EY: Prioritizarea emotiilor devine o cheie de succes in transformarea companiilor |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de AG&F 01 Iul 2022 11:10 |
Factorii complecsi care influenteaza succesul sau esecul transformarii unei companii isi au radacinile in emotiile umane, potrivit unui studiu realizat de EY si Said Business School, din cadrul Universitatii Oxford, bazat pe un sondaj realizat in randul a 935 de persoane cu functii de conducere si subordonati directi ai acestora, precum si a 1.127 de angajati din 23 de tari si 16 sectoare de activitate.
Potrivit cercetarii, liderii care acorda prioritate emotiilor angajatilor in cadrul proceselor de transformare au de 2,6 ori mai multe sanse de succes decat cei care nu o fac. In plus, mai bine de jumatate (52%) dintre respondentii care au participat la transformari performante au declarat ca organizatia lor le-a oferit sprijinul emotional de care au avut nevoie in timpul procesului. In schimb, tensiunea emotionala asupra angajatilor creste cu 136% in timpul unei transformari neperformante.
O transformare reusita este esentiala pentru succesul organizatiilor, iar cercetarea arata ca demersurile de schimbare se accelereaza, 85% dintre respondenti fiind implicati in doua sau mai multe transformari majore in ultimii cinci ani. In acelasi timp, rata de esec a proiectelor de transformare ramane constant ridicata, 67% dintre respondenti participand la cel putin o transformare neperformanta in aceeasi perioada.
„In cazul unei transformari de succes, liderii investesc, inca de la inceput, in crearea unor conditii favorabile succesului, atat la nivel rational, cat si emotional. Pe de alta parte, tensiunea emotionala pe care atat liderii, cat si angajatii o resimt in cazul unei transformari esuate are un cost uman ridicat. Cheia transformarii esecului in succes rezida in capacitatea organizatiilor si a liderilor acestora de a remodela complet transformarile prin plasarea factorului uman in centrul atentiei”, a declarat Errol Gardner, EY Global Vice Chair-Consulting.
Sase factori care pot sa conduca la succesul transformarii
Studiul a constatat ca maximizarea impactului emotional a sase factori-cheie poate creste probabilitatea succesului transformarii. Acestia sunt:
1. Adaptarea si cultivarea abilitatilor de leadership: Angajatii considera leadershipul drept principalul factor, indiferent de succesul sau esecul transformarii.
2. Crearea unei viziuni stimulatoare, in care angajatii sa poata crede: Aproape jumatate (49%) dintre respondentii care au participat la o transformare performanta au declarat ca viziunea a fost clara si convingatoare, in comparatie cu 27% dintre cei care au participat la o transformare neperformanta.
3. Construirea unei culturi care accepta si incurajeaza exprimarea opiniilor: Liderii trebuie sa valorifice emotiile potrivite pentru a mentine angajatii implicati si motivati, oferind in acelasi timp suficient sprijin emotional pentru a preintampina temerile si epuizarea.
4. Stabilirea unor responsabilitati clare si pregatirea pentru schimbare: Liderii trebuie sa asigure structura si disciplina, precum si libertatea creativa de a explora si inova, oferind in acelasi timp autonomie in executie organizatiei.
5. Utilizarea tehnologiei pentru a incuraja actiuni vizibile: Liderii trebuie sa demonstreze inca de la inceput valoarea noilor abordari bazate pe tehnologie si sa coopteze primii utilizatori si liderii de opinie pentru a incuraja forta de munca sa li se alature.
6. Identificarea celor mai bune metode pentru relationare si creatie colaborativa: Liderii trebuie sa creeze un spatiu sigur in care sa poata aparea noi modalitati de lucru pentru a incuraja inovarea, implicarea si activitatile care confera un sentiment de implinire.
|