SPEA INGINERIA: Actualizare a studiului de fezabilitate al Autostrazii Sibiu-Pitesti |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 11 Feb 2015 17:00 |
Asocierea formata din companiile Spea Ingineria Europea SA Milano Italia - Sucursala Bucuresti si Tecnic Consulting Engineering Romania vor primi 6,5 milioane de euro (29 milioane de lei, fara TVA) pentru revizuirea si actualizarea studiului de fezabilitate (SF) necesar proiectarii si executiei autostratii Sibiu - Pitesti. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a atribuit contractul recent, prin licitatie publica. "SF ce urmeaza a fi intocmit va lega actuala varianta de ocolire a municipiului Sibiu cu actuala sosea de centura a orasului Pitesti. Lungimea autostrazii este de aproximativ 120 km", se arata in comunicatul CNADNR. Documentatia va trebui realizata in 17 luni de la atribuirea contractului, aceasta urmand a include: studiul de trafic, pe cel privind alternativele de traseu, investigatii de teren (studii hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice, pedologice), activitati de proiectare (drum, noduri rutiere, poduri, pasaje, viaducte, consolidari, tuneluri, siguranta circulatiei, utilitati), evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu si modelul financiar, precum si pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.
Conform caietului de sarcini, proiectul este impartit in cinci tronsoane, astfel incat pentru sectiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) si Curtea de Arges - Pitesti (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 5 luni. Pentru celelalte sectiuni, SF trebuie realizat in maximum 12 luni.
Potrivit celei mai recente variante a MasterPlanului pe Transport, executia autostrazii Sibiu-Pitesti costa 1,67 miliarde euro.
Spea Ingineria este activa in Romania din anul 2001, cele mai importante proiecte in care a fost implicata in calitate de consultant la nivel national fiind reprezentate de reabilitarea DN1 (pe tronsonul Brasov-Sibiu), mai multe proiecte de infrastructura derulate in perioada 2001-2008 in Bucuresti, precum si in reabilitarea unor poduri de interes national, in intervalul 2003-2012. Potrivit datelor disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice, in 2013 filiala locala a grupului italian a realizat o cifra de afaceri de 10,6 milioane de lei. |