ARISTON: Aproximativ 15.000 de centrale termice pot fi inlocuite in 2011 |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 22 Mar 2011 13:01 |
Compania Ariston Thermo, unul dintre principalii furnizori de centrale termice de apartament din Romania, lanseaza, pentru al doilea an consecutiv, programul national «buy back» derulat in vederea stimularii inlocuirii unitatilor iesite din uz. Potrivit reprezentantilor firmei, implementarea acestuia va genera circa 11% din veniturile anului 2011, in timp ce vanzarile totale ale Ariston ar putea creste cu 22% fata de nivelul din 2010, cand au fost comercializate aproximativ 50.000 de centrale termice. In ansamblu, pe piata nationala de profil ar putea fi inlocuite, in acest an, pana la 15.000 de sisteme iesite din uz.
Catalin Draguleanu, director de vanzari al Ariston Thermo Romania: "Am decis ca, in acest an, sa suplimentam discountul maxim pentru centralele in condensare pana la 800 de lei, pentru a sprijini cererea de produse cu eficienta sporita. Modelele care vor intra in programul de «buy back» din 2011 sunt Bis, Clas, Genus si Genus Premium, avand puteri de pana la 35 kW, aceste produse regasindu-se si in campania din 2010. Astfel, pentru 2011 ne asteptam la o majorare de 30% a numarului de centrale comercializate prin programul respectiv, de la 5.000 de unitati in 2010, la 6.500 in acest an. Proiectul a fost lansat, pentru prima data, in 2009, intr-o forma pilot in patru judete, in luna martie 2011 fiind extins la nivel national. In ansamblu, la nivel national ar putea fi inlocuite, in acest an, aproximativ 15.000 de sisteme (9% din totalul pietei), dupa ce in 2010 au fost schimbate circa 12.500 de unitati. Primele centrale termice au fost instalate in Romania in perioada 1999 - 2000, astfel incat, in acest moment, exista pe piata un numar semnificativ de echipamente de incalzire care nu ofera confortul si eficienta unei centrale termice de noua generatie. Tinand cont ca durata de utilizare a unui aparat este de aproximativ 10 ani, in 2009 s-a putut observa o dezvoltare a pietei de inlocuiri. In ceea ce priveste criteriile de achizitie ale celor care cumpara centrale termice pentru a le inlocui pe cele deja detinute, populatia este mai interesata de aspectele tehnologice, eficienta sistemului, durata de garantie si serviciile de intretinere. In acelasi timp, clientii aflati la prima achizitie sunt mai sensibili la pret si nu percep avantajele confortului si al consumului oferit de modelele superioare. Totodata, in aceasta situatie, se observa ca in procesul de selectie populatia acorda o importanta redusa serviciilor post-vanzare si perioadei de garantie. Din punct de vedere geografic, anul trecut cele mai mari livrari de centrale termice destinate inlocuirii au fost realizate in regiunile de vest si nord-vest ale tarii, precum si in Transilvania. In cazul programului «buy back» 2010, aproximativ 70% din vanzari au fost efectuate in aceste zone".
|