Agenda Constructiilor
Luni, 29 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - MAZARS: Piata muncii necesita o noua politica de beneficii pentru angajati
MAZARS: Piata muncii necesita o noua politica de beneficii pentru angajati Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 29 Nov 2021 16:05
Pandemia globala ne-a influentat foarte mult viata, de la remodelarea relatiilor personale pana la incertitudinea carierei, a modurilor de lucru si, implicit, a viitorului nostru. In fiecare organizatie, atat angajatorii, cat si angajatii intampina diverse provocari, mai ales in ultima perioada. Pe de o parte, angajatorii se confrunta cu problema retentiei angajatilor, care s-a accentuat simtitor in ultimii ani, foarte multi angajati demisionand, fara sa aiba o alta optiune ca si plan de rezerva, iar pe de alta parte, angajatii vor sa fie intelesi, sa se simta apreciati, protejati si in siguranta.
Dupa mai bine de un an si jumatate de la debutul pandemiei de COVID-19 la nivel global, au fost publicate studii care au incercat sa scoata in evidenta atat impactul pandemiei asupra oamenilor si asupra companiilor, cat si noile tendinte in diverse domenii. O concluzie foarte importanta este aceea ca angajatorii trebuie sa investeasca in angajatii lor, pentru a retine cel mai bun talent.
Programul de lucru flexibil este cel mai cautat beneficiu pentru angajati in anul 2021
Desi este inca un subiect dezbatut in spatiul public, modul in care vom lucra in viitor va fi cu totul diferit fata de cel cu care eram obisnuiti inainte de inceperea pandemiei. In conditiile in care 75% dintre angajatii intervievati de Gartner au declarat ca se asteapta la un program flexibil de munca, cele mai multe companii au incorporat deja aceasta flexibilitate in lista de beneficii. Angajatorii care vor insita sa revina integral la birou, vor avea de gestionat demisiile a 40% dintre angajati, care si-au exprimat intentia de a parasi angajatorii care nu vor integra programul de lucru remote sau in sistem hibrid. Inclusiv angajatii care lucreaza in sectorul de retail si-au exprimat dorinta de a-si alege programul de lucru in ture, in loc de a le fi impus, ceea ce va pune o mare presiune pe marii jucatori din acest sector. De asemenea, presiunea adaptarii programului de lucru la nevoile angajatilor se resimte si in sectorul de constructii, precum si in sectorul telecom.
„Pandemia de COVID-19 a scos la suprafata si incapacitatea sistemelor educationale de a livra in conditii atipice, ceea ce a pus o mutime de angajati, care sunt si parinti, in dificultate. Unii dintre acestia au ales sa renunte la job, pe cand altii au ales sa lucreze ore tarzii in noapte pentru a compensa orele de scoala si, astfel, au ajuns la episoade de epuizare si nevoie de consiliere psihologica. Cu siguranta, aceasta perioada testeaza limite pe de o parte, insa ne ofera si ocazia sa gasim solutii, astfel incat sa putem depasi provocarea retentiei specialistilor.”, a mentionat Catalina Calinescu, HR & Payroll Director, Mazars Romania.
Modul de lucru hibrid sustine bunastarea angajatilor
Pe masura ce procesul de vaccinare continua si multi angajati incep sa se intoarca la birou, conversatia despre lucrul de acasa continua. Multe companii mari din Romania au adoptat modalitati de lucru hibride, pe care intentioneaza sa le pastreze si dupa incheierea pandemiei de COVID-19.
„Din luna martie 2020 s-a inregistrat si o crestere a serviciilor de consiliere psihologica, tendintele fiind raportate de catre marii jucatori de pe piata serviciilor medicale. De asemenea, am observat ca un numar mare de companii private au inclus in pachetul lor de beneficii sedinte psihologice gratuite, cu scopul de a se asigura ca angajatii lor au pe cineva specializat cu care sa discute, cu care sa-si poata impartasi grijile si provocarile.”, a mentionat Doriana Anghel, Senior Consultant, Outsourcing, HR & Payroll, Mazars Romania.
Potrivit unui studiu realizat de Salesforce, 59% dintre respondenti privesc modalitatile de lucru hibrid ca un avantaj pentru bunastarea angajatilor, prin urmare, acesta este un beneficiu pe care angajatorii de astazi il cauta.
Noi avantaje pentru angajati, cu scopul de a sustine echilibrul intre viata profesionala si viata privata
„Un alt studiu interesant este cel realizat de Willis Tower Watson, derulat pe o populatie de peste 8 milioane de profesionisti din 8 industrii diferite, care investigheaza implicarea angajatorilor in sprijinirea angajatilor care sunt si parinti, sa faca fata provocarilor acestei perioade. 30% dintre angajatorii care au initiat studii interne cu privire la profilul statistic al angajatilor, combinat cu interviuri de grup, au identificat deja nevoia de a le oferi angajatilor care sunt parinti servicii alternative de ingrijire a copiilor in perioada urmatoare. De asemenea, 20% iau in calcul completarea politicii de beneficii cu zile libere de ingrijire a copiilor pe durata pandemiei de COVID-19.”, a mentionat Anca Lamba, Manager, Outsourcing, HR & Payroll, Mazars Romania.
Daca ne raportam la evolutia pachetelor de beneficii in ultimul an, constatam urmatoarele lucruri:
- Disparitia anumitor tipuri de beneficii acordate salariatilor inainte de pandemie, precum masaj si masa la birou. Acest fapt se datoreaza, in mod principal, implementarii programului de lucru in regim de telemunca sau munca la domiciliu. Astfel, in anul 2020, scaderea era de 95% in comparatie cu anul 2019. In perioada ianuarie 2021 – prezent, aceste beneficii nu au mai fost acordate deloc.
- Diminuarea anumitor pachete de avantaje in natura, precum abonamentele la sala si petrecerile de Craciun. Putem considera ca pandemia de COVID-19 si inchiderea salilor de fitness in anumite perioade, a avut un impact si in sfera activitatilor sportive si recreative. Anul 2021 a inregistrat o scadere cu inca 40% fata de valorile inregistrate in anul 2020.
- Plafonarea anumitor beneficii, precum tichetele de masa si pensiile facultative. Diferentele inregistrate la nivelul celor trei ani analizati sunt nesemnificative, fiind generate, spre exemplu, de cresterea valorii nominale a unui tichet de masa conform legislatiei aplicabile.
- Cresterea acordarii anumitor pachete de beneficii salariale, precum asigurari de sanatate si asigurari de viata. Daca la inceputul anului 2019, asigurarile de viata erau beneficiile cel mai rar intalnite in cadrul companiilor, la finalul anului 2020 s-a inregistrat o crestere in acordarea acestora cu 50% fata de anul 2019. In ceea ce priveste datele inregistrate in anul 2021, valoarea asigurarilor de sanatate a crescut cu 17% fata de valorile inregistrate in anul 2020, in timp ce sumele aferente asigurarilor de viata s-au dublat fata de valorile inregistrate in aceasta categorie in anul 2020.
- De asemenea, o crestere accelerata s-a inregistrat si in cazul actiunilor oferite de societati salariatilor proprii. In anul 2020, s-au acordat sume mai mari cu 23% fata de anul precedent, iar in 2021 cu 70% mai multe actiuni decat in 2020.
- Pentru o viziune de ansamblu asupra fluctuatiilor inregistrate in perioada 2019 – 2021 in acordarea principalelor tipuri de beneficii salariatilor de catre companiile din domeniul IT, puteti urmari graficul de mai jos.
Leadership-ul agil in HR este o necesitate
Putem fi cu totii de acord cu faptul ca schimbarea este exponentiala si nu o putem ocoli, mai ales atunci cand vorbim despre tehnologii si noi modele de afaceri. Pandemia de COVID-19 a generat dezvoltarea multor platforme noi, concepute pentru a automatiza diferite sarcini sau procese.
„Un alt factor important pe care liderii de HR trebuie sa-l ia in considerare este indicatorul de evaluare al pozitiei angajatorului, care va analiza volumul acestuia de munca. Prin punerea in aplicare al acestui proces de scanare, acestia pot evalua care sunt activitatile care aduc valoare si care sunt cele care pot fi optimizate, luand in considerare urmatoarele domenii principale: natura sarcinii, capacitatile individului care o executa, caracteristicile incarcaturii si aspectul mediului.”, a mentionat Andreea Georgescu, Head of HR Consulting, Mazars Romania.
Astfel, profesionistii in HR impreuna cu liderii de afaceri, pot influenta si imbunatati echilibrul dintre viata profesionala si viata personala a angajatului, care ar trebui sa fie o prioritate principala pentru fiecare echipa de management. La nivel global, Portugalia a interzis sefilor sa trimita mesaje text si e-mail-uri personalului in afara programului de lucru, ca parte a noilor legi numite „dreptul la odihna”.
Incepand din acest moment, suntem de parere ca trebuie sa fim atenti la tendintele globale si sa generam un canal de comunicare foarte activ intre angajatori si angajati, pentru a sustine un mediu de lucru pozitiv, sanatos si productiv.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGSISECAMALLBIMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
EDIT-Structural
concelex
ness project
rigips
noark
quadratum
strabag nivel 1
siniat
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
viarom
Ubitech
MAKITA
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
CDS

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
econet
ef-de-n
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander