ADECCO are continuitate strategica a afacerilor in timpul crizei Covid-19 |
|
|
Piata Muncii & Resurse Umane
Publicat de Ovidiu Stefanescu
18 Mai 2020 05:39
|
Incasarile Adecco Group au scazut in primul trimestru din acest an cu 9%, pana la 5,13 miliarde euro, iar veniturile operationale, excluzand operatiunile unice, au inregistrat un declin de 32% si au ajuns la 154 milioane de euro. Cea mai puternica franare a activitatii a fost consemnata in luna martie, cand s-au raportat diminuari de 19% (determinate in sistem TDA – ajustare la numarul de zile de tranzactionare), pentru ca in aprilie declinul sa de accentueze si sa atinga 40%. Aceasta evolutie reflecta impactul exercitat de Covid-19 asupra afacerilor, ca urmare a masurilor restrictive fara precedent implementate de autoritatile din statele cel mai puternic afectate de maladie. Un efect imediat al crizei a fost constituit de deprecierea fondului comercial in valoare de 362 milioane de euro, in Germania, Austria si Elvetia. Conducerea grupului a afirmat ca pandemia si masurile asociate acesteia au generat o criza economica puternica, pe care insa Adecco a avut sansa de a o intampina de pe o pozitie financiara solida, caracterizata printr-un bilant puternic, un nivel bun al lichiditatii si o infrastructura IT robusta, obtinuta gratie eforturilor de transformare digitala care au fost depuse in ultimii ani. In timpul acestei crize, prioritatea majora este reprezentata de securitatea angajatilor, suportul clientilor in vederea gestionarii optime a capitalului uman si asigurarea unui raspuns prompt la schimbarile rapide ale conjuncturii economice. Astfel, intr-un timp foarte scurt Adecco a reusit sa treaca la un model virtual de lucru, cu 80% din personal activand de la propriile locuinte. Concomitent, a fost impusa o disciplina a costurilor, in acelasi timp nefiind pierdute din vedere obiectivele strategice pe termen lung, singurele ce au potentialul real de a asigura o pozitie competitiva optima dupa finalizarea actualelor perturbari. Deja in Japonia a fost lansat modelul integrat de management, ce va fi adoptat in trimestrul al doilea in Franta si Spania, iar constructia canalelor digitale continua la maxima intensitate. Pe termen scurt, dupa cum se mentiona anterior, sunt de asteptat turbulente in crestere, de aceea atentia urmand sa fie focalizata pe minimizarea impactului lor financiar. Intr-un orizont temporal mai indepartat insa tinta prioritara ramane cea a investitiei continue in performanta, transformare si inovatie.
|