Subsidiara din Romania a grupului danez Kuma a inregistrat in 2017 o cifra de afaceri de 4,4 milioane de euro (+10% fata de 2016), realizata in proportie de 85% din exportul obiectelor sanitare ceramice catre parteneri din Peninsula Scandinava (ce activeaza pe piata de retail), Italia (nave martitime), Olanda (HoReCa), Ungaria (retail si HoReCa), Grecia (HoReCa). Cel mai important obiectiv al companiei in acest an este de a extinde spatiul de depozitare din Banesti (Prahova), proiect care se afla in lucru de 18 luni si care, in prezent, se afla in etapa finala de obtinere a documentelor. Pentru 2018, Kuma Romania si-a propus o crestere de 5% a cifrei de afaceri, pana la 4,6 milioane de euro, conducerea companiei fiind mai rezervata, din cauza ritmului lent de evolutie a pietei autohtone, avand in vedere conditiile mai stricte de creditare, pe fondul lipsei de stabilitate si predictibilitate economica. “In prezent, piata obiectelor sanitare este invadata de importuri din exteriorul UE, din China, Turcia, chiar si Ucraina, insa, atunci cand ne gandim la competitie, ne referim la spatiul comunitar, iar aici castigatorul din domeniul nostru este Polonia. Faptul ca in ultimii zece ani statul polonez a reusit sa absoarba toate fondurile europene care i-au fost puse la dispozitie a fost unul dintre factorii care au determinat uriasul potential si capital al firmelor private. Competitorul nostru din Polonia a beneficiat de fonduri europene de peste un milion de euro, in timp ce, la Kuma Romania am reusit cu greu sa obtinem un sfert din aceasta suma pentru retehnologizare, iar acesta este un exemplu simplu despre dimensiunea, potentialul si caracteristicile pietelor in care ne derulam activitatea”, a declarat Camelia Olesen, director executiv al firmei. Societatea a avut intentia de a extinde inclusiv unitatea de productie din tara noastra, insa a renuntat la aceasta investitie, deoarece a identificat o oportunitate mai buna in regiunea statelor Baltice si in Republica Dominicana. La inceputul lunii mai 2018 insa, Kuma Romania va lansa o noua colectie, care spera sa surprinda, evident, cu un design scandinav de exceptie. ”Consumatorii produselor Kuma din Romania sunt educati, informati si vor sa obtina valoarea reala a produsului pe care il cumpara, asa ca sunt dispusi sa plateasca designul, performanta sau inovatia. Odata cu ei, si companiile concurente isi redefinesc produsele si strategiile de comunicare, ceea ce nu poate fi decat imbucurator, deoarece vom reusi sa inlocuim rutina cu o educatie consistenta a consumatorului. La nivel de design, Kuma se asteapta ca in 2018 sa se realizeze trecerea de la alb-negru la pasteluri albe cu irizatii de gri sau auriu, cu decoratiuni in culori intense si finisaje metalice”, a incheiat Camelia Olesen. Pentru informatii suplimentare,
www.kumaromania.ro