INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS ROMANIA |
Adresa: Calea Floreasca nr. 165, One United Tower, etaj 10, Bucuresti, S1 |
Telefon: 021/207.57.50 (51) |
Fax: 021/207.57.52 |
E-mail: info.constructionproducts@saint-gobain.com |
Web site: www.rigips.ro |
Domenii: Finisaje, compartimentari & plafoane |
Descriere activitate
Sisteme din gips-carton, plafoane suspendate, profile metalice, chituri, gleturi si tencuieli. |
Prezentare companie/institutie
SAINT-GOBAIN: Performante solide in 2023, datorita strategiei "Grow & Impact"
Ovidiu Pascutiu
Functia/Firma: CEO Saint-Gobain Romania;
Experienta profesionala: 20 de ani in industria materialelor de constructii, in Romania si in strainatate.
In primele noua luni ale acestui an, afacerile Saint-Gobain in Romania au avut o evolutie favorabila, continuand cresterea din ultimii ani, compania mizand pe inregistrarea unei performante solide pentru intregul exercitiu financiar al anului curent. Potrivit lui Ovidiu Pascutiu, CEO Saint-Gobain Romania, aceasta evolutie a fost influentata pozitiv de planul strategic "Grow & Impact", de gama si mixul de produse in dezvoltare continua, de orientarea catre solutii, de cresterea capacitatilor de productie, dar si de sinergiile dintre activitati si, nu in ultimul rand, de parteneriatele solide de afaceri. Lider mondial in domeniul solutiilor usoare si sustenabile pentru constructii, Saint-Gobain proiecteaza, produce si distribuie materiale si servicii pentru pietele industriale si de constructii. Grupul a incheiat anul 2022 cu vanzari de 51,2 miliarde euro, la nivel global, avand 168.000 de angajati in 75 de tari. In Romania, Saint-Gobain furnizeaza produse si solutii din gamele Abrasives, Glass, Prime Glass Working, Sekurit, ISOVER, PAM, Rigips, Weber, Duraziv si Chryso, avand peste 2.000 de angajati in 14 situri industriale situate in Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu-Mare, Turda, Suceava, Valenii de Munte, Popesti Leordeni si Aricestii Rahtivani.
- Cum a evoluat piata materialelor de izolatii in 2022 si 2023 si ce perspective sunt pe termen scurt si mediu?
- Conform studiului InterBiz, publicat in mai 2023, piata materialelor de izolatii a crescut in 2022 cu aproximativ 33,5% fata de nivelul din 2021, ajungand la peste 390 de milioane de euro. Pentru 2023, nu avem date furnizate de studii independente referitoare la piata izolatiilor. Totusi, putem spune ca anul a fost marcat de o scadere a cererii. Conform datelor furnizate de INS, lucrarile in antrepriza au crescut in valoare fata de anul trecut, dar, daca eliminam efectul inflatiei, am asistat, de fapt, la o scadere atat in sectorul rezidential, cat si in cel non-rezidential. Ne asteptam ca aceasta tendinta sa continue si in perioada urmatoare si cel putin in prima jumatate din 2024. Conform aceleiasi surse (INS), autorizatiile de construire pentru segmentul rezidential au scazut in perioada ianuarie - august 2023 cu aproape 24% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In cazul cladirilor non-rezidentiale, scaderea numarului de autorizatii este mai mica (-0,7%), inregistrandu-se chiar mici cresteri pe segmentele de depozite, hale industriale si HoReCa.
- Ce ne puteti spune despre rezultatele de vanzari si cele operationale ale Grupului Saint-Gobain in Romania, in acest context?
- In primele noua luni ale acestui an, afacerile Saint-Gobain in Romania au avut o evolutie favorabila, continuand cresterea din ultimii ani, si mizam pe inregistrarea unei performante solide pentru intregul exercitiu financiar al anului curent. Suntem increzatori in capacitatea noastra de a inregistra in continuare performanta operationala pe baza unei cresteri organice pozitive, in ciuda mediului dificil in care ne aflam, si ramanem fideli angajamentelor noastre de sustenabilitate aflate in centrul strategiei noastre, continuandu-ne eforturile de decarbonizare a industriei de profil. Ne vom concentra eforturile pe cresterea prezentei in regiunea Europei de Est, avand un portofoliu cuprinzator de solutii pentru fatade, vitraje, izolatii, produse pe baza de ipsos, punand accent pe sinergiile dintre brandurile locale cu cele internationale si pastrand in centrul actiunilor noastre grija fata de partenerii, colaboratorii si clientii nostri prin intermediul echipelor noastre implicate si agile. In concluzie, ne asteptam ca 2023 sa fie inca un an cu rezultate pozitive, datorate planului strategic "Grow & Impact" care este axat pe dezvoltarea de solutii inovatoare cu impact pozitiv asupra tuturor.
- Care au fost cele mai bine-vandute produse din oferta dvs. in acest an si pentru ce proiecte de anvergura livrati sisteme?
- Vanzarile produselor din vata minerala bazaltica pentru izolarea teraselor cladirilor si pentru panouri sandwich au inregistrat trendul ascendent cel mai puternic, in linie cu cererea crescuta de pe segmentul non-rezidential si anume depozite si hale industriale. Dintre principalele proiecte mentionam Aeroportul Timisoara, reprezentanta Porsche Timisoara, magazinul Decathlon Brasov, hala de productie ADF Fereastra Piatra Neamt s.a. In acelasi timp, majoritatea produselor din gama larga pe care Saint-Gobain o ofera pietei din Romania a avut un trend pozitiv, in special daca vorbim de solutiile cele mai performante.
- Care sunt cele mai noi produse incluse in oferta? Aveti in vedere lansarea de produse noi in 2023/ 2024? Detaliati.
- Anul acesta am lansat cu succes placile din vata minerala bazaltica ISOVER PROFI TERRASSE PHV, special concepute pentru izolarea cladirilor sustenabile. Cel mai performant produs din piata, acesta este dedicat izolarii termice si fonice a acoperisurilor terasa, inclusiv a acoperisurilor halelor metalice cu incarcari ridicate, cum ar fi panourile fotovoltaice. Tot in 2023, am lansat sistemul complet pentru termoizolarea fatadelor cu vata minerala bazaltica, ISOVER PROFI FASSADE THERM. Acesta contine toate produsele si accesoriile care garanteaza obtinerea unei izolari termice si fonice superioare pentru peretii exteriori, asigurand si o foarte buna siguranta la incendiu.
- Ce s-a schimbat pe piata de constructii, odata cu intrarea in vigoare a directivelor pentru constructii NZEB? Ce concluzii puteti trage dupa aproape 3 ani de la intrarea in vigoare a acestora?
- Ca un prim efect al directivelor NZEB, am inregistrat o cerere crescuta pentru instalarea de panouri fotovoltaice, sustinuta si de sprijinul financiar acordat prin intermediul programelor guvernamentale, dar si pentru solutiile de izolare ce ofera performante superioare de eficienta energetica, cu toate ca importanta termoizolarii eficiente a cladirilor pentru a limita consumul energetic a fost pe plan secundar.
- Ce provocari intampinati in desfasurarea activitatii?
- Cea mai mare presiune inflationista am resimtit-o in 2022, odata cu cresterile succesive de preturi la toate materiile prime si, mai cu seama, la energie. Situatia s-a stabilizat insa pe parcursul anului 2023, cand s-a revenit la o relativa predictibilitate a costurilor. In prezent, una dintre principalele provocari cu care ne confruntam inca de anul trecut este reprezentata de intrarea in piata a numeroase produse din afara UE ce beneficiaza de avantaje competitive nejustificate fata de cele fabricate local, cu costuri care nu includ costul emisiilor de CO2 la fel ca cele fabricate in Uniunea Europeana. Cu toate acestea, Saint-Gobain Romania va continua sa dezvolte si sa ofere pietei locale si din regiune solutii pentru cresterea eficientei energetice a cladirilor si a gradului de confort si siguranta al ocupantilor si pentru reducerea emisiilor de carbon, contribuind astfel la efortul global de combatere a schimbarilor climatice si de protejare a resurselor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2023)
SAINT-GOBAIN, pe valuri de pandemie: recorduri in business si noi obiective tehnologice si digitale
Piata de renovari si obligatia de a construi mai eficient creeaza perspective solide de crestere
Lider mondial in domeniul habitatului si unul dintre cei mai mari producatori de materiale de constructii din lume, grupul francez Saint-Gobain este activ in Romania de peste 15 ani, perioada in care a dezvoltat un business de peste 230 de milioane de euro anual. Compania furnizeaza produse si solutii din gamele Abrasives, Building Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, ISOVER, PAM, Rigips si Weber, cu aproximativ 1.700 de angajati si opereaza 20 de linii de productie in 12 situri industriale situate in Calarasi, Branesti, Ploiesti, Satu-Mare, Turda, Suceava si Valenii de Munte.
In vremurile incerte cauzate de pandemia de coronavirus, Grupul isi continua traiectoria crescatoare si planurile de dezvoltare, strategia fiind centrata atat pe automatizarea proceselor tehnologice, pe accelerarea transformarii digitale si implementarea de noi tehnologii - toate acestea cu perspectiva cresterii afacerii si a capacitatilor de productie -, cat si pe extinderea portofoliului de produse si solutii. Repere: de la Palatul Versailles in 70 de tari din toata lumea
Istoria Grupului Saint-Gobain incepe in urma cu mai bine de 355 de ani in Franta, cu o comanda solicitata de insusi Ludovic al XIV-lea pentru faimosul sau Palat Versailles, situat in apropiere de Paris. Acesta a reprezentat inceputul unui drum lung pentru companie, ce poate fi urmarit prin prisma cladirilor care pastreaza vie istoria, chiar si astazi. Cele 375 de oglinzi din interiorul Palatului au fost create de catre Saint-Gobain (la acea vreme, sub numele Manufacture Royale des Glaces de Miroirs) in 1684, ramanand un element de referinta al patrimoniului cultural mondial, care atrage si astazi atentia printr-un stil arhitectural aparte. Sala Oglinzilor din Palatul Versailles a fost primul dintre proiectele majore ale Fabricii Regale de Oglinzi, stand chiar la originea dezvoltarii Saint-Gobain. In plus, compania a contribuit la construirea Capelei Regale de la Versailles intre 1707 si 1710. Inca de la infiintare, Grupul s-a adaptat la schimbarile globale si a acceptat numeroasele provocari care s-au ivit de-a lungul timpului.
Fuziunea din 1970 cu producatorul de conducte din fonta Pont-à-Mousson a reprezentat un moment istoric pentru companie. Pont-à-Mousson a inlocuit intreaga productie alegand fonta ductila. In aproape aceeasi perioada, Pont-à-Mousson a venit cu o oferta pentru Saint-Gobain, iar cele doua companii au fuzionat. Pentru Saint-Gobain, anii '70 au fost o perioada de diversificare. Din 1986, presedintele Jean-Louis Beffa si apoi presedintele Pierre-André De Chalendar din 2010, au dezvoltat Grupul, ce a devenit un jucator industrial de top in majoritatea activitatilor sale. Un succes important, ce a marcat evolutia Grupului, a fost lansarea conceptului Multi Confort, un mod de proiectare a cladirilor centrat pe experienta viitorilor ocupanti. Combinand cinci aspecte cheie ale confortului - estetica, confortul termic, acustic, vizual si calitatea aerului - programul Multi Confort demonstreaza prin proiecte reale ca este posibila obtinerea unui nivel foarte inalt de performanta a cladirilor, creand, in acelasi timp, un mediu de locuit durabil, confortabil, cu costuri mici de intretinere si functionare. Casa Multi Confort indeplineste trei obiective principale: maximizarea performantei energetice a unei cladiri, familiarizarea cu solutiile sustenabile Saint-Gobain si respectarea valorii pe care o are locuinta pentru utilizatorii ei. In anul 2011 in Romania a fost inaugurata prima Casa Multi Confort Saint-Gobain. Proiectul este amplasat in curtea Universitatii Politehnice din Bucuresti, la realizarea acestuia participand unii dintre cei mai importanti specialisti din sectorul constructiilor, instalatiilor si experti in domeniul eficientei energetice a cladirilor. Astazi, Saint-Gobain este una dintre cele mai mari companii la nivel mondial din domeniul constructiilor, cu un business de peste 38 miliarde euro in 2020, produsele cele mai importante din portofoliu fiind materialele de constructie de inalta performanta si sticla. Saint-Gobain este prezent in 70 de tari, avand peste 167.000 de angajati. Investitii de peste 400 de milioane de euro in Romania
In Romania, Grupul este prezent din anul 2005 si, in timp, tara noastra a devenit un adevarat hub pentru operatiunile Saint-Gobain din regiunea de sud-est a Europei. Prima mare investitie a francezilor si una dintre cele mai mari din industria constructiilor din Romania de dupa 1989 a fost reprezentata de dezvoltarea fabricii de sticla din Calarasi, in valoare totala de peste 150 de milioane de euro, derulata in intervalul 2005-2007. La doi ani de la finalizarea fabricii, Saint-Gobain devenea liderul pietei de sticla (pentru constructii) de pe piata locala.
Extinderea agresiva la nivel national din urmatorii ani a continuat prin constructia de linii de productie de la zero pe pietele de sticla, vata minerala, mortare si adezivi, dar si cu preluarea operatiunilor Rigips Romania si ale companiei Pietta Glass Working, ajungand la o cifra de afaceri totala de 1,1 miliarde lei (circa 230 de milioane de euro) la finalul anului 2019. De la intrarea pe piata locala, Saint-Gobain a investit aproximativ 400 de milioane de euro in Romania. Ovidiu Pascutiu, directorul general al Grupului Saint-Gobain in Romania, a fost martorul intregii perioade de dezvoltare la nivel national a acestuia, mai intai din pozitia de Manager General pentru Romania si sud-estul Europei la Saint-Gobain Glass (in intervalul 2008-2012) si apoi din cea de director general Saint-Gobain Construction Products Romania - Rigips si ISOVER (2017-2018), respectiv de cea de CEO al Grupului Saint-Gobain in Romania, din ianuarie 2019. "Pentru urmatorii ani, strategia noastra de dezvoltare va fi centrata atat pe automatizarea proceselor tehnologice, pe accelerarea transformarii digitale si implementarea de noi tehnologii - toate acestea cu perspectiva cresterii afacerii si a capacitatilor de productie, cat si pe extinderea portofoliului de produse si solutii oferite clientilor nostri. Perspectivele pe termen mediu si lung ale Grupului Saint-Gobain sunt solide, datorita alegerilor strategice si organizationale de succes: sustenabilitate si performante ridicate - produse si solutii concepute pentru a spori confortul, starea de bine si calitatea vietii oamenilor, protejand in acelasi timp mediul inconjurator. Aceasta strategie este in perfecta armonie cu scopul Grupului «Making the World a Better Home», ce ne va ghida in mod strategic catre succesul operatiunilor noastre. Acest nou scop reflecta ceea ce suntem si stabileste o directie solida a viitorului nostru comun, care ne determina sa actionam in fiecare zi pentru a face lumea un loc mai frumos si mai sustenabil in care sa locuim, atat pentru noi, cat si pentru urmatoarele generatii. Suntem extrem de implicati in demersurile de a reduce impactul industriei constructiilor asupra mediului, implementand permanent solutii sustenabile, precum adoptarea economiei circulare, protejarea resurselor, promovarea productiei locale si ne angajam sa atingem un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero pana in anul 2050", spune Ovidiu Pascutiu, privind cu optimism spre un viitor mai bun din perspectiva calitatii mediului construit. Inovatie, de la un An la Zece
In 2021, pentru al zecelea an consecutiv, Saint-Gobain a fost desemnata drept una dintre cele mai inovatoare 100 de companii si institutii din lume, potrivit clasamentului realizat de Clarivate Top 100 Global Innovator™, stabilit prin analiza numarului de brevete depuse, dar si a impactului pe care inovatiile unui jucator din piata il au asupra depunerilor de brevete ale altora. De asemenea, se tine cont de raportul dintre numarul total acordat si cele depuse si de efortul global de protectie juridica a brevetelor depuse.
Inca din 2011, de la prima nominalizare in topul celor mai inovatoare companii din lume, Saint-Gobain a depus peste 4.000 de brevete si a finantat mai mult de 100 de teze academice. De asemenea, compania a dezvoltat produse si solutii inovatoare pentru toate pietele sale de activitate pentru a-si mentine pozitia de lider, combinand performanta, beneficiile clientilor si sustenabilitatea. In acelasi timp, si-a imbunatatit procesele de fabricatie, facandu-le mai eficiente din punct de vedere energetic si al resurselor si a inovat in domeniul serviciilor pentru clienti si al gestionarii lantului de aprovizionare, cu ajutorul tehnologiei digitale, a utilizarii datelor si a inteligentei artificiale. "Prezenta in topul celor mai inovatoare companii din lume reprezinta, cu siguranta, o incununare a eforturilor Saint-Gobain de a veni permanent in intampinarea clientilor cu produse si solutii inovatoare, care imbunatatesc confortul si starea de bine a oamenilor, protejand, in acelasi timp, mediul inconjurator. Ne bucuram ca suntem inclusi in acest clasament, pentru al zecelea an consecutiv, fiind inca o confirmare a implicarii constante a Grupului in domeniul inovatiei", a subliniat Ovidiu Pascutiu. In ciuda crizei generate de pandemia de Covid-19, Saint-Gobain, alaturi de 3.600 de cercetatori, a investit 428 milioane de euro in cercetare si dezvoltare in 2020. Pentru a proteja si a spori valoarea acestor inovatii, sunt depuse peste 400 de brevete in fiecare an, consolidand pozitia de lider a Grupului in diferite piete. Saint-Gobain are opt centre multifunctionale de cercetare si dezvoltare in intreaga lume, care sunt completate de numeroase unitati de dezvoltare dedicate anumitor activitati sau zone geografice. Inovatia in cadrul Grupului este conceputa intr-o maniera deschisa, printr-o abordare de dezvoltare in cooperare cu clientii si furnizorii, dar si prin parteneriate academice si colaborari cu intreprinderi noi si start-up-uri. “Prevedem un trend ascendent al cererii de materiale de constructii in 2021, datorat mai ales renovarilor”
Dupa o crestere importanta a pietei materialelor de constructii in 2020, evolutia ascendenta va continua si in 2021, in pofida mentinerii perioadei incerte generate de criza sanitara, in special datorita evolutiei foarte bune a sectorului de renovari, potrivit estimarii lui Ovidiu Pascutiu, directorul general al Grupului Saint-Gobain in Romania. Avand in vedere stocul rezidential de unitati locative care are in componenta peste 70% locuinte construite cu mai bine de 25 de ani in urma, acestea necesita reparatii, consolidari si mai ales amenajari interioare pentru a corespunde cerintelor cotidiene. In acest context, evolutia pozitiva a pietei materialelor de constructii a fost influentata si de atentia tot mai mare pe care dezvoltatorii, constructorii si beneficiarii o acorda crearii unor spatii sigure, confortabile si durabile cu ajutorul produselor si solutiilor inovatoare care contribuie la obtinerea diferitelor cerinte constructive: durabilitate, confort termic, acustic, protectie la umiditate, rezistenta la foc, precum si imbunatatirea calitatii aerului interior.
- Cum estimati ca vor evolua in 2021 pietele de materiale de constructii in cadrul carora derulati operatiuni?
- Conform datelor partiale de la Institutul National de Statistica, piata de placi din gips-carton a crescut cu aproximativ 7% in 2020, depasind momentul influentei declansarii pandemiei, care a fost marcat printr-o reducere dramatica de vanzari in luna aprilie. Preconizam si pentru 2021 un trend ascendent, insa intr-un ritm mai moderat. Pe de alta parte, piata de tavane a suferit o contractie in 2020, o revenire nefiind anticipata pentru acest an. O atentie deosebita o prezinta la acest inceput de an segmentul profilelor pentru gips-carton, care a suferit o crestere accentuata a preturilor ca urmare a exploziei costului tablei de otel, cat si a indisponibilitatilor consemnate la nivel international. Piata termoizolatiilor din vata minerala, evaluata la circa 85 milioane de euro anual, se va inscrie pe un trend crescator nu numai in 2021, ci si in anii urmatori, in contextul strategiilor interne si internationale de eficientizare energetica a cladirilor existente, dar si ca urmare a obligativitatii ca toate imobilele ce vor fi construite din 2021 sa corespunda cerintelor nZEB (constructii cu un consum de energie apropiat de zero). Intr-un studiu realizat anul trecut, se estima o contractie moderata a pietei de adezivi si mortare uscate de 1,3% in 2020, urmata de o scadere mai accentuata, de 7%, in 2021. Cu toate acestea, avand in vedere ca, in sectorul rezidential, proiectele s-au intensificat, in special in cazul cladirilor rezidentiale premium, caselor unifamiliale noi, dar si al renovarilor, speram ca anul acesta piata de adezivi si mortare uscate se va stabiliza. - Cum va influenta scaderea dezvoltarilor de birouri/comerciale vanzarile de materiale de constructii? - Scaderea inregistrata pe segmentul amintit a fost compensata in ultimul trimestru al anului trecut de cresterile manifestate pe piata rezidentiala, atat pentru cladiri noi, cat si pe segmentul de renovari si reabilitari. Preconizam o tendinta asemanatoare si anul acesta, in special pentru compartimentarile cu sisteme de gips-carton, pe care le propunem ca o alternativa rapida si eficienta la peretii masivi. Aceste elemente de constructie pot fi adaptate la diferite conditii constructive si ofera o multitudine de beneficii si avantaje: greutate mai mica decat peretele clasic din zidarie, ce nu incarca structura de rezistenta a cladirii, durabilitate in timp, beneficii functionale in raport cu tipul placii alese (protectie la umiditate/ foc, rezistenta la impact, purificarea aerului din interior), timp mai scurt de executie comparativ cu peretii din zidarie sau beton, usurinta si rapiditate in executie. In contextul in care pandemia va favoriza o pondere mai mare a lucrului la distanta, ne asteptam ca o parte din spatiile proiectate initial cu destinatia de birouri sa intre in reproiectare si sa primeasca o noua destinatie, mixta, care sa inglobeze si apartamente sau clinici medicale sau gradinite. Portofoliul nostru este flexibil si variat si cuprinde solutii pentru toate segmentele de piata. In ultima perioada, am inregistrat o crestere a cererii pentru solutiile cu grad estetic ridicat, destinate spatiilor de locuit. - Cum caracterizati rezultatele Saint-Gobain in Romania, in 2020, si ce perspective sunt pentru 2021? Ce impact a avut pandemia asupra companiei? - Rezultatele Grupului Saint-Gobain in Romania s-au mentinut la un nivel bun, pe trend crescator in linie cu evolutia pietelor relevante, in ciuda efectelor si constrangerilor cauzate de pandemia de Covid-19. Avand in vedere portofoliul nostru cuprinzator de solutii inovatoare pentru cresterea eficientei energetice, precum si piata in expansiune a renovarilor, avem perspective solide si planuri de crestere ambitioase pentru 2021 si pentru urmatorii ani. Grupul Saint-Gobain resimte o mare responsabilitate pentru sanatatea si siguranta angajatilor, clientilor si partenerilor sai. Astfel, inca de la inceputul epidemiei, am schimbat modul de lucru si am dispus implementarea tuturor masurilor de protectie necesare. De exemplu, colegii din departamentele care, prin natura responsabilitatii lor, pot lucra de acasa au fost incurajati sa faca acest lucru. Din grija pentru sanatatea colegilor din fabrici, am decis ca predarea sarcinilor intre schimburile de tura sa fie facuta fara contact fizic. In unitatile de productie s-au stabilit mai multe grupuri operative care activeaza in mod complet izolat, fara contact intre ele. O serie de restrictii au fost implementate si in cazul furnizorilor, logisticii sau altor companii externe care aprovizioneaza sau actioneaza in fabrici. Evolutia situatiei sanitare si economice este monitorizata in fiecare zi, pentru a pastra nivelul ridicat de servicii oferite clientilor si partenerilor nostri. De asemenea, am continuat sa oferim suport direct pe santiere, chiar daca o parte din interactiunile comerciale s-au mutat in intalniri online sau telefonice. - Care sunt noile produse si servicii lansate pe piata? - La Saint-Gobain, inovatia este in ADN-ul nostru si lucram permanent pentru a oferi clientilor nostri produse si solutii cu performante ridicate. Printre ultimele produse si sisteme lansate pe piata din Romania de divizia Rigips se afla sistemele cu placile revolutionare din gips-carton Habito® pentru compartimentari antiefractie fara foi de tabla, o inovatie utilizata in special pentru proiectele rezidentiale premium, sistemele cu placi Rigips® X-RAY Protection, 100% fara plumb, ce ofera protectie impotriva radiatiilor emise de echipamentele radiologice, dar si profilele metalice rigidizate Rigiprofil® PLUS, realizate din otel zincat acoperit cu un strat albastru anorganic, fara crom (compusi polimerici), prin tehnologia TOC (Thin Organic Coating), care ii confera culoarea unica albastra si protectie suplimentara impotriva umiditatii, fiind special concepute pentru spatiile cu umiditate ridicata. De asemenea, avem in portofoliu si solutii usoare de inchideri exterioare la fatada in sistem multistrat cu placi de ciment Aquaroc® (sistem clasic si sistem anti-efractie), iar in prezent pregatim solutii noi pentru inchiderile de fatade, intradosurile de balcoane sau alte elemente exterioare cu placi usoare, rezistente la intemperii si actiunea razelor UV. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2021) |