EVOLOR: Crestere de 8% in primele 6 luni, in pofida contextului dificil al pietei |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 25 Oct 2024 06:20 |
Compania Evolor, fosta Sarcom, are o istorie de 30 de ani pe piata solutiilor performante de finisaj, perfect adaptate nevoile clientilor din Romania. Parte din holdingul Roca Industry din anul 2021, firma este in prezent unul dintre cei mai mari jucatori din industria locala de productie de vopsele si lacuri. Evolor detine un portofoliu extins de produse - vopsele, grunduri, lacuri, diluanti, lavabile, adezivi, tencuieli decorative pentru utilizare in constructii si coloranti pentru uz industrial. Acestea sunt incluse in doua brand-uri de referinta - Sticky si Coral. In plus, urmand principiile dezvoltarii durabile, societatea analizeaza posibilitatea de a accesa nisa vopselelor sustenabile. Produsele sunt comercializate la nivel national prin intermediul retelelor DIY, precum si al unei retele extinse de distribuitori locali, incepand cu anul 2023 fiind livrate inclusiv la export, in Republica Moldova si Israel. Despre toate acestea ofera detalii suplimentare, Bogdan Pirvu, CEO al Evolor.
- Ce evolutie au avut afacerile companiei in primele 6 luni din 2024, raportat la perioada corespunzatoare din anul anterior si cum estimati ca vor evolua acestea in 2024 si 2025?
- Cifra de afaceri neta a companiei a crescut cu 8% in semestrul intai din 2024 fata de perioada similara a anului precedent, de la 49,6 milioane de lei la 53,7 milioane de lei, reflectand o performanta sustinuta si o adaptare eficienta la provocarile pietei. Aceasta evolutie a avut la baza eforturile noastre in diversificarea ofertei de produse, optimizarea operatiunilor comerciale si extinderea activitatilor de export. Pentru partea a doua a anului insa, datorita faptului ca piata traverseaza o noua perioada de contractie, previzionam o atenuare a ritmului de crestere. Nu consideram ca evolutia pietei va fi una incurajatoare pentru anul 2025 in ceea ce priveste piata interna. Cu toate acestea, suntem increzatori ca planul nostru de crestere chiar si in aceste conditii, prin diversificarea gamelor de produse si prin intensificarea activitatilor comerciale pe pietele externe, planuri pentru anul 2024, isi va arata rezultatele in 2025.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Suntem intr-un proces de crestere accelerata, in al treilea an de apartenenta la holdingul Roca Industry, in interiorul perioadei planificate de dublare a cifrei de afaceri in 5 ani. Am realizat deja acest obiectiv in proportie de aproximativ 60% si continuam sa ne concentram eforturile pentru a-l indeplini integral. Din perspectiva resurselor operationale, tocmai am pus in functiune fabrica de tencuieli decorative de pe platforma Oltchim Ramnicu Valcea, care include si un laborator modern de cercetare - dezvoltare, in urma unei investitii de 3 milioane de euro. Pe aceasta platforma urmeaza sa derulam in anii urmatori un program investitional major, care va include noi sectii de productie moderne pentru vopsele lavabile, lacuri si emailuri.
Expansiunea pe piete noi atat la nivel national, cat si international, este un obiectiv strategic esential pentru anii urmatori. Incepand cu 2023, am inceput exporturile, primele tari fiind Republica Moldova si Israel. Chiar daca anul acesta relatia comerciala cu Israelul a fost oprita din cauza razboiului, am realizat o prima livrare catre Marea Britanie. Identificarea de canale comerciale neexplorate ne ofera oportunitati de crestere semnificative, iar prin noile capacitati de productie si portofoliul extins de produse, vom putea raspunde la cererea tot mai diversificata din regiuni noi. Pe langa investitiile in extinderea capacitatilor de productie, un alt obiectiv important este cresterea eficientei operationale, prin digitalizarea proceselor de productie si administrare.
In concluzie, obiectivele pentru anii urmatori sunt axate pe crestere, inovatie si extinderea prezentei regionale, sustinute de investitii strategice in infrastructura si tehnologii moderne.
Pana la acest moment, compania noastra s-a afirmat, in cei peste 30 de ani de activitate, pe piata constructiilor de tip rezidential. In cadrul grupului, ne definim prin ADN-ul nostru de jucator specializat in constructii rezidentiale: lucrari noi sau lucrari de renovare, intretinere si de tipul do it yourself. Vizam, pe viitor, o extindere catre zona industriala, menita sa ne consolideze prezenta pe o noua verticala de business, prin dezvoltarea de produse specializate, pregatirea fortei de vanzari si alte masuri adecvate.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta si ce aduc acestea nou pe piata?
- Am lansat recent o serie de produse inovatoare, cu un grad inalt de tehnologie inglobata, care vor fi vectori puternici de crestere a businessului, precum si a valorii brandurilor noastre comerciale. Sub brandul premium CORAL am lansat tencuieli decorative incombustibile, vopsea pentru finisarea sau reimprospatarea fatadelor, care impiedica formarea algelor si a mucegaiurilor pe termen lung. De asemenea, promovam o noua vopsea cu efect decorativ pentru interior sau var lavabil destinat finisajelor pentru monumente istorice si constructii edificate exclusiv din materiale traditionale. Sub brandul STICKY este acum disponibila o gama de produse cu aplicabilitate tehnica de nisa: emailuri cu aplicare direct pe rugina, emailuri pentru protectia betonului, amorsa de contact pentru beton si altele.
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti in 2024, dar si in anii urmatori, pe piata de profil?
- Atat noi, cat si ceilalti jucatorii activi pe piata de profil am fost nevoiti sa navigam in ape tulburi in ultimii ani si va trebui sa facem acest lucru in continuare, date fiind dificultatile cu care se confrunta sectorul rezidential intern, caruia noi ne adresam. Reiterez aici cateva date relevante in acest sens, publicate recent de INS: in primele sapte luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2023, volumul lucrarilor de constructii, ca serie bruta, a inregistrat o scadere totala de 2,7%, determinata de diminuarea lucrarilor de intretinere si reparatii curente (-7,2%) si a lucrarilor de constructii noi (-2,1%). Pe categorii de constructii, s-a observat o scadere de 22,7% in cazul cladirilor rezidentiale. Aceasta instabilitate este cauzata de o combinatie de factori, precum costuri de constructie crescute, dobanzi ridicate la credite si incertitudinea economica generala, care determina o reticenta in investitii in acest domeniu.
Nu am nicio indoiala ca in orice scenariu exista si oportunitati, iar pentru noi exista inca unele canale comerciale neexplorate suficient, directie in care vom actiona hotarat in perioada urmatoare.
In plus, gamele de produse noi, inovatoare, pe care le avem in acest moment in dezvoltare se vor constitui intr-un pilon puternic de crestere si dezvoltare pentru companie. Sunt motive suficiente care ne-au determinat sa ne asumam un plan investitional major pentru anii care urmeaza
|