Lasselsberger Ceramics: CESAROM creste cu 15% pe o piata de 40 de milioane mp |
Producatori & Furnizori Publicat de Stelian DINCA 10 Mai 2021 11:19 |
Potrivit Lasselsberger Ceramics Romania, detinatorul brandului CESAROM si unicul producator local de placi ceramice, brandul CESAROM a inregistrat anul trecut o crestere de 15% a volumelor si a valorilor de vanzari, de cinci ori mai mult decat cresterea totala de 3% a pietei de placi ceramice in Romania. Consumul total al pietei de placi ceramice in Romania s-a ridicat anul trecut la circa 40 de milioane de metri patrati.
Peste 20% din totalul volumelor vandute anul trecut pe plan local sunt produse in Romania, la fabrica SANEX S.A. din Cluj-Napoca a grupului Lasselsberger. In 2020, producatorul roman a vandut aprox. 8 milioane de metri patrati de gresie si faianta pe piata romaneasca. Din datele oferite de companie, placile ceramice cu cel mai mare consum in Romania sunt placile CESAROM in format 60 x 30 cm.
Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS), Spania si Bulgaria au fost tarile din care au fost importate cele mai mari volume de gresie si faianta in Romania in 2020. Din punct de vedere al preturilor, din Bulgaria s-au importat placi ceramice la cel mai mic pret pe metrul patrat.
Totodata, potrivit rapoartelor INS, volumele importate de Romania anul trecut arata un trend crescator spre achizitii din India si tari cu traditie precum Spania. De cealalta parte, volumul importurilor din Italia si Turcia au scazut in 2020 cu pana la 10% comparativ cu 2019.
„Datele ne confirma inca o data faptul ca brandul CESAROM este prima alegere a romanilor atunci cand vor sa achizitioneze placi ceramice.
Chiar si in contextul pandemiei, piata de placi ceramice a continuat sa creasca, ceea ce arata ca romanii sunt preocupati sa acorde atentie designului si spatiului in care locuiesc.
In acelasi timp, se confirma trendul observat din anii trecuti, conform caruia piata romaneasca a continuat si in 2020 sa importe volume semnificative de gresie si faianta la preturi mici si, in mare parte, la o calitate indoielnica fata de produsele locale”, a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vanzari al Lasselsberger Ceramics Romania.
|