Agenda Constructiilor
Duminica, 22 Decembrie 2024
PAGINA PERSONALIZATA


MASTERPLAST ROMANIA SRL

MASTERPLAST ROMANIA SRL

Adresa: Sos. Borsului nr. 45, Oradea, Judet Bihor
Telefon: 0259/465.456
Fax: 0259/435.134
Mobil: 0744-767.760, 0744-690.970
E-mail: receptie@masterplastsrl.ro
Web site: www.masterplastgroup.com
Domenii: Materiale pentru izolatii | Sisteme de hale, panouri termoizolante si acoperisuri | Finisaje, compartimentari & plafoane
Descriere activitate
Producator de sisteme de izolatii, invelitori pentru acoperisuri si constructii din gips-carton.
Prezentare companie/institutie
 
MASTERPLAST, in fata bornei ce marcheaza 20 de ani in Romania: business de 15 milioane euro si 60 de angajati
 
Investitiile - "paravan" in fata crizei
 
Grupul Masterplast, unul dintre cei mai mari producatori si distribuitori de materiale de constructii destinate izolatiilor din Europa Centrala aniverseaza, in acest an, doua decenii de activitate pe piata constructiilor din Romania. In aceasta perioada, compania a incheiat parteneriate cu 640 de companii si a introdus pe piata peste 2.000 de produse. Pentru 2021, an care constituie o borna importanta in istoria Masterplast in Romania, conducerea companiei mizeaza pe un business de 76 milioane de lei (peste 15 milioane de euro), in crestere cu 12% fata de nivelul din 2020. Societatea detine o pozitie importanta pe piata cu produse de termoizolatie a fatadelor, acoperisurilor si a structurilor “uscate", iar produsele sunt asigurate din fabricile din Ungaria si Serbia si livrate peste tot in Romania de la depozitele active pe care le detine in Bucuresti si Oradea. In continuare, Masterplast isi propune sa ocupe o pozitie fruntasa in industria materialelor de constructii interne, cu produse competitive si un portofoliu de servicii adaptate permanent nevoilor pietei si ale partenerilor.
Grupul maghiar Masterplast si-a inceput activitatea la Székesfehérvár in 1997. Fondata de Dávid Tibor si Balázs Ács, compania este specializata in comertul cu materiale de constructii, principalele sale produse sunt foliile pentru acoperisuri, plasa din fibra de sticla si accesorii pentru tencuieli. Desi a intrat pe piata ca o afacere mica, a devenit rapid populara datorita abordarii de afacere centrata pe client cu produse fiabile si servicii flexibile. Cresterea dinamica a inceput dupa doi ani si Masterplast a ajuns la o acoperire la nivel national, in timp ce a condus piata cu principalele sale produse.
In anii 2000 pe masura ce cererea partenerilor a crescut, portofoliul de produse si serviciile companiei s-au dezvoltat continuu. Masterplast a intrat cu succes pe piata sistemelor de izolare a fatadelor, a produselor de constructie uscate si a materialelor termice de izolare fonica si hidroizolante. Si-a imbunatatit continuu sistemul de transport, furnizare de produse si vanzarile, ceea ce l-a facut unul dintre partenerii-cheie in activitatea de comercializare a materialelor de constructii interne.
In paralel, Masterplast a evoluat intr-un grup international de companii. A ajuns la dimensiunea marilor grupuri regionale la nivel european pana in 2005, cand a fost infiintat portofoliul actual de filiale care acopera 8 tari. Incepand cu 2012, exporturile au continuat sa se extinda, datorita carora, pana in 2018, prezenta companiei s-a raspandit in 41 de tari din intreaga lume.
 
 
Investitii sustinute in productie
Pentru a asigura competitivitatea si stocul produselor, Masterplast a inceput sa-si infiinteze propriile unitati de productie in 2005. Acum, in 2021, grupul are filiale in 9 tari si detine 7 fabrici. In continuare, compania investeste in majorarea productiei de plasa, in 2022 fiind planificata o investitie de 7,6 milioane de euro in cadrul fabricii Subotica, din Serbia, care va creste cu 25% capacitatea unitatii. In cadrul aceleiasi fabrici, compania mai are in plan o investitie de circa 15 milioane de euro in dezvoltarea unei linii de productie a polistirenului extrudat, cu o capacitate de 200.000 mp/an. La Subotica, Masterplast detine cea mai mare unitate de productie din cadrul grupului, aici producand plasa din fibra de sticla, polistiren expandat si profile auxiliare ale sistemului ETICS de calitate europeana. In cadrul fabricii lucreaza peste 500 de angajati care asigura o calitate constanta a produselor. "Incepand cu anul 2015, investitiile noastre de dezvoltare a productiei la scara larga au dus la infiintarea unei unitati de prelucrare a fibrelor de sticla, dotate atat cu tehnologie traditionala, cat si cu cea mai moderna tehnologie germana, facand din grupul Masterplast al doilea producator mare din Europa si al treilea la nivel global, cu o capacitate de 100 de milioane de metri patrati. Oferim o varietate de produse din fibra de sticla de calitate din gama Masternet pentru partenerii Masterplast din Romania. In fabrica de polistiren expandat se produc, din 2008, accesorii pentru termoizolatie cu sisteme ETICS. Prin dezvoltarea continua a produselor, oferim o gama larga de polistiren grafitat. Cresterea popularitatii pe piata a produselor Isomaster EPS este o recunoastere a aspiratiilor noastre pentru calitate. Producem accesorii pentru termoizolatie exterioara, profile cu plasa in conformitate cu cerintele sistemelor europene", spun reprezentantii Masterplast. Pe langa dezvoltarea productiei de plasa, grupul mai are planificata fabricarea si lansarea unui nou produs de izolare, noi investitii in procesul de transformare digitala a companiei, precum si dezvoltarea productiei de textile dedicate industriei sanitare.
 
 
Capacitati semnificative in Ungaria si Germania
Prima fabrica a grupului si-a inceput activitatea in 2005 la Kál, in Ungaria, toate produsele pe baza de polietilena si profile pentru constructie uscata fabricate aici fiind certificate TUV. Compania produce la Kál si folii din spuma de polietilena cu tehnologie moderna - Masterfoam, dar si gama Isofoam, spuma extrudata de polietilena, utilizata in principal ca strat de egalizare sub parchet si dusumea, pentru izolare termica si fonica. Banda perimetrala cu grosimea de 5-10 mm se monteaza pe perimetrul incaperii la imbinarea pardoselii cu peretele, asigura spatiu de dilatare si blocheaza transmiterea vibratiilor fonice. Capacitatea de productie a Isofoam ajunge la 3.000 de tone/an. Tot la fabrica din Kál, Masterplast produce Masterprofil, gama variata de profile din gips-carton ce detin marcaj CE si respecta cerintele de protectie impotriva focului si a zgomotului, testate in Evaluarea Tehnica Nationala din Ungaria A-256/2015. Capacitatea de productie este de 10 milioane ml/an.
Tot in Ungaria, la sediul de la Sárszentmihály, compania produce gama Mastermax de sisteme personalizate si foliile de sub acoperis, la cererea clientilor. Tot aici produce si confectioneaza folii de difuzie, avand o capacitate de 30 milioane mp/an si investeste in dezvoltarea unei linii de productie de textile pentru industria sanitara, cu o capacitate prevazuta la circa 7.000 de tone/an.
Fabrica din Aschersleben, Germania - Masterplast Nonwoven GmbH este o unitate noua a grupului, specializata in textile industriale netesute. "Cu spunbond-urile noastre cu un singur strat si produse netesute industriale cu doua sau trei straturi, precum si dezvoltarea de produse specializate, suntem capabili sa indeplinim cerintele mai multor segmente industriale la o calitate inalta. Ca producator specializat de material netesut cu un singur strat, avem posibilitatea de a combina o varietate mai mare de produse, precum si textile netesute cu doua sau trei straturi", precizeaza reprezentantii grupului.
Masterplast Group a achizitionat unitatea de productie din Germania impreuna cu personalul existent si intreaga expertiza. Astfel, compania a preluat nu numai tehnologia, ci si cunostintele, experienta si parteneriatele de productie. Scopul strategic este de a mentine sub control intregul lant de aprovizionare si de a construi relatii de succes cu partenerii sai industriali.
In 2021, Masterplast infiinteaza o alta fabrica de material netesut la sediul sau din Ungaria, astfel extinde in continuare gama de produse netesute, precum si capacitatea mare de productie. Datorita cunostintelor profesionale si tehnologice ale Masterplast Nonwoven GmbH, s-au deschis noi oportunitati pentru productia de textile netesute si produse finite concepute special pentru industria medicala. In Germania compania fabrica produse netesute cu un singur strat si produse netesute din 2 sau 3 straturi. Caracteristicile produselor pot fi variate si ajustate pe scara larga. Unitatea are o capacitate de productie de 6.000 MT/an pentru spunbond netesut cu un singur strat, respectiv de 8.000 MT/an pentru produse netesute in combinatie de 2 sau 3 straturi.
 

 
Plasa din fibra de sticla Masternet Classic si Premium, cu rezistenta sporita
 
Datorita rezistentei chimice excelente in mediu acid, alcalin, dar si in raport cu alte substante agresive, plasa din fibra de sticla devine o parte importanta a stratului de armare destinat prevenirii crapaturilor, asigurand aspectul optim al fatadelor si cresterea durabilitatii acestora. Pentru prevenirea aparitiei crapaturilor cauzate de mediu, Masterplast propune plasele de fibra de sticla pentru armarea tencuielilor, Masternet Classic si Masternet Premium SE, disponibile in doua culori (alb si portocaliu).
 
 
Plasele din fibra de sticla cu textura rectangulara sunt folosite pentru rigidizarea tencuielilor interioare si exterioare. Sortimentele acestor produse sunt definite prin masa lor pe unitatea de suprafata, exprimata in grame pe metru patrat: 90 g/mp, 125 g/mp, 145 g/mp, respectiv 160 g/mp. Plasele din fibra de sticla de 145g/mp si de 160g/mp sunt folosite ca element de armare in componenta termosistemelor de fatade, fiind aplicate in masa de mortar adeziv, pe placile termoizolante. Functia acestora este de a conferi termosistemului rezistenta la miscarile materialului izolant, care se datoreaza schimbarilor termice sau fenomenelor de contractie, prevenind formarea crapaturilor sau fisurilor de fatada.
 
 
Fiind vorba de un element important in realizarea termosistemelor, produsele trebuie sa fie flexibile, usoare si sa nu se degradeze in timp sub actiunea componentilor din mortare. Din aceste motive, firele din fibra de sticla ale plaselor sunt acoperite cu o substanta care are rolul de a impiedica destramarea, de a conferi materialului rezistenta la substante alcaline. Chiar daca exista aceasta substanta de acoperire, materialul in sine are totusi un aspect moale si flexibil, poate fi intins si indoit cu usurinta, fara ca firele sa se rupa, putand fi inglobat in stratul de adeziv fara nicio problema. Se deruleaza usor, nu se onduleaza la margini, firele nu se desira si nu se rup, se indoaie cu usurinta chiar si la colturi, comportandu-se impecabil atat la transport, manipulare, cat si la punerea in opera.
 

 
István Adorjáni, Masterplast: In productie nu exista rezerve sa absoarba majorarile de preturi; este nevoie de optimizare
 
 
Masterplast Romania, producator de materiale pentru termoizolatii, a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 67 milioane de lei, in crestere cu aproape 16% fata de nivelul de 57,8 milioane de lei realizat in 2019. Pentru 2021, conducerea companiei si-a propus o crestere organica similara celei de anul trecut, business-ul anual urmand a se apropia de 76 milioane de lei (peste 15 milioane de euro). Compania are sediul central in Oradea si un punct de lucru in Bucuresti, precum si doua centre de depozitare, in Bucuresti si Oradea. Societatea face parte din grupul Masterplast - cu sediul in Ungaria si prezent in 13 tari din Europa Centrala si de Est, avand afaceri anuale de 125 milioane de euro.
In 2021, in Romania, compania are ca obiectiv dezvoltarea echipei locale, in timp ce la nivel de grup, este vizata continuarea investitiilor in cresterea capacitatilor de productie, proiecte ce vor avea un efect favorabil inclusiv asupra activitatii din tara noastra.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in 2021 si care sunt premisele de dezvoltare, pe termen scurt si mediu?
- Incepand din anul 2020, pe piata constructiilor din Romania au fost foarte multe fenomene neprevazute. Cu toate acestea, vanzarile au avut o evolutie pozitiva, comparativ cu anul precedent reusind sa avem o crestere la majoritatea indicatorilor si pe toate categoriile de produse. Cele mai mari evolutii le-am inregistrat la foliile de difuzie si la plasa de fibra de sticla. In continuare, piata constructiilor prezinta o dinamica promitatoare, iar lucrurile par sa se aranjeze - sau cel putin asa se pare, dupa cum am observat in ultima perioada.
In acest context, in primele sase luni ale acestui an am inregistrat o cifra de afaceri de peste 33 milioane de lei, iar pana la finalul anului estimam sa ajungem la nivelul de 76 milioane de lei. Pandemia, din fericire, nu a avut un efect negativ pronuntat in ceea ce priveste cererea din piata. Insa, la nivel global, s-au creat unele dificultati la transportul maritim, accesul la materii prime si majorari foarte rapide si semnificative ale preturilor. Aceste fenomene au solicitat atentie sporita din perspectiva aprovizionarii si o strategie specifica la gestionarea stocurilor pentru asigurarea continuitatii acestora.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- Din acest an am inceput sa punem accent pe dezvoltarea echipei locale, aceasta activitate fiind de foarte mare importanta pentru Masterplast Romania. La nivel de grup avem mai multe investitii incepute, dintre care unele isi fac efectul inca din acest an, iar celelalte vor contribui la dezvoltarea afacerii in anii urmatori. Aceste investitii, evident, vor avea un impact favorabil si asupra activitatii Masterplast Romania.
Din 2022, ne asteptam sa avem o stabilitate mai mare in piata si, in continuare, echipa Masterplast Romania va depune eforturi maxime pentru a mentine o colaborare buna cu partenerii sai. Ne dorim sa oferim in permanenta produse si servicii de calitate la cele mai inalte standarde si sa avem o colaborare de succes cu toti partenerii nostri.
- Ce capacitate de productie detineti, in prezent?
- In momentul de fata, Masterplast Romania nu are in portofoliu linii de productie, insa la nivel de grup capacitatile sunt in crestere de la un an la altul. La unele grupe de produse, suntem printre cei mai mari trei producatori la nivel global. Acestea vor fi extinse si consolidate. Investitiile vizeaza, insa, si celelalte grupe de produse, pentru care suntem un producator important. De exemplu, la plasa din fibra de sticla, incepand de anul viitor, datorita investitiilor, vom ajunge la o capacitate de 150 milioane de mp/an, iar la foliile de difuzie la 30 milioane de mp/an.
 
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Cea mai mare dificultate este faptul ca, si in acest moment, situatiile se schimba foarte rapid din perspectiva disponibilitatii produselor. Suntem in plin sezon de constructii, cererea este ridicata, iar furnizorii de materie prima, producatorii si transportatorii sunt solicitati la maximum. In continuare, gestionarea stocurilor este cea mai mare provocare. As putea descrie situatia cu un exemplu: mergem cu o masina cu 130 km/ora pe autostrada, vedem ca exista un obstacol in fata noastra si oprim, iar la momentul urmator obstacolul dispare si dorim sa continuam drumul din acel moment din viteza 6, la 130 km/ora. Cam asa se simte si in piata, doar ca economia oprita nu se poate reporni intr-o noapte.
- Cum au evoluat preturile materiilor prime utilizate, in ultimele 12 luni? Cum estimati ca vor fluctua acestea in perioada urmatoare si cum veti absorbi aceste majorari?
- Materiile prime s-au scumpit, in general, unele avand cresteri de peste 150-200% in ultimul an. Pe langa acestea, costurile de transport au crescut semnificativ, acestea nefiind de moment, ci mai degraba costuri ce se vor mentine ridicate pe termen lung. In productie nu exista rezerve sa absoarba astfel de majorari, context in care producatorii incearca sa optimizeze productia, sa nu dea mai departe in piata toate majorarile venite. Acest lucru este posibil, insa, numai pentru o perioada foarte limitata, dupa care cresterile vor deveni vizibile in piata, in pretul produselor. Referitor la prognoze, in acest moment este bine daca reusim sa estimam evolutia in urmatoarele 2-3 luni. Totusi, vazand cele intamplate in ultimul an, nu as vrea sa intru in estimari privind o perioada mai lunga. Speram, insa, ca in urmatoarele luni sa revina stabilitatea pe piata.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2021)
 

 
MASTERPLAST mizeaza pe o crestere de cel putin 15% a business-ului
 
 
 
 
 
 
Sorin Cristea (45 de ani)
Functia/Firma: director general, Masterplast Romania;
Experienta profesionala: 22 de ani in domeniul constructiilor.
 
Masterplast Romania, producator de materiale pentru termoizolatii, a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 67 milioane de lei, in crestere cu aproape 16% fata de nivelul de 57,8 milioane de lei realizat in 2019. Pentru 2021, conducerea companiei si-a propus o majorare organica similara celei de anul trecut, dar rezultatul final va fi influentat semnificativ de inflatia de pe piata materialelor de constructii.
Compania are sediul central in Oradea si puncte de lucru in Bucuresti si Sfantu Gheorghe (Covasna), si face parte din grupul Masterplast, cu sediul in Ungaria.
 
- Ce obiective aveti pentru perioada urmatoare?
- Strategia grupului a fost structurata pe noi investitii in principalele grupe de produse: plasa de fibra de sticla, membrane si folii de difuzie, profile din gips-carton, polietilena expandata, polistiren expandat si accesorii de termosistem. Pentru noi, aceasta criza sanitara a fost un motiv pentru a ne dezvolta noi directii de business. In plina pandemie, grupul Masterplast a cumparat in Germania unul din principalii producatori de folii pentru constructii si pentru domeniul medical. Am intrat pe o nisa de business la care nu ne gandeam in urma cu un an. De la venirea mea in pozitia de director general, la inceputul anului 2019, am reusit sa opresc hemoragia financiara prelungita pe mai multi ani si sa resuscitez aceasta companie. Romania a redevenit unul din pilonii de baza ai Masterplast Grup si suntem considerati o potentiala directie de dezvoltare a afacerii in viitor, prin noi linii de business.
- Ce evolutie au inregistrat vanzarile companiei in 2020 si ce estimati pentru 2021?
- Vanzarile au evoluat conform asteptarilor, cu toate ca am traversat o perioada de carantina in care multi clienti au avut activitatea suspendata, si am incheiat anul cu depasire de buget. Suntem recunoscuti ca lideri de piata pentru plasa de fibra de sticla pentru termosisteme si nu numai, folii de acoperis si folii de difuzie pentru toate aplicatiile din constructii si accesorii de termosistem si pentru acoperisuri. Termoizolatiile din vata bazaltica, polistiren expandat si polistiren extrudat au ramas pe un trend ascendent si in 2020. Pentru 2021, anticipam o evolutie de tip start-stop, deoarece majoritatea grupelor de materiale de constructii vor suferi fie din cauza majorarilor bruste ale preturilor materiilor prime, fie din cauza penuriei in unele segmente de materiale. Piata are o anumita inertie, care apoi este urmata de o perioada de repaus in care se regleaza pretul de piata in functie de cerere si oferta.
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Lipsa de predictibilitate economica, generata de masurile de protectie sanitara, a avut un impact negativ in anumite zone. Am pus pe prim plan siguranta angajatilor si a partenerilor, chiar daca aceasta a generat costuri suplimentare. Lipsa investitiilor in infrastructura si lipsa unui program coerent de sprijin al mediului privat generator de plus valoare, cum este cel al constructiilor, ne fac sa fim precauti in a ne angrena in proiecte noi, de anvergura.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Ianuarie/Februarie 2021)
 

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTETotalEnergieshiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
GEWISS
concelex
ELECTROGRUP
CDS
MAKITA
rigips
konsent
Arduro
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
EURO BUILD
SSAB
noark
EDIT-Structural
Acvatot 2019
AED
theda mar
strabag nivel 1
SIGM
DRS
leviatan
BogArt
Ubitech
VEGO

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<