Smartree: Climat intern bazat pe comunicare si intelegerea nevoilor angajatilor |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 16 Iun 2021 07:54 |
In contextul transformarilor recente de pe piata muncii, generate de pandemia de COVID-19, precum preferintele angajatilor de a lucra cat mai mult de acasa, scaderea apartenentei la cultura organizationala si conform ultimelor studii in domeniu, fluctuatia tot mai mare de personal, companiile trebuie sa acorde o importanta crescuta asupra grijei fata de proprii angajati dar si a felului cum sunt percepute in piata.
Pastrarea unui renume bun, comunicarea valorilor organizationale, intr-un cuvant brandul de angajator reprezinta un element care poate face diferenta intre companii si poate aduce avantaje competitive de o parte sau alta, mai ales intr-un context de criza, asemeni celui pe care l-am traversat.
Cat de mult conteaza sa ai un brand de angajator puternic in aceasta perioada
Pandemia COVID-19 a schimbat oarecum criteriile in ceea ce priveste alegerea unui job, in sensul ca acum, candidatii sunt mult mai atenti la siguranta locului de munca pe care urmeaza sa si-l aleaga si la felul in care companiile au gestionat aceasta situatie atipica in raport cu proprii angajati.
Astfel, empatia si grija fata de angajati, atat in ceea ce priveste bunastarea fizica cat si cea emotionala a trecut pe primul loc. Angajatorii care au cultivat un climat intern bazat pe comunicare si intelegerea nevoilor angajatilor in toate aceasta perioada vor avea de castigat pe viitor. In plus, transparenta la nivel de companie, flexibilitatea in ceea ce priveste programul de munca si includerea in pachetul salarial a unor beneficii specifice care sa se plieze pe provocarile actuale; precum anumite sedinte de well-being, sesiuni de coaching sau yoga, asigurari medicale extinse reprezinta cu siguranta atribute care sporesc gradul de retentie al actualilor angajati si trezesc interesul candidatilor din piata.
Toate lucrurile mentionate anterior au legatura si cu strategia de dezvoltare a unui brand de angajator puternic. Acest aspect ar trebui sa fie un must have pentru companii in aceasta perioada, in care oamenii cu potential isi aleg angajatorul nu doar in functie de pachetul salarial, ci si de felul in care companiile reusesc sa depaseasca momentele de criza, cum comunica grija fata de angajati si cat de implicate sunt in construirea si mentinerea unui climat pozitiv.
Beneficiile construirii unui brand de anagajtor puternic
- Cresterea numarului de aplicatii spontane. 95% dintre candidati vad reputatia companiei ca pe un factor cheie atunci cand isi cauta un nou loc de munca
- Cresterea calitatii candidatilor recrutati. Un brand puternic de angajator poate creste numarul de candidati calificati cu 50%
- Scurtarea timpului de recrutare
- Reducerea costurilor recrutarii. Costurile privind angajarea se reduc cu 50% daca angajatorul are un brand puternic
Sfaturi pentru atragerea si retinerea talentelor in companii
Facand abstractie de perioada specifica pe care o traversam, construirea unui brand de angajator este un proces de lunga durata, focusat pe actiuni bine definite. Mai jos am facut o selectie a principalelor actiuni, absolut necesare pentru orice companie interesata sa isi dezvolte in permanenta brandul si sa comunice cat mai aplicat cu diferitele categorii de stakeholderi:
- Stabileste profilul candidatului ideal. Foarte important in procesul de construire a brandului de angajator este sa incerci sa realizezi, pe cat posibil, un profil al viitorului angajat si skills-urile sau rolurile necesare care poate in momentul de fata iti lipsesc din companie. Pentru a putea face acest lucru, este necesar sa analizezi mai intai actualii angajati si sa decizi care dintre atributele acestora doresti sa se regaseasca si in profilul viitorilor tai angajati. La fel de importante sunt si obiectivele strategice ale companiei pentru urmatorii ani si ce fel de noi angajati te pot ajuta in atingerea acestor obiective
- Identifica canalele cele mai potrivite in comunicarea cu publicul tinta. Un alt pas extrem de important este sa te decizi asupra canalelor pe care le vei folosi pentru a comunica cu candidatii. Astfel, in alegerea canalelor de comunicare, trebuie sa tii cont de profilul candidatului ideal pe care vrei sa-l atragi in companie si astfel iti veti da seama care este cel mai indicat mod de transmitere a mesajului astfel incat acesta sa ajunga direct la cel vizat.
- Dezvolta-ti o prezenta constanta in social media. Fii proactiv in utilizarea social media, publica povesti din interiorul companiei, care evidentiaza plusurile acesteia si construieste o reputatie de brand de angajator autentica si atragatoare.
- Asigura-te ca angajatii tai inteleg importanta brandului de angajator. Fiecare angajat din cadrul organizatiei tale trebuie sa inteleaga valoarea unui brand de angajator puternic in succesul business-ului, cat si rolul cheie pe care il joaca in sustinerea unei experiente de brand consistente si a unei reputatii excelente.
- Optimizeaza utilizarea canalelor de branding. Potrivit LinkedIn, in topul celor trei canale pe care companiile le pot utiliza pentru a-si construi un brand puternic de angajator se afla: site-ul companiei (69%), retelele profesionale online (61%) sau canalele social media (47%).
- Transforma-ti angajatii in ambasadori ai brandului. Angajatii pot oferi altor oameni informatii pretioase despre companie, legate atat de management, cat si de bunele practici, precum si de impactul pe care organizatia il are asupra vietilor lor.
- Dezvolta o politica de actiuni CSR consistente si in concordanta cu valorile brandului
Brandul de angajator, important si pentru actualii angajati
Desi majoritatea discutiilor privind brandul de angajator se concentreaza pe atragerea de noi talente, companiile se pot folosi de acest branding si in scopul retentiei actualilor angajati.
Este vorba despre respectarea promisiunii facute la angajare si de materializarea asteptarilor celor care au avut incredere in compania respectiva. Angajatii unei companii sunt cei mai buni ambasadori pe care aceasta ii poate avea si adesea cele mai de incredere surse pentru cei din exterior. Ei sunt reprezentantii companiei si ei vor construi imaginea sa pentru toti actorii interesati, fie potentiali clienti, fie potentiali angajati. Retentia este pana la urma o problema de aliniere a abilitatilor, personalitatilor si particularitatilor actualilor si viitorilor angajati la cultura organizationala a companiei. Aici intervine brandul de angajator, cultura organizationala fiind formata si cu ajutorul monitorizarii constante a ecoului pe care il are la nivel intern mesajul de brand de angajator.
Printre cele mai consistente beneficii obtinute in urma construirii unui brand de angajator in ceea ce priveste actualii angajati se numara cresterea nivelului de satisfactie al angajatilor existenti si reducerea fluctuatiei de personal. Astfel, odata ce o companie are angajati multumiti, acestia pot reprezenta practic un magnet pentru atragerea de noi talente intrucat oamenii au mai degraba incredere intr-o companie pe baza a ceea ce spun angajatii sai decat pe baza campaniilor de recrutare orientate semnificativ pe partea de advertising.
Puterea brandului de angajator poate avea un efect major asupra calitatii muncii depuse, mandriei si nivelului de implicare a acelor angajati care se ocupa de livrarea experientelor de brand pentru consumatorii finali. Pe parcursul timpului, multe studii au demonstrat ca exista o legatura evidenta intre angajatii fericiti si clientii fericiti, asadar alinierea strategiilor privind brandul de angajator si cel dedicat consumatorilor va deveni o practica de baza in randul marilor companii in urmatorii ani.
|