REHAU: Accent puternic pe produse high-tech, cu valoare adaugata mare |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Mar 2012 09:54 |
Rehau Polymer este subsidiara locala a grupului Rehau - Germania, specializat in productia de tubulatura pentru instalatii, pompe de caldura, profile destinate executiei de tamplarie termoizolanta, fitinguri etc. Reprezentanta din Romania s-a focalizat permanent pe furnizarea celor mai noi solutii in ceea ce priveste eficienta energetica. Criza economica a oferit oportunitatea implementarii unei strategii care presupune reorientarea catre promovarea intensa a unor produse cu valoare adaugata mare, in vederea cresterii semnificative a profitabilitatii. Masurile adoptate in acest sens au generat deja primele rezultate, iar eforturile vor continua si in perioada urmatoare. In continuare, Ioan Pop, director general al Rehau Polymer, se refera la situatia generala de pe piata de profil si la perspectivele de dezvoltare pe termen lung.
Cum a evoluat, in anul fiscal precedent, compania pe care o administrati?
Daca ne referim la cifra de afaceri, in 2011 am consemnat o usoara diminuare in raport cu perioada anterioara. Tendinta a fost data de scaderile inregistrate pe segmentul profilelor din PVC utilizate pentru productia de ferestre, care detin o pondere de 67% din totalul vanzarilor (fata de 70%, cat era cota din 2010). Celelalte divizii au raportat stationarea la nivelurile din exercitiul financiar trecut, indiferent daca ne referim la sectia de instalatii, cea de sisteme pentru infrastructura sau cea specializata in furnizarea de solutii destinate industriei mobilei. Pentru intervalul care urmeaza, ne mentinem abordarea pozitiva, estimand ca, in pofida dificultatilor generate de recesiune, piata pe care activam se va pozitiona pe un trend ascendent.
In ce stadiu se afla programul de consolidare a pozitiei companiei pe piata sistemelor high-tech?
Putem afirma ca Rehau este lider absolut pe segmentul sistemelor de incalzire in pardoseala. Totodata, am finalizat cu succes procesul de includere in portofoliul propriu a pompelor de caldura sol-apa, precum si a unei game extinse de dispozitive ce asigura productia de energie din resurse regenerabile (geotermice, solare etc.). In prezent, la aceste sortimente am reusit performanta de a realiza o cota de 10% din cifra de afaceri, iar procentul este in continua crestere. Pentru a sustine strategia respectiva, am luat decizia infiintarii unui centru de competenta tehnica, destinat asigurarii unor servicii de consultanta tehnica si proiectare catre partenerii de la nivel national. Pe segmentul de infrastructura, ne-am concentrat - in principal - pe calitate si know-how incorporat, promovand sisteme de camine din polipropilena (din seria DN 1000 mm), tuburi de protectie pentru cablurile de telecomunicatii, tubete pentru fibra optica etc.
Ce elemente prevede strategia de dezvoltare pe termen scurt si mediu?
Obiectivele Rehau pot fi grupate in cinci categorii principale, din punct de vedere al produselor pe care urmeaza sa le promovam in perioada urmatoare. In primul rand, ne vom focaliza pe sistemele ce asigura sporirea eficientei energetice. In stransa legatura cu aceasta componenta, in al doilea rand se afla cea de sustinere a solutiilor din gama energiei regenerabile. O a treia directie este aceea de orientare spre sistemele ce asigura protectia mediului si gospodarirea optima a apelor. Pe pozitia a patra se situeaza grupa de produse din categoria "e-mobility" (sisteme pentru industria auto). In ultimul rand, dar nu cel mai putin important, dezvoltam conceptul generic "future living", care se refera, pe scurt, la acele sisteme ce asigura cresterea gradului de confort in marile aglomerari urbane. Din toate acestea, se observa intentia noastra de a ne transforma dintr-un furnizor de produse intr-unul de solutii integrate, sustinandu-le cu deosebire pe cele ce au legatura cu domeniul energetic - sector pentru care perspectivele de expansiune sunt foarte optimiste.
|