Liderul mondial in solutii de iluminat Signify (noua denumire oficiala a companiei Philips Lighting) a raportat pentru trimestrul al doilea al anului 2018 o cifra de afaceri de 1,5 miliarde euro si o marja a profitului operational de 8,4%. Chiar daca la nivel general vanzarile au consemnat o contractie de 3,4% in termeni comparabili fata de anul precedent, pe segmentul solutiilor LED, ce reprezinta 70% din totalul livrarilor grupului, vanzarile au fost mai mari cu 4,7%. Analiza rezultatelor aferente semestrului intai a.c. indica venituri de 3,03 miliarde euro (-3,4%), in conditiile in care divizia LED a anuntat o imbunatatire de 5,3% a rezultatelor financiare. Conducerea Signify a aratat ca in perioada analizata profitabilitatea s-a imbunatatit in mod net in cadrul diviziilor de lampi, LED si solutii profesionale, dar a ramas la cote scazute la nivelul sectiei de produse de uz casnic. Pentru a asigura eficientizarea activitatii au fost reduse costurile si capitalul lucrativ, reusindu-se astfel o imbunatatire structurala a generarii de numerar. Desi anul curent nu a inceput sub cele mai bune auspicii, fiind de asteptat in continuare conditii dure de piata, managementul companiei este optimist in ceea ce priveste rezultatele din a doua parte a anului curent, cu toate ca avansul respectiv nu va fi suficient pentru a asigura o crestere fata de precedentul an fiscal. Pe piata autohtona activeaza reprezentanta Philips Romania care, in 2017, a raportat o cifra de afaceri de 426,2 milioane de lei, cu 10,7% mai mare fata de valoarea din anul precedent.
|