Utilaje & Echipamente
Publicat de Ovidiu Stefanescu
19 Apr 2013 13:04
|
Subsidiara din Romania a producatorului elvetian de solutii de mobilitate Schindler Group este lider al pietei locale de ascensoare si scari rulante, cu o cota de peste 30% din totalul vanzarilor de echipamente noi. Din punct de vedere financiar, societatea a realizat, in 2012, o cifra de afaceri in scadere cu aproximativ 25% fata de exercitiul financiar precedent. Declinul a fost cauzat de lipsa proiectelor de anvergura, insa diferenta mare a fost generata inclusiv de raportarea la 2011, un an in care s-au inregistrat niste rezultate deosebite. Prezenta de 14 ani pe acest segment, reprezentanta autohtona si-a consolidat treptat pozitia, in demersurile de marketing beneficiind de sustinerea incontestabila a calitatii produselor promovate. Recesiunea a afectat intr-o anumita masura nivelul comenzilor, insa cu toate acestea, managementul companiei a dovedit o atitudine proactiva, compensand scaderile inerente in planul livrarilor de echipamente noi printr-o focalizare asupra prestarii serviciilor de intretinere a instalatiilor din portofoliu. In opinia echipei manageriale a Schindler Group, perspectivele pentru 2013 raman incerte, din punct de vedere macroeconomic. „Ne abtinem in a face estimari pozitive, deoarece este asteptata o stagnare a domeniului constructiilor sau, in cel mai optimist scenariu, o crestere moderata. Sfarsitul anului 2012 a fost foarte dificil pentru aceasta piata, iar consumatorii nu doresc deocamdata sa faca investitii majore. La nivelul PIB, dupa o crestere de 2,2% in 2011, la sfarsitul anului precedent, aceasta era de doar 0,7%. Presiunile inflationiste vor continua sa fie resimtite in prima parte a acestui an pe fondul scumpirii energiei si al cresterii accizelor, sporirea preturilor urmand sa se tempereze spre finalul anului. Intarzierile de plata sunt, de asemenea, o problema importanta la nivelul intregii economii. O mai buna absorbtie a fondurilor europene ar putea fi de ajutor in perioada 2013-2015. De asemenea, motorul de relansare al sectorului de profil este strans legat si de stabilitate, precum si de evolutia favorabila a cursului valutar, astfel incat increderea consumatorilor sa fie restabilita. In aceste conditii, consideram ca un bun raspuns la situatia actuala este aceea de a ne extinde perspectivele, urmarind sa incercam noi solutii si sa ne concentram pe calitatea/fiabilitatea produselor si serviciilor pe care le oferim. Viziunea strategica a Schindler ramane si in acest caz aceea de «leadership prin orientarea catre client»”, a afirmat Gabriel Cirstea, director general al companiei. Pentru informatii suplimentare, www.schindler.ro
|