MT: Constituirea CNIR, inca in etapa incipienta |
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 18 Iul 2017 12:47 |
![]() CNIR devine singura entitate responsabila de infrastructura rutiera nationala
Modificarile pe care membrii Cabinetului Tudose doresc sa le aduca OUG nr. 55/2016 (act normativ emis de guvernul tehnocrat) vizeaza, printre altele, abilitarea CNIR ca singura entitate responsabila sa efectueze demersuri pentru „proiectarea, construirea, reabilitarea, exploatarea, dezvoltarea, extinderea, modernizarea, mentenanta, precum si reparatiile capitale aferente autostrazilor, drumurilor expres, drumurilor nationale, variantelor ocolitoare si altor elemente de infrastructura rutiera nationala”. De asemenea, in vederea constituirii surselor de finantare a activitatii, CNAIR va vira lunar spre CNIR 15% din veniturile ce rezulta din incasarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania (rovigneta), iar CNIR va comunica in fiecare luna oficialilor CNAIR numarul efectiv al personalului, luandu-se totusi ca baza de calcul pentru registrul salariatilor (in sistemul electronic Revisal) un numar total de 400 de angajati.
Pentru toate aceste modificari (si multe altele), prin nota de fundamentare ce insoteste proiectul de ordonanta care va fi asumat de premierul Mihai Tudose, expertii Ministerului Transporturilor invoca faptul ca adnotarile legislative (inclusiv abrogarea unor articole) sunt necesare din cauza ca, dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a textului OUG nr. 55/2016, „in aplicarea dispozitiilor acestui act normativ au fost sesizate o serie de disfunctionalitati privind reorganizarea CNADNR SA si infiintarea CNIR SA, iar prin neefectuarea modificarilor solicitate conform actualului proiect de ordonanta, cadrul legislativ cu privire la CNIR SA va ramane ambiguu”. Pentru a vizualiza textul notei de fundamentare si a proiectului de ordonanta, click aici si aici!
|