Agenda Constructiilor
Marti, 26 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - ROMANIA CURATA: Contractul cu Bechtel a fost gasit si nu a fost niciodata secret
ROMANIA CURATA: Contractul cu Bechtel a fost gasit si nu a fost niciodata secret
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Elena Icleanu 13 Ian 2017 14:18
Portalul "Romania Curata" a publicat o copie scanata a celebrului contract incheiat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) cu grupul nord-american Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania (Brasov-Cluj-Bors), initiat prin OUG inca din 2003 si declarat pierdut in urma cu trei ani de catre ministrul Dan Sova, in timpul Guvernului Ponta. Potrivit sursei citate, DNA lucreaza, in prezent, la doua dosare penale avand ca obiect elemente din contractul de executie a autostrazii, care a reprezentat cel mai scump proiect derulat in Romania dupa 1989.
Unul dintre cele doua dosare aflate in atentia DNA are ca obiect negocierea, aprobarea si semnarea contractului de proiectare, construire si finantare a Autostrazii Transilvania, in cursul anului 2003. In acest prim dosar, deschis in decembrie 2013, se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu sub forma calificata. Cel de-al doilea dosar are ca obiect modificarile succesive la contractul initial, adoptate in perioada 2003-2013. In cadrul acestui dosar, deschis in februarie 2014, se efectueaza cercetari penale pentru suspiciunea savarsirii unor infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul.
Conform sursei citate, in paralel, procurorii DNA au deschis, in luna septembrie 2013, si un dosar legat de disparitia variantei originale a "Contractului Bechtel", ca urmare a unei plangeri a ministrului Transporturilor din acea perioada, Dan Sova, dosarul fiind insa declinat procurorilor de la Parchetul Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti. In octombrie 2015, procurorii au clasat dosarul disparitiei contractului, care a costat Romania 1,4 miliarde euro pentru doar 52 de kilometri de autostrada, tronson care a devenit, astfel, cel mai scump sector de autostrada din lume.
Contractul a fost incheiat in timpul Guvernului Nastase, fiind semnat de directorul CNADNR de la acel moment si de vicepresedintele Bechtel si contine, pe fiecare dintre pagini, semnaturile ambelor parti. Conform Romania Curata, in mod inexplicabil, patru dintre paginile initiale ale contractului au fost inlocuite cu pagini care folosesc fonturi "usor diferite", o alta spatiere fata de partea de sus si de jos a paginii si care sunt nesemnate (pag. 62, 82, 84, 85). Anexele sunt, de asemenea, nesemnate. "Nu stim care este miza inlocuirii celor patru pagini originale din contract cu altele redactate ulterior, care dau impresia ca ar fi fost parte integranta a contractului, dar nu poarta semnaturile partii romane si ale celei americane", au aratat autorii analizei de pe portalul Romania Curata, care, pentru elaborarea concluziilor prezentate, au precizat ca au consultat trei avocati, care nu au fost, insa, citati.
Pentru a consulta analiza integrala si copia scanata a "Contractului Bechtel" (la finalul analizei), click aici!
 
ALLBIMhiltiABONARE REVISTETotalEnergiesRAWLPLUGSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BogArt
leviatan
theda mar
strabag nivel 1
viarom
SSAB
ERBASU CONSTRUCT
concelex
AED
ness project
CDS
SIGM
konsent
DRS
EDIT-Structural
Arduro
rigips
Acvatot 2019
Ubitech
noark
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
VEGO
quadratum
MAKITA

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<