CRH: Evolutie buna vanzari de ciment din Romania, in primele 9 luni din 2021 |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 10 Ian 2022 06:25 |
Vanzarile de ciment realizate de grupul irlandez CRH in Romania, prin subsidiara Romcim, au crescut cu o pondere cuprinsa intre 2% si 5% in primele noua luni din 2021 comparativ cu perioada corespunzatoare din 2020, din punct de vedere al volumelor livrate pe piata locala. In ceea ce priveste preturile de comercializare a produselor, acestea s-au stabilizat, potrivit datelor incluse in cea mai recenta raportare financiara a grupului.
In Romania, Romcim detine doua fabrici de ciment, la Medgidia si Hoghiz, si o statie de macinare la Targu Jiu, doua terminale de ciment, 18 statii de betoane, noua cariere, cinci balastiere si un depozit de agregate. Potrivit datelor publice, compania a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 1,3 miliarde lei (+16%) si un profit net de 177,37 milioane de lei (+76,8%), avand 723 de angajati.
La nivel de grup, vanzarile CRH au inregistrat, in primele noua luni din 2021, o crestere de 11% a veniturilor, pana la 22,6 miliarde USD, cu un nivel EBITDA de 3,9 miliarde USD (+15%) si o marja a profitului operational de 17,1%.
"CRH continua sa functioneze in parametri optimi, cu o cerere de baza si un progres bun al preturilor pe pietele noastre cheie. Modelul de afaceri integrat si concentrat pe solutii a sustinut extinderea, in continuare, a marjei de profitabilitate, in timp ce generarea puternica de numerar si abordarea disciplinata a alocarii capitalului ofera noi oportunitati de a crea valoare la toate nivelurile. Pentru intregul an 2021, ne asteptam la performante record pentru grup, cu un EBITDA pe intregul an de peste 5,25 miliarde USD", a declarat Albert Manifold, CEO al grupului CRH.
In perioada ianuarie - septembrie 2021, vanzarile companiei irlandeze au inregistrat o crestere de 6% in cadrul diviziei de produse pentru constructii (Building Products), datorata unei politici favorabile de preturi si cererii sustinute din sectorul constructiilor rezidentiale, mai ales in America de Nord. Divizia Europe Materials a raportat o crestere de 13% in primele noua luni din 2021, iar Americas Materials, de +3%.
In ceea ce priveste indicatorul de profitabilitate operationala (EBITDA), acesta a crescut in cazul tuturor diviziilor, astfel: Americas Materials (+5%), Europe Materials (+28%) si Building Products (+9%).
|