WIZROM: Rolul major al soft-ului de management al resurselor umane in onboarding |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 02 Aug 2022 11:46 |
Pe piata actuala, in care angajatorii se „bat” pentru candidati talentati, organizatiile trebuie sa iasa in evidenta pentru a atrage angajati de calitate. Optimizarea procesului de onboarding este o strategie cheie pentru imbunatatirea brandului de angajator si pentru recrutarea unor candidati mai buni. Acesta face parte din prima impresie in relatia cu un nou angajat si reprezinta sansa companiei tale de a pune bazele experientei noului angajat in cadrul organizatiei tale. Pana la finalizarea procesului de integrare, noul tau angajat ar trebui sa aiba o intelegere aprofundata a culturii si valorilor organizatiei.
Daca organizatia ta a adoptat recent procesul de onboarding sau daca ai ca scop optimizarea acestui aspect al procesului de resurse umane, intelegerea diferitelor faze ale onboarding-ului te va ajuta sa elaborezi o strategie clara pentru a atrage candidati, a imbunatati retentia noilor angajati si pentru a-i ajuta sa se adapteze la procesele interne ale organizatiei.
Etapa de pre-onboarding
Prima faza a onboarding-ului, numita si pre-onboarding, incepe imediat ce un candidat accepta oferta de angajare si se incheie in prima zi de activitate. Aceasta perioada este una foarte importanta pentru candidati, acestia nestiind la ce anume sa se astepte. Chiar si o mica eroare de comunicare sau o neintelegere ii poate face pe candidati sa se indoiasca de decizia lor de a se alatura companiei. Pe de alta parte, atunci cand aceasta faza a procesului este gestionata in mod adecvat, iar candidatii sunt tinuti la curent cu procesele din cadrul organizatiei, ei vor incepe sa se entuziasmeze de decizia de a se alatura echipei tale.
In timpul fazei de pre-onboarding, asigura-te ca iti ajuti angajatii sa completeze in mod corect toate documentele necesare. Asigura-te ca le acorzi suficient timp, deoarece este posibil ca acestia sa fie nevoiti sa finalizeze task-uri care tin de anteriorul loc de munca. In cazul in care se muta din alt oras, verifica daca au nevoie de ajutor pentru a-si gasi o locuinta.
Primirea noilor angajati
Cea de-a doua faza a procesului de onboarding este adesea dedicata integrarii initiale a noilor angajati in organizatie si indrumarii acestora, pentru a-i ajuta sa se aclimatizeze. Tine cont de faptul ca acestia nu cunosc inca pe nimeni din companie si nu vor sti care este modul in care se deruleaza o zi obisnuita de munca. De aceea, este necesar sa le oferi o perspectiva clara asupra organizatiei inainte ca acestia sa-si inceapa activitatea. Totusi, majoritatea noilor membri ai echipei vor fi nerabdatori sa se apuce de treaba, asa ca este indicat ca aceasta faza sa nu dureze mai mult de o saptamana.
Ai grija ca prima zi cat mai simpla. In timpul orientarii, ajuta-i sa inteleaga mai bine cultura organizationala si arata-le cum sunt aliniate procesele de lucru cu aceasta. Discuta si despre subiecte precum timpul liber, prezenta la birou, asigurarea medicala etc. Daca este cazul, arata-le unde sunt locurile de parcare disponibile, cantina si/sau bucataria etc. Dupa aceasta, prezentati-i pe noii angajati colegilor lor de echipa. La sfarsitul celei de-a doua etape, poti organiza o intalnire rapida cu noii angajati pentru a te asigura ca asimileaza ceea li se explica si ca se adapteaza usor.
Trainingul specific rolului
Faza de training este una dintre cele mai importante etape ale procesului de onboarding si este direct corelata cu succesul pe care noii angajati il vor avea la locul de munca. Fara o instruire formala, este posibil ca noii membri ai echipei sa nu stie care sunt criteriile pe baza carora sunt evaluati. Ca urmare, in timp, acestia pot deveni frustrati, ceea ce poate duce la o rata ridicata de demisii. Pe de alta parte, un plan de training bine pus la punct pentru noii angajati ii va ajuta pe acestia sa se simta bineveniti si vei demonstra ca iti pasa de evolutia lor profesionala.
In prima instanta, ajuta-ti colegii sa se familiarizeze cu sistemul de gestionare a trainingului. De exemplu, daca pui la dispozitia echipelor cursuri online, noii membri nu ar trebui sa se simta coplesiti cand navigheaza prin optiunile din aplicatie. De asemenea, orice materiale de training pentru faza de onboarding ar trebui sa fie usor accesibile si relevante.
Tranzitia la noul rol
Etapa finala a onboarding-ului are ca scop sa ii ajute pe angajati sa faca tranzitia de la nou-venit la cel de angajat cu drepturi depline. Incurajeaza managerii sa stabileasca asteptari clare pentru noii membri ai echipelor lor, astfel incat acestia sa stie exact care sunt responsabilitatile lor. Este recomandat sa stabilesti obiective astfel incat sa fie clar cum arata succesul, calitatea livrabilelor si productivitatea in compania ta.
Onboarding-ul este o parte esentiala a procesului de angajare care trebuie gestionata cu atentie pentru a ajuta noii angajati sa se adapteze la cultura organizationala, la valorile si la modul in care se desfasoara activitatea in compania ta. In caz contrar, creste sansa de a te confrunta cu o fluctuatie ridicata a personalului, iar timpul, efortul si energia investite in procesul de recrutare se irosesc.
WizOne - solutia pentru managementul eficient al procesului de onboarding
Cu ajutorul unui program de gestionare a resurselor umane, ai acces la informatiile noilor angajati si poti facilita transferul de cunostinte, pentru ca experienta membrilor echipei sa fie una optima de la inceputul colaborarii.
Un astfel de program este WizOne, softul HR dezvoltat de Wizrom. Acesta reprezinta solutia ideala pentru companiile care se adapteaza constant la nevoile angajatilor si la realitatea de pe piata muncii. Cu WizOne, un instrument cu un grad mare de eficienta si precizie, te poti asigura ca organizatia ta are avantajul de a fi intotdeauna la curent cu noile provocari si ca este mereu pregatita sa le faca fata.
* Articol realizat de specialistii de la Wizrom, dezvoltator de aplicatii digitale pentru afaceri
|