ASRO: 75% dintre aplicatiile pentru companii vor utiliza inteligenta artificiala (AI) |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 06 Aug 2019 06:23 |
500 de milioane de tweet-uri, 294 de miliarde de e-mailuri, 65 de miliarde de mesaje trimise prin WhatsApp, 5 miliarde de cautari si 95 de milioane de fotografii postate pe Instagram. Asa arata, din punctul de vedere al tehnologiei informatiilor, o zi obisnuita.
De fiecare data cand rezervam un bilet de avion sau facem o tranzactie financiara online sunt generate date. In plus, serviciile inteligente pentru case, firme sau institutii guvernamentale necesita partajarea in masa a datelor personale intre persoanele fizice si firmele private sau institutiile statului.
Cantitatea de date pe care o cream va continua sa creasca. Studiile estimeaza ca, pana in anul 2021, 75% dintre aplicatiile pentru companii vor utiliza inteligenta artificiala (AI). Pe masura ce aceste tehnologii evolueaza, trebuie asigurata confidentialitatea si securitatea datelor noastre personale.
Apar, insa, si multe intrebari. Cate date personale exista deja online, unde sunt pastrate acestea, cine le poate accesa, cine le foloseste si in ce scop? Sunt datele noastre anonimizate, cu alte cuvinte, putem fi identificati prin aceste date sau prin diferitele seturi de date care exista deja? Nu in ultimul rand, ce s-ar intampla daca datele sunt utilizate intr-un mod care ar avea consecinte negative asupra noastra?
O modalitate de a ne proteja datele este prin standardizare. Organizatiile internationale de standardizare (IEC si ISO) elaboreaza standarde pentru tehnologia informatiei prin intermediul comitetului tehnic comun (ISO/IEC JTC 1). Acesta acopera diverse aspecte ale datelor, inclusiv cele despre confidentialitate, securitate si stocare.
Ian Oppermann, presedintele acestui comitet tehnic este de parere ca elaborarea pe viitor a unor standarde in domeniu va crea un cadru pentru definirea si pastrarea in siguranta a datelor personale.
Chiar daca avem legi cu privire la modul in care datele personale pot fi colectate, folosite si stocate de catre companii, va trebui dezvoltat un cadru pentru un drept non-digital de remediere a situatiilor in care persoane rau intentionate si care nu respecta regulile folosesc fara drept datele noastre.
Lumea se schimba rapid, iar digitalizarea continua sa schimbe modul in care traim si lucram, astfel ca vom fi nevoiti sa ne adaptam mult mai rapid la noile tendinte. Acest lucru este valabil si pentru procesul de standardizare.
Elaborarea standardelor este un proces bazat pe consens si pe incredere. Cu toate acestea, ar putea exista parti care vor trebui adaptate mult mai rapid, pentru a tine pasul cu noile riscuri si situatii neprevazute ce apar ca urmare a evolutiei tehnologiilor si pentru ca organismele de standardizare sa ramana relevante.
|