MARCAJ CE: Investitii importante ale Far Est Windows pentru certificarea produselor |
Producatori & Furnizori 17 Sep 2010 13:09 |
Dupa 8 luni de la incheierea perioadei de coexistenta cu legislatia nationala a standardului de ferestre SR EN 14351-1 - perioada in care toate firmele care activeaza in acest domeniu aveau obligatia de a parcurge procedurile de aplicare a marcajului european de conformitate - in Romania doar 93 de societati specializate au inscris declaratiile corespunzatoare in Registrul Unic, administrat de Comitetul Tehnic Permanent pentru Constructii (CTPC). Numarul redus al acestora denota faptul ca majoritatea companiilor din bransa continua sa livreze produse pe piata fara a detine dreptul implementarii marcajului CE. Aceasta nu inseamna, in mod obligatoriu, ca ansamblurile respective sunt necorespunzatoare din punct de vedere tehnic, ci faptul ca proprietatile de performanta nu sunt atestate. Pentru a lamuri anumite aspecte legate de procedurile aferente atestarii prin intermediul marcajului CE, au fost solicitate opiniile unor manageri de companii consacrate, care vor fi prezentate in cadrul rubricii top-fereastra.
CRISTIAN ZAMFIR, director general al Far Est Windows: "Compania noastra a finalizat, inca de la inceputul acestui an, procedurile de aplicare a marcajului CE. Nu am optat pentru preluarea in sistem de cascada a rezultatelor raportului de testare ITT, preferand sa intreprindem incercarile pe cont propriu. In acest sens, am colaborat cu societatea AT Rom 2000, care lucreaza sub notificarea EMI - Ungaria, realizand verificarile pe esantioane executate pe toate cele trei serii de profile pe care le utilizam, respectiv Trocal, Kommerling si KBE. Astfel, au rezultat costuri destul de mari ale actiunii de atestare a conformitatii, cheltuielile ridicandu-se la aproximativ 8.000 de euro. La acestea s-a adaugat si efortul financiar aferent agrementarii ansamblurilor de geam termoizolant, care au fost efectuate in colaborare cu firma Abitare CG, din Brasov, reprezentantul in Romania al laboratorului olandez TNO. Trebuie precizat ca intreaga actiune a fost destul de costisitoare, necesitand o investitie importanta. Acesta este, probabil, unul dintre motivele pentru care un numar atat de mic de companii din Romania au parcurs procedurile respective. Alta cauza ar putea fi reprezentata de dezinteresul fabricantilor, a caror atentie s-a indreptat mai degraba spre depasirea dificultatilor recesiunii. De asemenea, nu trebuie uitat nici faptul ca autoritatile abilitate sa exercite supravegherea pietei de profil nu-si fac simtita prezenta. In plus, gradul de informare al beneficiarilor este precar, astfel incat lipsa marcajului CE nu constituie o piedica in comercializarea ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, prin aplicarea unor practici de concurenta neloiala. Compania noastra a reusit sa treaca in mod satisfacator de toate obstacolele intampinate in acest an, obtinand chiar o imbunatatire a cifrei de afaceri fata de 2009. Pe termen scurt, redresarea pietei ramane dependenta de deblocarea resurselor financiare".
|