Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - TERAPLAST: Businessul din primele 9 luni, cu 14% peste nivelul intregului an 2020
TERAPLAST: Businessul din primele 9 luni, cu 14% peste nivelul intregului an 2020
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 08 Dec 2021 06:55
Grupul TeraPlast a continuat sa evolueze competitiv si dinamic in 2021, in pofida climatului plin de provocari si a incertitudinii in accentuare a mediului de business. Cifra de afaceri a avut o evolutie robusta, iar la noua luni a inregistrat o crestere de 46% fata de rezultatele retratate din perioada similara a anului precedent, la peste 451 milioane de lei. Profitul operational a avansat cu 37% pana la nivelul de 50,5 milioane de lei. In acelasi timp, profitul net a atins nivelul de 43,3 milioane de lei, un progres semnificativ de 41%, performanta care reflecta atat cresterile de volum, cat si eficientizarea activitatii. Intr-un mediu complex, caracterizat de multe conditionari exterioare, Grupul TeraPlast a reusit performanta ca dupa primele trei trimestre ale anului sa depaseasca rezultatele inregistrate in intreg exercitiul financiar 2020, comparatie care tine seama de redimensionarea grupului, in urma vanzarii diviziilor de produse din otel si profile de tamplarie. Astfel, cifra de afaceri este mai mare la noua luni cu 14% fata de tot anul 2020, iar EBITDA prezinta un avans de 18% fata de intregul an fiscal trecut.
Interviu cu Ioana Birta, directorul financiar al grupului TeraPlast.
 
- Ce factori au determinat evolutia spectaculoasa a Grupului TeraPlast in 2021?
- La noua luni, EBITDA continua sa prezinte o evolutie ascendenta raportat la perioada similara din 2020, cu o crestere de 32%. Marja EBITDA, situata la 14,3%, arata continua imbunatatire, cu toate ca in trimestrul trei s-a remarcat o incetinire a ritmului. Incertitudinea din piata si costurile substantial majorate la materii prime au reprezentat factori adversi si o frana in accelerarea performantelor. Grupul s-a adaptat pentru a amortiza sau anula diverse socuri care domina in acest moment piata de materii prime, atat din perspectiva pretului, cat si a disponibilitatii. In acelasi timp, au cantarit in rezultatele consolidate ale Grupului cheltuieli legate de implementarea noilor investitii. Pana la 30 septembrie 2021, TeraPlast a achitat investitii de 83 milioane de lei care, in urma operationalizarii proiectelor, vor avea impact asupra rezultatelor financiare in trimestrele viitoare. Totodata, managementul analizeaza permanent noi oportunitati de dezvoltare prin investitii sau operatiuni M&A care sa genereze crestere pe termen lung pentru grup pe segmentul ambalajelor flexibile si nu numai. In ansamblu, ne-am pastrat trendul ascendent si mentinem un ritm de crestere in procente cu doua cifre, chiar si pe fondul unor conditii de piata mai putin propice fata de trimestrele anterioare. Decalarea unor proiecte de infrastructura, inclusiv intarzierile in recalcularea devizelor in functie de noile costuri ale materiilor prime sau cu forta de munca s-au propagat pe verticala pe piata constructiilor, catre toti furnizorii si toate companiile care activeaza in domeniul nostru.
 
 
- Care au fost cele mai performante divizii?
- Linia de business Instalatii si Reciclare (TeraPlast si TeraPlast Recycling) a fost principala generatoare a cifrei de afaceri la nivel de Grup, cu doua treimi din rezultatul consolidat: 300 milioane de lei. Avansul in trimestrul trei a incetinit, iar la noua luni progresul este de 30%. EBITDA s-a situat la aproape 42 milioane de lei, cu o marja usor sub media grupului: 13,9%. Rezultatele au fost influentate de costurile materiilor prime si de o modificare a cererii intr-o piata aflata in cautarea unui nou trend. Au fost observate perturbari in principal din cauza perioadei prelungite de implementare a indexarii preturilor materialelor de constructii in contractele de achizitii publice aflate in derulare si din cauza necorelarii standardelor de cost la licitatiile deschise/ lansate in aceasta perioada cu noile realitati ale pietei.
Linia de business Granule (TeraPlast si TeraPlast Recycling) a reprezentat divizia cu performante in accelerare, inclusiv fata de trimestrele anterioare. Cifra de afaceri a atins 108 milioane de lei si arata o dublare fata de aceeasi perioada a anului trecut. EBITDA a avut o evolutie similara, cu o crestere de 75%. In ceea ce priveste divizia Ferestre si usi (TeraGlass), marja EBITDA s-a imbunatatit in T3 fata de primele doua trimestre din 2021. Cresterea EBITDA la noua luni este de 115% fata de acelasi interval din 2020. Linia de business Ambalaje flexibile (TeraBio Pack), cea mai noua din cadrul Grupului, a atins o cifra de afaceri de 10,8 milioane de lei. Estimam ca aceasta va cunoaste o crestere semnificativa incepand cu anul 2022 in urma operationalizarii investitiei de 12 milioane de euro in TeraBio Pack. Segmentul cuprinde businessurile de folii din polietilena preluate de la Somplast si Brikston, care necesita o eficientizare a operatiunilor, inclusiv prin constructia unei noi infrastructuri de productie.
 
 
- Ce investitii aveti in plan, pe termen scurt si mediu?
- Suntem in etapele finale de punere in functiune a fabricii de ambalaje biodegradabile. Este o linie de business in care vedem un mare potential de crestere si care, in acelasi timp, alaturi de segmentul de reciclare, reprezinta angajamentul nostru pentru economia sustenabila si conservarea resurselor. Fabrica devine operationala in urmatoarele saptamani. Ne bucuram ca, in ciuda tuturor provocarilor majore aferente perioadei prin care trecem, reusim sa ducem la bun sfarsit acest proiect foarte complex, neavand deviatii mari de la graficul initial. EBITDA din segmentul ambalaje, nou aparut in grup, a fost afectata de aceste mici intarzieri, dar si de cheltuielile pe care le-a implicat operationalizarea acestui proiect major. Cu toate acestea, suntem convinsi ca investitiile realizate vor da rezultate promitatoare pe termen mediu si lung in acest domeniu al ambalajelor biodegradabile in care dorim sa devenim unul dintre jucatorii majori la nivelul Europei Centrale si de Est.
 
 
- Ce obiective aveti pe piata in anii urmatori si ce oportunitati vedeti in aceasta perioada marcata de pandemie si celelalte crize asociate?
- Diversificarea portofoliului de businessuri a reprezentat mereu unul dintre avantajele competitive ale Grupului TeraPlast pe segmentele pe care activeaza. Sinergiile la nivel de Grup, de asemenea, au contribuit la consolidarea activitatii, astfel ca TeraPlast este, astazi, lider de piata pe majoritatea liniilor de business. In ce priveste noile divizii de activitate, ne propunem sa devenim lider in decurs de circa 3 ani, in linie cu viziunea noastra, prin investitii, M&A si respectand misiunea de a oferi solutii eficiente pentru oameni si mediu. Una dintre directiile strategice vizeaza consolidarea si extinderea pe piata ambalajelor flexibile din Romania, estimata de studiile de specialitate la 300 milioane de euro in 2019, din care aproape 50% reprezinta importuri. In contextul directivelor europene transpuse si in legislatia nationala, piata ambalajelor flexibile are potential de crestere accelerata, iar in conditiile in care structura producatorilor este una dispersata, Grupul TeraPlast are toate sansele de a atinge pozitia de lider national intr-un termen relativ scurt si de a-si dezvolta reteaua de distributie pe pietele externe.
 
 
Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) aduce, de asemenea, oportunitati de piata de care Grupul TeraPlast poate beneficia pe liniile de business Instalatii si Ferestre si Usi. Pentru proiectele de infrastructura de mediu, PNRR prevede 1,88 miliarde euro, in timp ce suma alocata pentru renovari si reabilitari de blocuri si cladiri publice se ridica la 2,2 miliarde euro. Suplimentar, produsele Grupului TeraPlast au aplicabilitate, intr-o masura mai mica, in proiecte bugetate la alte 18 miliarde de euro in cadrul PNRR, cum ar fi management-ul deseurilor, energie, transport, sanatate si educatie. Romania nu are un istoric solid de utilizare integrala a fondurilor europene disponibile, insa amploarea si termenele de implementare ale PNRR ofera oportunitati fara precedent, ceea ce va stimula cererea in piata, ca urmare a investitiilor publice.
In acelasi timp, Pactul verde european va stimula consumul responsabil de resurse, managementul eficient al deseurilor si utilizarea materiilor prime reciclate in procesele de productie. Aceste zone de actiune surprind Grupul TeraPlast pregatit sa raspunda unei piete in dezvoltare in ce priveste integrarea de PVC reciclat in productie.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiABONARE REVISTERAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
noark
rigips
ERBASU CONSTRUCT
concelex
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
MAKITA
strabag nivel 1
theda mar
FRONTALE
Ubitech
Acvatot 2019
viarom
CDS
ness project

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
top 500
top 500
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander