2Checkout: Numai 12% din comerciantii online indica un impact pozitiv al crizei |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 01 Iul 2020 10:05 |
2Checkout, platforma completa de monetizare pentru companii ce actioneaza la nivel global, a anuntat concluziile unui studiu efectuat pe plan international referitor la impactul Covid-19 asupra afacerilor digitale. Studiul are la baza informatii colectate de la peste 800 de comercianti online din intreaga lume, cu activitate in domenii precum vanzarea de software si alte bunuri digitale, bunuri fizice sau servicii online la nivel international. Chiar daca unii comercianti din anumite nise ale comertului digital au inregistrat cresteri ale vanzarilor online de la declansarea pandemiei de Covid-19, mult mai multi au fost afectati de pandemie si considera situatia globala o amenintare semnificativa pentru afacerile lor.
Impactul Covid-19 asupra afacerilor online
Asa cum era de asteptat, doar o mica parte dintre comerciantii care au participat la studiu (12%) a raportat ca estimeaza un impact pozitiv in contextul situatiei globale cauzate de pandemia Covid-19. Producatorii de software multimedia, middleware si unii furnizori de servicii de divertisment sunt printre cei privilegiati ale caror afaceri au perspective de crestere in acest an.
La polul opus, 28% dintre cei intervievati se asteapta ca afacerile lor sa fie afectate drastic de criza sanitara in acest an. Dintre acestia, cei care vand bunuri fizice sunt cei mai ingrijorati de potentialul impact al Covid-19 asupra propriilor afaceri, arata analiza.
In acelasi timp, aproape o treime dintre comercianti (32%) se asteapta ca actuala pandemie sa aiba un impact negativ semnificativ asupra business-ului lor, influenta pe care spera sa o diminueze cu ajutorul unui plan de raspuns la criza bine pus la punct. Industriile unde se prefigureaza un asemenea impact negativ major sunt cele in care activitatea este legata direct de productie (managementul resurselor de productie, electronice si hardware pentru consumatori), dar si cele care depind de obiceiurile de consum aflate acum in schimbare profunda (marketing si advertising, managementul resurselor umane).
Doar 8% dintre participantii la studiu anticipeaza ca actuala situatie globala va ramane fara efecte asupra afacerilor proprii, iar 21% cred ca efectul va fi minim asupra veniturilor din acest an.
Cu ce provocari se confrunta companiile online
Incetinirea vanzarilor. Cea mai importanta provocare cu care se confrunta comerciantii online este incetinirea vanzarilor - 60% dintre respondenti se confrunta cu aceasta situatie. Scaderea vanzarilor este estimata a avea loc in mai multe domenii si pe mai multe piete. Comerciantii au constatat, totodata, ca este dificil sa gasesti clienti noi sau sa semnezi un contract nou (18%) si ca totul se petrece mult mai lent (17%). In timp ce majoritatea acestor provocari pot fi ameliorate printr-o mai buna planificare, unele au nevoie de o comunicare mai buna si mai intensa intre companii si clientii actuali sau potentiali.
Companii din domenii variate se confrunta cu incetinirea vanzarilor. De la companii de productie, pana la agentii de comunicare, toate au inregistrat o scadere a vanzarilor in prima jumatate a anului. Lupta de a gasi noi clienti este o problema curenta si in companiile de consultanta, marketing si tehnologie.
Intarzieri in lantul de aprovizionare. Comerciantii de produse electronice si hardware, bunuri fizice, producatorii si cei responsabili cu livrarea se confrunta in special cu probleme legate de intarzierile din lantul de aprovizionare. 21% dintre ei inregistreaza intarzieri, printre cei mai afectati fiind comerciantii de bunuri fizice.
Productivitatea. Productivitatea fortei de munca a scazut, de asemenea, desi intr-o mai mica masura, in industrii care au continuat sa isi desfasoare activitatea si dupa declansarea pandemiei. Call centerele, dezvoltatorii de software si producatorii de continut online sunt cei mai afectati de acest aspect.
Alte provocari
Atitudinea diferita a consumatorilor care de multe ori se traduce prin refuzuri de plata sau solicitari de returnare a banilor, este o problema raportata de 15% dintre respondenti, in special de catre comerciantii ce vand bunuri digitale, precum software multimedia sau alte programe informatice.
Care sunt acum prioritatile in comertul digital
Lansarea de noi produse si campanii de promovare. Pentru a face fata noii realitati, comerciantii iau in calcul serios lansarea de noi produse (38%) si de oferte promotionale (39%).
Campaniile promotionale sunt o optiune, spre exemplu, pentru producatorii de software. Dezvoltarea de noi produse este o solutie pentru comerciantii din domenii precum comunicatiile sau pentru furnizorii de servicii juridice. In afara dezvoltarii de noi produse si lansarea de campanii promotionale, 28% dintre respondenti vor prioritiza si strategiile de upgradare si de crestere a indicatorilor de profitabilitate pe termen lung.
Cresterea ratei de retentie a clientilor. Loializarea si mentinerea clientilor existenti sunt optiuni luate in calcul de 24% dintre comercianti, in special de catre producatorii de software pentru desktop sau Internet, furnizorii de hosting si middleware.
Extinderea pe piete noi. 22% dintre respondenti sunt non-conformisti si indica faptul ca isi propun sa isi extinda afacerile pe alte piete in cautarea de noi clienti. Companiile care vand electronice de consum sau care furnizeaza servicii online educationale arata un interes deosebit pentru aceasta abordare.
Optimizare si tactici de marketing. 17% dintre respondentii la studiu spun ca vor profita de oportunitate pentru a optimiza experienta online a clientilor in timpul efectuarii comenzilor. In acelasi timp, 13% dintre afacerile online care au participat la studiu spun ca urmaresc sa lucreze in aceasa perioada la pozitionare, la realizarea de oferte noi si la politica de pret pentru a se adapta la situatia curenta, aflata intr-o dinamica rapida.
"Pentru a contracara provocarile create de aceasta noua ordine mondiala, comerciantii traditionali privesc canalul de vanzare online ca fiind obligatoriu acum, tendinta ce are un ritm accelerat comparativ cu perioada dinainte de pandemie. In acelasi timp, companiile sunt dispuse sa inoveze si sa isi imbunatateasca oferta, sa ofere un serviciu de suport clienti mai competitiv, sa isi optimizeze procesele si sa comunice mai bine cu clientii. O strategie puternica in domeniul comertului digital este critica in aceste momente, iar 2Checkout este aici pentru a facilita tranzitia si pentru a optimiza si a creste operatiunile online existente", a declarat Erich Litch, Presedinte si COO al 2Checkout.
Studiul a fost realizat in perioada aprilie-mai 2020 pe un esantion format din 843 de respondenti, din peste 50 de tari.
|