care indeplineste/indeplinesc cerintele solicitate si a anula procedura, in conditiile prevazute la art. 226. In vederea respectarii confidentialitatii documentelor, conform art. 129, alin. (1) din HG nr. 394/2016, operatorul economic „elaboreaza oferta in conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si indica motivat in cuprinsul acesteia care informatii din propunerea tehnica si/sau din propunerea financiara sunt confidentiale, clasificate sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuala, in baza legislatiei aplicabile privind confidentialitatea”, mai putin valoarea totala a ofertei financiare. In cazul in care documentele nu au fost declarate confidentiale, se vor aplica prevederile art. 231, alin. (6) din Legea nr. 99/2016, astfel cum sunt prevazute. Documentul DUAE atasat fisei de date a procedurii va fi completat in SEAP in mod direct, dupa autentificare, de catre fiecare participant, avand posibilitatea imprimarii DUAE si depunerii declaratiei la adresa si pana la ora mentionata in anuntul de participare. Solicitarile de clarificari transmise din partea operatorilor economici inainte de ora 16:00 vor fi inregistrate la registratura entitatii contractante in aceeasi zi (ziua transmiterii), iar solicitarile de clarificari transmise dupa ora 16:00 vor fi inregistrate la registratura entitatii contractante in urmatoarea zi lucratoare. Avand in vedere ca procedura de achizitie se desfasoara in doua etape, entitatea contractanta solicita ca in prima etapa – de depunere a solicitarilor de participare - sa se depuna doar urmatoarele documente: formularul DUAE completat cu toate informatiile solicitate prin documentatia de atribuire (pentru fiecare candidat/ asociat/ subcontractant/ terti sustinatori), acordul de asociere (daca este cazul), acordul de subcontractare (daca este cazul), angajamentul de sustinere (daca este cazul), declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 73 din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale – formularul 3 (pentru fiecare candidat/ asociat/ subcontractant/ terti sustinatori). Aceste documente se vor transmite doar la solicitarea entitatii contractante. Mai sunt necesare si documente justificative care probeaza indeplinirea celor asumate prin completarea DUAE, acestea urmand a fi solicitate tuturor candidatilor selectati inainte de transmiterea invitatiilor pentru etapa a doua a procedurii de atribuire. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|