MT: Constituirea CNIR, inca in etapa incipienta |
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 18 Iul 2017 12:47 |
Desi constituirea scriptica a Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR) a reprezentat o masura luata de guvernul tehnocrat cu ceva timp in urma, atunci cand s-a realizat divizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in doua entitati distincte, respectiv Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR), nici pana in prezent CNIR nu este pe deplin functionala, deoarece membrii Executivului sustin ca, obiectiv, OUG nr. 55/2016 trebuie sa fie modificata. Astfel, CNIR - ca entitate care trebuie sa se ocupe de proiectele de autostrazi - a avut, pana de curand, doar un consiliu de administratie, toti angajatii CNADNR activand, de fapt, in cadrul CNAIR. Totusi, oficialii Ministerului Transporturilor (MT) doresc sa solutioneze rapid aceasta problema, supunand dezbaterii publice un proiect de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - SA si infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere - SA, precum si modificarea si completarea unor acte normative. Conform expertilor MT, pana la data de 25 iulie a.c. (care a fost stabilita ca termen-limita), toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri, opinii si/sau sugestii cu privire la respectivul proiect de act normativ.
CNIR devine singura entitate responsabila de infrastructura rutiera nationala
Modificarile pe care membrii Cabinetului Tudose doresc sa le aduca OUG nr. 55/2016 (act normativ emis de guvernul tehnocrat) vizeaza, printre altele, abilitarea CNIR ca singura entitate responsabila sa efectueze demersuri pentru „proiectarea, construirea, reabilitarea, exploatarea, dezvoltarea, extinderea, modernizarea, mentenanta, precum si reparatiile capitale aferente autostrazilor, drumurilor expres, drumurilor nationale, variantelor ocolitoare si altor elemente de infrastructura rutiera nationala”. De asemenea, in vederea constituirii surselor de finantare a activitatii, CNAIR va vira lunar spre CNIR 15% din veniturile ce rezulta din incasarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania (rovigneta), iar CNIR va comunica in fiecare luna oficialilor CNAIR numarul efectiv al personalului, luandu-se totusi ca baza de calcul pentru registrul salariatilor (in sistemul electronic Revisal) un numar total de 400 de angajati.
Pentru toate aceste modificari (si multe altele), prin nota de fundamentare ce insoteste proiectul de ordonanta care va fi asumat de premierul Mihai Tudose, expertii Ministerului Transporturilor invoca faptul ca adnotarile legislative (inclusiv abrogarea unor articole) sunt necesare din cauza ca, dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a textului OUG nr. 55/2016, „in aplicarea dispozitiilor acestui act normativ au fost sesizate o serie de disfunctionalitati privind reorganizarea CNADNR SA si infiintarea CNIR SA, iar prin neefectuarea modificarilor solicitate conform actualului proiect de ordonanta, cadrul legislativ cu privire la CNIR SA va ramane ambiguu”. Pentru a vizualiza textul notei de fundamentare si a proiectului de ordonanta, click aici si aici!
|