Cererea de izolatie din vata minerala din Europa, estimata la 8,7 miliarde USD în 2028 |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Nov 2024 06:00 |
Conform unui nou studiu realizat de grupul Freedonia și intitulat ”Insulation Market in Europe”, vata minerală a consemnat cea mai mare cerere din punct de vedere valoric de pe piața de materiale izolante în 2023. Deși este utilizată în principal în aplicații pentru construcții datorită rezistenței sale foc, caracteristica de anduranță la temperaturi ridicate susține, de asemenea, folosirea acestui material în aplicații industriale. Europa de Vest se plasează pe poziția a doua pe plan global în ceea ce privește livrările de vată minerală. Acest lucru se datorează în mare măsură accentului pus pe rezistența la foc în multe dintre codurile de construcții aflate în vigoare în statele de pe continent, precum și faptului că în regiune activează furnizori prestigioși, precum ROCKWOOL, Saint-Gobain, Knauf și Owens Corning's Paroc Group etc. Se estimează că valoarea pieței izolațiilor din vată minerală în Europa va crește cu 2,6% anual, ajungând la 8,7 miliarde USD. De asemenea, același studiu mai arată că livrările vor ajunge la 3,2 milioane de tone metrice, susținute de politicile tot mai stricte privind siguranța împotriva incendiilor în întreaga Europă, de care vor beneficia furnizorii de vată minerală tocmai datorită încadrării superioare a acestui produs din punct de vedere al reacției la foc (incombustibilitate). Alte beneficii sunt constituite de rentabilitatea în raport cu spuma poliuretanică și fibra de sticlă, progresele înregistrate în activitatea de producție care susțin cererea de vată minerală în sectorul industrial, creșterea interesului pentru realizarea de izolație acustică a pereților de compartimentare din cadrul unităților rezidențiale, majorarea cererii de locuințe multifamiliale în Europa de Vest, pentru care aplicațiile de ignifugare vor fi obligatorii.
***
Freedonia Group este o companie internațională de cercetare ce oferă clienților analize de produse, previziuni de piață, tendințe industriale și informații privind cotele de piață. Experții săi oferă companiilor studii și cercetări de piață imparțiale și de încredere, pentru a facilita formularea deciziilor de afaceri importante. Printre brandurile Freedonia Group se mai află Packaged Facts și Simba Information. Pentru informatii suplimentare, click aici
|