Oracle, unul dintre furnizorii mondiali de top atat pe segmentul solutiilor hardware, cat si al celor de software, a dat recent publicitatii datele financiare aferente primului trimestru al anului fiscal 2020. Conform informatiilor oficiale, veniturile operationale au sporit cu 4% in valuta nord-americana si s-au apreciat cu 6% la o rata constanta a cursului se schimb. Vanzarile din perioada analizata au ajuns la 9,2 miliarde USD, ceea ce constituie o majorare de 2%, in termeni reali. Din aceasta suma, peste 6,8 miliarde USD a constituit aportul serviciilor de cloud si suport pentru licente, in vreme ce licentele de cloud si cele „on-prem” (vandute direct utilizatorilor) s-au plasat la 812 miloane USD. In conditiile date, veniturile operationale in sistem contabil GAAP au cumulat 2,9 miliarde USD, fiind corespunzatoare unei marje de 31% (datele non-GAAP indicand valori de 3,8 miliarde USD, respectiv o profitabilitate de 42%). De asemenea, relevant este faptul ca incasarile amanate pentru perioada imediat urmatoare cumuleaza 10,1 miliarde USD. In ceea ce priveste fluxul operational de numerar, acest indicator s-a plasat in ultimele 12 luni la cota de 13,8 miliarde USD. Conducerea Oracle a observat faptul ca pe masura ce activitatile pe segmentul hardware care genereaza marje mici sufera un continuu proces de contractie, cele de pe segmentul cloud se consolideaza de la o zi la alta intr-un ritm mult mai accelerat, fapt ce determina ca principalii indicatori ai performantei financiare sa se imbunatateasca in mod continuu. De exemplu, sectia de produse ERP in cloud, incluzand Fusion ERP si NetSuite ERP, a crescut cu 33% in primul trimestru din actualul an fiscal, prima solutie avand deja 6.500 de utilizatori, iar cea de-a doua 18.000. In acest ritm, Oracle reuseste sa-si consolideze pozitia de lider mondial pe segmentul respectiv. La momentul actual, expertii grupului nord-american considera ca atributul autonomiei constituie principalul argument al celei de-a doua generatii de solutii cloud, fapt ce justifica lansarea de noi servicii autonome, in complementaritate cu bazele de date autonome – acestea din urma constituind cel mai de succes nou produs din istoria Oracle. Practic, gigantul software si-a adaugat doar in ultimele 3 luni peste 500 de noi utilizatori in portofoliul respectiv, pentru trimestrul urmator fiind estimata o dublare a acestui cuantum. In contextul pozitiv dat, consiliul director al grupului a autorizat ridicarea pragului de finantare a programului de rascumparare a actiunilor la nivelul de 15 miliarde USD. Pe piata din Romania, Oracle a raportat pentru 2018 vanzari de 961,2 milioane de lei, cu 6% mai mici fata de anul precedent, dar de peste trei ori mai mari fata de nivelul inregistrat în 2010.