Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
14 Nov 2024 06:00
|
In trimestrul al treilea din 2024, producatorul suedez de otel SSAB a anuntat incasari de 24,373 miliarde coroane - SEK (circa 2,094 miliarde euro), in scadere de la 29,339 miliarde SEK. Rezultatul operational a fost de 1,248 miliarde SEK (4,371 miliarde SEK in perioada de referinta), iar numerarul net a fost de 13,3 miliarde SEK. Conducerea companiei a afirmat ca rezultatul operational a fost influentat inclusiv de preturile mai scazute ale placilor de otel din SUA, care au exercitat un impact negativ comparativ cu anul precedent. Piata din Europa a continuat sa fie slaba, in timp ce cererea pentru otelul de inalta rezistenta s-a mentinut la acelasi nivel. Comparativ cu trimestrul al doilea, rezultatul operational mai scazut a fost cauzat si de intreruperile planificate pentru intretinere. Divizia SSAB Special Steels a avut un profit de 1,228 miliarde SEK si o marja operationala de 18%, situatia respectiva datorandu-se valorii adaugate asigurate clientilor, ceea ce a oferit o anumita stabilitate a preturilor. In ceea ce priveste rezultatul operational al SSAB Europe, acesta a fost de 42 milioane SEK, in scadere de la 254 milioane SEK, profitabilitatea scazand de la 2% la 0%. In cursul trimestrului al patrulea, SSAB va efectua lucrari de intretinere planificate la unitatile Oxelösund si Raahe. In diviziile siderurgice vor avea loc ajustari suplimentare la cererea scazuta, fiind aplicate masuri ce prevad un program de lucru flexibil si o abordare restrictiva a costurilor. Conditiile de piata raman dificile si pentru diviziile Tibnor si Ruukki Construction, dar masurile anterioare de reducere a costurilor au avut deja un efect pozitiv in trimestrul al treilea. Transformarea in productia de otel fara combustibili fosili continua conform planului, punandu-se accentul pe conversia Oxelösund si pe construirea unei minifabrici ultramoderne si foarte eficiente la Luleå. Noua otelarie va reduce costurile de productie, crescand in acelasi timp ponderea produselor premium, consolidand competitivitatea SSAB pe termen lung.
|