HORNBACH: Vanzari in scadere usoara in 2023 si perspective pozitive pentru viitor |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 11 Apr 2024 13:26 |
Grupul Hornbach a realizat cifre preliminare robuste pentru anul financiar 2023/2024 (de la 1 martie 2023 la 29 februarie 2024) potrivit previziunilor pentru anul fiscal. In contextul dificil al prudentei consumatorilor in ceea ce priveste cheltuielile mari si discretionare, vanzarile nete consolidate ale Grupului au avut doar o mica scadere fata de anul trecut, ajungand la 6,161 milioane euro (-1,6%). In trimestrul 4 (1 decembrie 2023 - 29 februarie 2024), vanzarile Grupului au scazut usor, cu 1,5%, la 1,234 milioane euro Marja bruta si-a revenit in continuare cu ajutorul preturilor mai mici ale unor materii de baza pentru anumite categorii de produse, precum si datorita unui portofoliu de produse mai favorabil in comparatie cu anul anterior. Se estimeaza ca EBIT-ul ajustat (profitul de exploatare ajustat pentru a exclude elementele non-operationale ale profitului) al Grupului Hornbach pentru anul financiar 2023/2024 va fi de aproximativ 254 milioane euro (2022/2023: 290 milioane euro).
"In timp ce perspectiva macroeconomica ramane dificila, in special in Germania, am observat si unele semnale pozitive avand in vedere scaderea inflatiei si conditiile meteorologice favorabile din primele saptamani ale sezonului de primavara. Per total, sectorul DIY a crescut din perspectiva unui nivel semnificativ mai mare al vanzarilor in ultimii ani si se bucura de popularitate. Chiar daca au existat unele fluctuatii pe parcurs, in fata noastra se afla multe oportunitati, care ne fac optimisti cu privire la viitor. Tendintele fundamentale, precum eficienta energetica, renovarile fara bariere si nevoia de a transforma cladirile existente, raman vitale si ofera o gama vasta de oportunitati pentru a creste”, a declarat Albrecht Hornbach, Director General al Hornbach Management AG.
Erich Harsch, Director General al Hornbach Baumarkt AG, a adaugat: „2023/2024 a fost un an de continuare a normalizarii post-COVID, cu un mediu dificil al consumatorilor si clientilor DIY care se axeaza pe proiecte relativ mici de renovare si gradinarit. Pentru viitor, consideram ca strategia noastra de succes cu privire la preturile mereu mici va continua sa ne situeze intr-o pozitie favorabila pentru a atrage clienti. De asemenea, suntem increzatori cu privire la initiativele noastre recente de a dezvolta gama de produse si de a raspunde tendintelor pietei.”
Hornbach Baumarkt creste vanzarile in afara Germaniei
Vanzarile nete de la cel mai mare subgrup operational Hornbach Baumarkt s-au apropiat de nivelul anului anterior (-1,1%), la 5.780 milioane euro (2022/2023: 5.843 milioane euro). Pe o baza comparabila si ajustata in functie de rata de schimb, vanzarile din subgrup au scazut cu 2,0%. Eficienta vanzarilor Hornbach Baumarkt de 2.823 euro pe metru patrat ramane cu mult in fata competitiei. In Germania, vanzarile nete ale Hornbach Baumarkt au scazut cu 2,6%, la 2.787 milioane euro (2022/2023: 2.861 milioane euro), in timp ce vanzarile nete in afara Germaniei au crescut cu 0,4%, la 2,993 milioane euro (2022/2023: 2.982 milioane euro). In total, cota vanzarilor internationale ale subgrupului Hornbach Baumarkt a crescut in continuare, de la 51,0% la 51,8%.
Vanzarile online (inclusiv Click & Collect) au reprezentat 12,7% din vanzarile totale ale subgrupului Hornbach Baumarkt in anul financiar 2023/2024 (2022/2023: 14,1%) si au ramas considerabil peste nivelurile pre-COVID (2019/2020: 9,6%). In comparatie cu perioada anului trecut, vanzarile online au scazut de la an la an cu 11,1%, la 732 milioane euro in anul financiar 2023/2024.
Hornbach Baumarkt a crescut cu succes cota de piata la 36,2% in Cehia (2022: 34,4%), la 27,1 in Olanda (2022: 26,1%) si la 13,9% in Elvetia (2022: 13,5%) in anul calendaristic 2023. In Germania, Hornbach si-a mentinut cota de piata (GfK5)) la un nivel ridicat, de 14,9%.
Hornbach Baumarkt a continuat sa inoveze oferta online, iar in octombrie 2023 a introdus o platforma de tip Market Place webshop-ului deja existent in Germania, oferind clientilor produse noi de la marci si furnizori independenti. In plus, Hornbach Baumarkt si-a extins constant portofoliul de produse eficiente din punct de vedere energetic, precum si serviciile de renovare. In noiembrie 2023, Hornbach Baumarkt a achizitionat Seniovo, un start-up german specializat in renovari de bai, imbunatatind oferta comerciala din domeniul serviciilor „do-it-for-me”.
La 29 februarie 2024, Hornbach Baumarkt gestiona un total de 171 de magazine, precum si magazine online in noua tari europene. In Germania, reteaua stationara include 96 (anul anterior: 97) magazine DIY de constructii si gradinarit, precum si doua magazine specializate in pardoseli Bodenhaus (anul anterior: 2). Magazinul DIY din Nürenberg s-a inchis in noiembrie 2023 pentru a fi reconstruit in acelasi loc si se va redeschide la inceputul anului 2025. In alte opt state europene, subgrupul gestioneaza 73 de magazine DIY de constructii si gradinarit (anul anterior: 72), inclusiv un nou magazin deschis la Nijmegen (Olanda, iulie 2023).
Afacerile retailerilor regionali de materiale de constructii, afectate de incetinirea sectorului de constructii
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care contribuie cu 6% din vanzarile totale ale Grupului, s-a confruntat cu o scadere a afacerilor nete de 9,6%, 381 milioane euro in anul financiar 2023/2024 (anul anterior: 421 milioane euro) din cauza dezvoltarii slabe a industriei generale de constructii din Germania. Din 29 februarie 2024, subgrupul gestioneaza 39 de puncte de vanzare pentru constructori, 37 de locatii in sud-vestul Germaniei si doua in apropiere de granita cu Franta (Grand Est).
EBIT ajustat al Grupului Hornbach - aproximativ 254 milioane euro conform estimarilor
Cu un EBIT ajustat de 254 milioane euro pentru anul fiscal 2023/2024, Grupul Hornbach s-a pozitionat cu 12,4% sub nivelul anului anterior (2022/2023: 290 milioane euro). Aceasta este in conformitate cu estimarile in materie de profit, revizuite la 15 septembrie 2023, asteptandu-se scaderea EBIT-ului ajustat cu 10-25% sub nivelul anului 2022/2023. EBIT-ul ajustat a fost influentat pozitiv de imbunatatirea secventiala a marjei brute, in principal ca urmare a normalizarii preturilor la unele materii prime de baza si de un portofoliu de produse mai favorabil.
Cifrele privind vanzarile si profiturile din acest comunicat sunt preliminare si nu au fost supuse auditului. Detalii privind performanta profiturilor si declaratiile financiare anuale pentru 2023/2024, precum si estimarile pentru vanzari si profituri pentru anul financiar 2024/2025 se vor publica la 22 mai 2024. La acea data sunt planificate in Germania o conferinta de presa si o conferinta a analistilor financiari.
|