FRC: Mediul de afaceri sustinut prin metoda de garantare-contragarantare a creditelor |
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 16 Mar 2020 12:39 |
Urmarind atent evolutia situatiei din doua perspective: cea a sanatatii si securitatii propriei echipe, mobilizata in cadrul unui plan de continuitate a afacerii si cea legata de indeplinirea obiectului sau de activitate pentru scopul pentru care a fost creat, conducerea FRC a analizat propunerile reprezentantilor capitalului romanesc (CNIPMMR, RBL, AOAR) lansate in spatiul public in ultimele zile si sustine ca o parte dintre masurile pe care antreprenorii si sefii de companii din Romania le considera vitale pot sa fie implementate prin mecanismul de garantare-contragarantare a creditelor pentru IMM-uri, in parteneriat cu institutiile de garantare si statul roman, in beneficiul antreprenorilor autohtoni, pentru ca mediul de afaceri sa depaseasca socul economic pe care il provoaca, deja, pandemia COVID-19.
Reaminitim ca FRC a fost infiintat in anul 2009 ca raspuns la criza financiara care a afectat afacerile mici si mijlocii, in primul rand, rolul sau fiind de a prelua o parte din riscul asumat de fondurile de garantare si de dimunare a costurilor finantarii prin reducerea comsionului practicat de institutiile de garantare. Prin aceasta se produc doua efecte: cel de levier al mecanismului care permite garantorilor sa sprijine mai multi antreprenori, precum si cel de sporire a increderii bancilor si a altor categorii de finantatori in procesul de finantare a antreprenorilor romani, cu scopul ca acestia sa isi continue activitatea, in ciuda conditiilor economice dificile.
Din 2009 si pana in prezent, peste 20.000 de intreprinderi antreprenoriale romanesti au beneficiat de ajutoare de minimis ca urmare a efectului multiplicator al mecanismului garantare-contragaratare, instrumentul contragarantarii fiind unul anticiclic, recunoscut pentru implicatiile pozitive directe si indirecte asupra mediului economic, in special in perioade de incertitudine, caracterizate de lipsa de vizibilitate pe termen mediu si lung pentru marea majoritate a antreprenorilor si IMM-urilor.
|