TITAN MAR estimeaza vanzari de peste 11 milioane de euro in 2015 |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 03 Feb 2015 17:30 |
Cifra de afaceri totala realizata de principalii furnizori de piatra naturala destinata finisajelor s-a situat la 80-90 milioane de euro anul trecut, pentru 2015 si 2016 fiind estimate evolutii anuale de circa 2%, potrivit informatiilor companiei Titan Mar, societate specializata in comercializarea, procesarea si montajul placilor de marmura, granit, calcar, travertin, ardezie si onix. "In 2014 piata de marmura si granit a avut un trend usor ascendent fata de nivelul din 2013, an considerat de noi ca fiind cea mai slaba perioada dupa declinul inceput in 2008. Previziunile pentru 2015-2016 sunt optimiste, cu o crestere estimata de doua procente anual, insa activitatea din domeniu depinde, in continuare, de finalizarea unor proiecte cu finantare de la buget sau din fonduri europene", a declarat Mihaela Dinu, directorul general adjunct al companiei.
In acest context, cifra de afaceri realizata de Titan Mar anul trecut s-a situat la 9,5 milioane de euro, fiind cu 22% mai mare fata de nivelul anului anterior, pentru 2015 conducerea firmei estimand un rulaj total de 11 milioane de euro. "In 2015 ne-am propus sa investim in oameni si sa recrutam profesionisti care sa ne ajute sa realizam proiectele ce se anunta a fi demarate pe piata in acest an. Solutiile de tip Customer Relationship Management (CRM) domina mediul de afaceri in acest moment si sunt considerate a fi unul dintre cele mai importante propulsoare in dezvoltarea unei companii, intr-un mediu de business tot mai competitiv si dinamic. Vom implementa un astfel de sistem la nivelul companiei noastre, ca o continuare a investitiilor realizate incepand cu anul 2006, cand am optat pentru utilizarea unui sistem integrat ERP-SAP, destinat managementului integrat al tuturor proceselor si operatiunilor din companie in cadrul unei platforme informatice unice si continuat in 2014 cu implementarea platformei de analiza Business Intelligence - SAP", a mai spus Mihaela Dinu.
Extindere pe pietele de export din Uniunea Europeana
In prezent, vanzarile companiei Titan Mar sunt concentrate pe piata interna, insa unul dintre obiectivele stabilite la nivelul societatii este reprezentat de extinderea activitatii si in alte tari ale Uniunii Europene, prin contractarea si realizarea de proiecte integrate de finisaje cu piatra naturala, ceramica si alte materiale. In ceea ce priveste importurile, datele furnizate de Titan Mar indica faptul ca acestea au crescut in 2014 cu 12% fata de nivelul anului anterior, materialele introduse in tara ajungand de la peste 50% in 2007-2008 la 80% in 2014, ca pondere in totalul achizitiilor.
Din punct de vedere al tendintelor de design, Mihaela Dinu a indicat faptul ca 2014 a reprezentat un an al tonurilor de nuanta pamantului sau inspirate din materiale naturale (bej, crem, ocru), cu accente de maro fondant si gri antracit. "Nuantele pastelate au fost si vor fi in continuare cele mai cautate atat pentru versatilitatea lor, adaptandu-se usor oricarei structuri, indiferent de stil, dar si din considerente practice - acestea avand o capacitate mai mare de a reflecta lumina. Albul este in continuare in trend, in acest an in combinatii cu gri sau bej. Ca noutate, in domeniul pietrei naturale exista o preferinta pentru diferite pattern-uri care se pot personaliza in functie de gusturile si preferintele clientilor", a explicat managerul Titan Mar.
In ceea ce priveste criteriile de achizitie ale placilor din piatra naturala pentru finisare, pretul ramane principalul factor, mai ales in cazul proiectelor de mari dimensiuni, bugetele alocate fiind tot mai reduse. "Bugetul, de cele mai multe ori, primeaza in luarea unei decizii, insa, daca se are in vedere ca decorarea spatiilor cu piatra naturala este o investitie pe o perioada foarte lunga, bugetul alocat ar trebui reconsiderat. In alegerea unui material precum piatra naturala trebuie sa se tina cont in principal de faptul ca este un produs 100% natural, nu este tratat, nu contine agenti chimici si prezinta marele avantaj ca zona placata poate fi relustruita la anumite intervale de timp, in functie de traficul din zona respectiva, ceea ce-i reda stralucirea si ii confera o durata de utilizare indelungata", a explicat Mihaela Dinu.
***
Societatea Titan Mar este activa pe piata locala a constructiilor din 1994, iar in 1998 a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al Marmosim, stabilindu-si drept obiective prioritare investitiile si cresterea calitatii productiei. Din anul 2001 firma a obtinut certificarea Sistemului de Management al Calitatii conform Standardului International ISO 9001.
|