Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
27 Nov 2019 06:17
|
Vanzarile corporatiei 3M s-au ridicat, in trimestrul al treilea din 2019, la 8 miliarde USD, cu 2% mai mici fata de cele aferente anului precedent (din punct de vedere organic, declinul a fost de 1,3%). Conducerea concernului este de parere ca performanta operationala a fost suficient de puternica, mai ales daca se are in vedere faptul ca mediul macroeconomic a ramas foarte instabil. Practic, 3M a reusit sa-si fundamenteze cresterea pe evolutia buna din precedentele trei luni, continuand sa aplice masuri de management eficient al costurilor, de reducere a nivelurilor stocurilor si de generare a unor fluxuri solide de numerar. Au fost inregistrate progrese semnificative in ceea ce priveste prioritatile strategice, concretizate inclusiv prin finalizarea procedurilor de achizitie a Acelity, care va exercita un impact pozitiv asupra unei divizii importante a grupului. Analiza structurala a rezultatelor din intervalul iulie - septembrie indica pe segmentul de transport si produse electronice livrari in scadere cu 3,4% pana la 2,5 miliarde USD, in vreme ce sectia de produse industriale si de securitate a anuntat contractii de 3,3% (2,8 miliarde USD). Din punct de vedere geografic, in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) declinul a fost de 4,1% (plasandu-se la 2%, dupa eliminarea impactului exercitat de fluctuatiile cursului de schimb valutar). Pentru trimestrul al patrulea este estimat o scadere organica a rezultatelor cuprinsa intre 1% si 3%, urmand ca inclusiv profitabilitatea sa fie usor afectata de costurile generate de achizitia mentionata anterior. In Romania, Pe plan local, 3M a raportat pentru 2018 o cifra de afaceri de 129 milioane de lei, in scadere cu 19%. Produsele din portofoliu sunt promovate la nivel national prin intermediul centrelor DIY si magazinului online propriu.
|