Agenda Constructiilor
Vineri, 10 Ianuarie 2025
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - BRASOV: Santiere pentru modernizare 96 km de drumuri judetene, de 336 milioane lei
BRASOV: Santiere pentru modernizare 96 km de drumuri judetene, de 336 milioane lei
Infrastructura Publicat de AG&F 10 Ian 2025 12:08
In acest an, administratia judeteana isi propune sa gestioneze santiere de modernizare a 96,3 km de drumuri judetene, pentru care sunt alocate finantari ce depasesc 336,5 milioane de lei. In acelasi timp, vor fi accesate fonduri europene pentru refacerea totala a 53,1 km de drumuri din zona metropolitana a municipiului Brasov, un proiect multianual estimat la peste 530 de milioane de lei. 
Consiliul Judetean Brasov continua si in 2025 reabilitarea si modernizarea retelei rutiere pe care o administreaza. Santierele deschise in toate zonele judetului merg mai departe si, potrivit graficelor de executie convenite de autoritatea contractanta cu constructorii, in cursul acestui an mai multe obiective vor fi finalizate si redate circulatiei in cele mai bune conditii. 
Totodata, alte proiecte se contureaza pe termen scurt, mediu si lung in planurile investitionale ale administratiei judetene, conducerea CJ luand in calcul toate sursele de finantare disponibile pentru implementarea lor: buget propriu, fonduri prin programe guvernamentale si finantari europene nerambursabile. 
 
Foarte multe santiere in Tara Fagarasului
In Tara Fagarasului sunt in desfasurare sau in pregatire cele mai multe investitii vizand modernizarea infrastructurii rutiere.
Podul de la Voila. Constructia noului pod peste Olt, situat pe drumul judetean DJ 105 in comuna Voila, este unul dintre cele mai asteptate obiective cu termen de finalizare 2025. Exista o necesitate majora in acest sens, atat a locuitorilor din Cincsor si Cincu care au nevoie de o legatura viabila cu DN 1, cat si a militarilor din cadrul Grupului de Lupta NATO de la Cincu, care necesita o accesibilitate rapida pentru transportul mijloacelor tehnice. Consiliul Judetean Brasov implementeaza lucrarile cu fonduri accesate prin Programul National de Dezvoltare Locala – Etapa a II-a, in valoare de 32,2 milioane lei, la care cofinantarea asigurata din bugetul propriu al judetului este de 7,4 milioane lei. In aceste zile, constructorul SC Con-A Sibiu va relua lucrarile sistate pe perioada sarbatorilor de iarna, urmand sa continue asamblarea elementelor metalice ale podului si sa lucreze la construirea caii de circulatie a acestuia. Cu o lungime de 93,95 metri si o latime de 13,50 metri, podul de la Voila este o investitie esentiala pentru infrastructura rutiera a judetului Brasov, fiind proiectata sa dureze 100 de ani. Finalizarea podului de la Voila va insemna incheierea celor cinci proiecte pentru care Consiliul Judetean Brasov a obtinut finantari in cadrul PNDL II, gestionat de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei. 
Ca o continuare fireasca a acestei investitii pentru asigurarea conectivitatii bazei militare cu principalele cai rutiere de transport, dar si cu viitoarea autostrada Sibiu - Fagaras, in planurile autoritatii judetene in perspectiva intra modernizarea drumului DJ 105 Voila (DN1) – Cincsor – Cincu – limita Jud. Sibiu, care sa includa si construirea unor variante de ocolire a satelor Cincsor si Cincu. Cea mai rapida modalitate in care acest proiect s-ar putea realiza ar fi preluarea lui de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fapt pentru care oficialii judeteni vor face noi demersuri la Ministerul Transporturilor. 
Intravilanul Statiunii Sambata. In prima jumatate a acestui an este programata finalizarea singurului obiectiv investitional pe care CJ Brasov il implemeneaza din fonduri PNDL – Etapa I, si anume reabilitarea Drumului Judetean 108B situat in Statiunea climaterica Sambata. In baza contractului avand ca obiect „Proiect tehnic si executie reabilitare DJ 108B km 0+000–0+700”, semnat la finele lunii octombrie 2024, va fi refacut un tronson rutier situat in intravilanul Statiunii Sambata, asigurand astfel viabilitatea si legatura intre DJ 105B si DJ 102G. Asocierea SC Diferit AG – SC Diferit va executa acest contract cu o valoare totala de 1,6 milioane lei, al carui termen de executie este de 5 luni de la emiterea ordinului de incepere, respectiv 3 luni pentru proiectare si 2 luni pentru executia lucrarilor. 
Drumul de la Vistea. Un proiect la care lucrarile vor incepe in perioada imediat urmatoare este reabilitarea DJ 103D Vistea de Jos (DN 1) – Vistea de Sus (km 0+000–5+106), un contract de lucrari in valoare de 21 milioane lei, finantat din bugetul propriu al judetului, pe care il va realiza firma SC PORR Construct. Cu o lungime de 5,106 km, acest segment rutier porneste din DN 1, strabate intravilanul si extravilanul localitatii Vistea de Jos si ajunge la intrarea in satul Vistea de Sus, la intersectia cu DJ 104A – parte a „Drumului de sub munte” care a fost modernizat de CJ Brasov in 2023 cu fonduri europene. Astfel, locuitorii de la poalele Muntilor Fagaras vor avea o cale viabila de acces spre DN1, iar zona va capata o mai mare deschidere spre turism si dezvoltare. Durata de executie prevazuta in contract este de 12 luni de la emiterea ordinului de incepere.
Intravilanul satului Grid. O alta modernizare de drum la care anul trecut a fost dat ordinul de incepere a lucrarilor vizeaza intravilanul satului Grid ce apartine de comuna Parau. Obiectivul "Proiect Tehnic si executie modernizare DJ 130B Parau (DN 1S) – Grid – Persani (DN 1), km 3+150–4+550” este implementat de SC Diferit, antreprenor cu care administratia judeteana a colaborat la modernizarea drumului interjudetean DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P. Valoarea totala a contractului este de 9,4 milioane lei, fonduri asigurate din bugetul judetean. Iata cele mai importante lucrari prevazute in contract: se va realiza o structura rutiera complet noua, pe traseul drumului se vor amenaja si intersectiile cu drumurile laterale si se vor reface accesele catre proprietati pe amplasamentele existente, se vor amenaja trotuare cu latimea minima de un metru pe ambele parti ale drumului (acolo unde situatia din teren o va permite), va fi refacut sistemul de scurgere a apelor pluviale, iar podul de pe traseul drumului va fi demolat si reconstruit. Noul pod, cu o lungime de 14 metri si o deschidere de 10 metri, va avea doua benzi de carosabil cu latimea de 3,5 metri, trotuare de 1,5 metri latime pe ambele parti si parapete metalice. In cadrul lucrarilor la pod se va amenaja si albia raului in amonte si in aval, cu ziduri de sprijin din beton armat. In perspectiva, Consiliul Judetean Brasov are in plan sa refaca in totalitate drumul DJ 130B Parau – Grid – Persani, avand in vedere ca el asigura legatura cu doua drumuri nationale: DN 1 Sibiu – Brasov si DN 1S Sercaia – Hoghiz – DN 13. 
Proiectele „Anghel Saligny”. Doua mari obiective investitionale a caror finantare este asigurata prin Programul National de Investitii „Anghel Saligny” gestionat tot de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, sunt asteptate sa inceapa in acest an, imediat dupa definitivarea rezultatelor achizitiei publice ale carei proceduri s-au desfasurat anul trecut. Practic, a fost cea mai ampla achizitie realizata de CJ Brasov in anul 2024, atat din punctul de vedere al valorii estimate, cat si sub aspectul numarului de operatori economici inscrisi, ea vizand realizarea proiectului tehnic si executia modernizarii urmatoarelor tronsoane din drumul interjudetean DJ 105A km 53+000–81+600 si DJ 104D km 1+960–27+400: Lotul II din DJ 104D (Fagaras – Soars) km 1+960–12+045 si Lotul III din DJ 104D (Soars – Barcut – limita de judet Sibiu) km 12+045–27+400. La termenul de depunere a ofertelor in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, autoritatea contractanta a consemnat 11 operatori economici – atat ofertanti unici, cat si asocieri de firme, care au depus documentatiile fie pentru unul, fie pentru ambele loturi scoase la licitatie, insa rezultatele achizitiei au fost contestate la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor de unde administratia judeteana spera la un raspuns definitiv intr-un timp cat mai scurt cu putinta, astfel incat sa poata incheia contractele de proiectare si executie a lucrarilor. Pentru fiecare tronson din DJ 104D, finantarea alocata de la Ministerul Dezvoltarii este de 70 de milioane de lei, ea urmand a fi completata cu alocari multianuale din bugetul local al judetului Brasov, in cuantum de 21,3 milioane lei pentru Lotul II, respectiv 98 milioane lei pentru Lotul III. Cele doua tronsoane de drum judetean masoara in total 25,44 km si necesita reparatii capitale si modernizari ale structurii rutiere, astfel incat circulatia sa se poata realiza in conditii optime. In perspectiva, acest proiect trebuie completat cu lucrari similare executate la DJ 105A atat pe segmentul Soars – Valeni – Lovnic – Jibert – Dacia – Rupea (DN 13), respectiv intre kilometrii 53+000 si 81+600, cat si pe segmentul Soars – Rodbav – Cincu – Toarcla – limita judet Sibiu.
Drumul de la Ucea. Un alt proiect de perspectiva pentru CJ Brasov, aflat in stadiul pregatirii documentatiilor de proiectare, este modernizarea drumului judetean DJ 105C Ucea de Jos – Ucea de Sus. Drumul, in lungime de 8,7 km, necesita reparatii capitale, avand in vedere ca partea carosabila este intr-o continua degradare cauzata de transportul de mare tonaj care se efectueaza spre si dinspre zona industriala a orasului Victoria. 
Tot la capitolul proiectare, Consiliul Judetean mai are in lucru documentatia „Expertiza tehnica + SF Pod peste Raul Sercaia pe DJ 131P, Sercaia (DN 1) – Halmeag, in localitatea Sercaia la km 0+250”, care va sta la baza fundamentarii unui nou obiectiv investitional. 
 
Zona Brasov: doua santiere in desfasurare si trei proiecte majore la start
Drumul dintre Vulcan si Holbav. Executia reabilitarii DJ 106B Vulcan (DJ 112A) – Holbav (km 0+000–6+505), inceputa in primavara anului trecut, va continua si in acest an, fiind un important obiectiv de infrastructura rutiera pe care CJ Brasov il implementeaza in zona din proximitatea municipiului Brasov. Antreprenorul SC Viarom Construct va relua refacerea partii carosabile, a podurilor si podetelor, a acostamentelor si acceselor la proprietati, concomitent cu relocarea retelelor utilitare pe raza localitatilor Vulcan si Holbav, pana la finalizarea tuturor lucrarilor prevazute in contract. Valoarea actualizata a contractului este de 23,2 milioane lei, fondurile fiind asigurate din bugetul judetean. DJ 106B este un drum important pentru locuitorii din Holbav si pentru dezvoltarea turistica a zonei. Pana in prezent constructorul a avansat foarte bine pe zona de extravilan si intravilan Vulcan, chiar daca lucrarea nu a fost tocmai usoara. Anul acesta se vor incepe si lucrarile in intravilan Holbav, tronson care va fi deosebit de dificil, avand in vedere ca in zona, concomitent cu drumul, este necesar a se realiza reteaua de apa si canalizare, precum si relocarea retelelor de medie si joasa tensiune. Modernizarea DJ 106B este prioritara pentru administratia judeteana, care si-a propus sa asigure o mai buna conectare a comunelor Vulcan si Holbav cu zona metropolitana Brasov si sa puna in valoare potentialul de dezvoltare pe multiple planuri a acestei zone mai putin explorate din judetul Brasov. 
Conexiunea rutiera Harman – Sanpetru. Reabilitarea DJ 108 Harman – Sanpetru (km 0+000–4+380) este o alta prioritate pentru autoritatea judeteana, fiind vorba despre un drum intens circulat, care deserveste o populatie numeroasa si care in ultimii ani a ajuns intr-o stare deplorabila. Proiectul a inceput in martie 2024, insa a intampinat mai multe probleme, legate de necesitatea schimbarii unor solutii de proiectare, de interferenta cu retelele de utilitati existente si inclusiv in ceea ce priveste calitatea anumitor lucrari executate, ceea ce a condus la anumite intarzieri. Potrivit contractului cu o valoare actualizata de 21,4 miloane lei, finantat din bugetul judetean, firma constructoare Valdek Impex are de executat reabilitarea integrala a structurii drumului si a retelei de canalizare pluviala, inclusiv constructia de rigole pentru scurgerea apelor de ploaie si trecerea in subteran a retelelor electrice aeriene.
Drumuri interconectate in zona metropolitana. Cel mai mare proiect de infrastructura rutiera cu finantare europeana pe care administratia judeteana il va accesa in exercitiul financiar 2021-2027, prin Programul Regional Centru, vizeaza o retea de drumuri din zona metropolitana Brasov care insumeaza 53,130 km. Obiectivul denumit „Modernizare, reabilitare DJ 103B Sacele (DN 1A) – Tarlungeni – Budila – Teliu (DN 10) – limita de judet Covasna km 0+490–15+800, DJ 103A km 11+000–12+000, DJ 112A Harman (DN 11) – Bod – Halchiu – Codlea – Vulcan – DN 73A km 0+000–38+980, DJ 112B Cristian DN 73 – Vulcan (DJ 112A) km 2+151–5+030” va fi cel mai amplu proiect investitional in domeniul infrastructurii rutiere pe care administratia judeteana il va implementa in mandatul 2024-2028, fiind vorba despre drumuri care vor fi construite, refacute, reabilitate sau modernizate. Traseul face legatura intre drumurile nationale/europene DN 1A, DN 10, DN 11, DN 13, DN 1 si DN 73A. Conform devizului general aprobat de plenul Consiliului Judetean Brasov in octombrie 2024, valoarea totala a investitiei este de 530,3 milioane lei, implementarea obiectivului urmand sa fie esalonata pe patru ani. Dupa finalizarea documentatiilor de proiectare si a procedurilor de expropriere pentru cauza de utilitate publica a terenurilor proprietate privata situate pe traseul rutier ce strabate localitatile Teliu, Budila, Tarlungeni, Sacele, Harman, Bod, Halchiu, Codlea, Vulcan, Rasnov si Cristian, si dupa obtinerea acordurilor pentru proiect din partea institutiilor avizatoare, Consiliul Judetean Brasov va depune in cursul acestei luni cererea de finantare la ADR Centru, dupa care va initia demersurile de achizitie in vederea desemnarii constructorului. Astfel, autoritatea judeteana urmeaza sa atraga fonduri eligibile nerambursabile in valoare de aproximativ 50 de milioane de euro pentru implementarea acestui proiect. Realizarea lucrarilor prevazute in proiect va fi coroborata cu constructia a doua poduri noi peste canalul Ghimbasel, situate pe DJ 112A (la km 7+395 si km 9+228), in comuna Bod – obiectiv care va fi preluat in portofoliul Companiei Nationale de Investitii, si implicit cu proiectul tehnic si executia demolarii podurilor existente, care sunt in sarcina CJ Brasov. 
Drumul Carpinis – Lunca Calnicului. Startul unui alt obiectiv esential pentru reteaua rutiera din zona municipiului Brasov a fost dat in septembrie 2024, odata cu aprobarea in plenul CJ a indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea drumului DJ 112D Carpinis – Prejmer (DN10) – Lunca Calnicului (DN 11), in lungime de 11,33 km, un tronson rutier care vine in completarea drumurilor DJ 103B, DJ 103A, DJ 112A si DJ 122B din proximitatea municipiului Brasov. Valoarea totala a acestui obiectiv investitional este de 38,1 milioane lei, finantarea urmand sa fie asigurata din bugetul judetean. Proiectarea si executia lucrarii sunt preconizate sa dureze 18 luni, iar procedurile de achizitie urmeaza sa se desfasoare in acest an.
Alternativa la DN 1. Anul 2025 va insemna pentru judetul nostru si startul lucrarilor de reabilitare si modernizare a DJ 102I Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov, proiect finantat si implementat de Compania Nationala de Investitii „CNI” SA in parteneriat cu administratiile celor doua judete. Demersurile premergatoare acestui moment mult asteptat s-au incheiat, acestea vizand clarificarea aspectelor privind coridorul de expropriere si obtinerea avizelor pentru scoaterea din fondul forestier a suprafetelor afectate de lucrarile cuprinse in proiect. Reabilitarea si modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Bradet este un obiectiv investitional de importanta strategica si inseamna refacerea totala a 12,43 km aflati pe teritoriul administrativ al judetului nostru si a 13,20 km situati in judetul vecin. Contractul, in valoare de 405,4 milioane de lei, este implementat de antreprenorul Constructii Erbasu SA, cele doua administratii judetene urmand sa suporte din bugetele proprii anumite cheltuieli neeligibile. DJ 102I reprezinta o alternativa rutiera extrem de necesara transportului rutier din tara noastra, cel putin pana la construirea autostrazii Comarnic – Brasov, in conditiile in care valorile de trafic inregistrate intre Bucuresti si Brasov sunt de la an la an tot mai ridicate, DN 1 este sufocat la fiecare sfarsit de saptamana, iar varianta de circulatie pe DN 1A nu mai corespunde necesitatilor actuale.
In momentul de fata, pe zona Brasov se afla in lucru mai multe documentatii tehnice, printre care amintim:
  • PT+Executie - Pod DJ 103B km 9+450 situat in localitatea Budila;
  • Expertiza + DALI Pod DJ 103B km 11+800 situat la iesirea din localitatea Budila;
  • PT - Reabilitare pod pe DJ 112A la km 28+200 situat intre Codlea si Vulcan;
  • Actualizare SF poduri pe DJ 112A km 7+395 si km 9+228, situate in localitatea Bod;
  • Expertiza tehnica + SF Modernizare DJ 112G: Pestera – Magura – Zarnesti, km 3+100-8+750.
 
Planuri pentru infrastructura rutiera din zona Rupea
Peste 53 de km de drumuri judetene din nordul judetului Brasov au fost modernizati in ultimii patru ani de catre administratia judeteana, iar in prezent specialistii Directiei Generale de Drumuri Judetene si Servicii Publice lucreaza la identificarea urmatoarelor proiecte care vor intra in implementare. Astfel, pe zona Rupea se lucreaza la mai multe documentatii tehnice, printre care amintim:
  • Expertiza tehnica + DALI - Reabilitare DJ 132B Homorod (DJ 132) – Cata – Drauseni – Ionesti – limita Judet Harghita km 0+000–16+516;
  • Expertiza tehnica + SF Pod DJ 130C km 0+020, in localitatea Ticus;
  • Expertiza tehnica + SF cu elemente de DALI - Reabilitare DJ 105A limita Judet Sibiu – Cincu – Rodbav – Soars km 29+473–53+000. 
"Ne ocupam de reteaua rutiera din zona Fagaras, avem in vedere drumurile din zona metropolitana a Brasovului si nu neglijam nici Rupea cu intreaga zona de nord a judetului, deoarece obiectivul nostru este ca toti locuitorii din comunitatile locale brasovene sa beneficieze de conditii cat mai bune in ceea ce priveste conectivitatea rutiera cu principalele cai de transport. Pe langa proiectele investitionale amintite anterior, in aceasta perioada lucram la definitivarea listei de investitii pe anul 2025 pe care o vom aproba odata cu bugetul. O componenta semnificativa a acesteia va fi data de drumurile judetene, insemnand atat lucrari in continuare si obiective care incep in acest an, cat si elaborarea de studii si documentatii de proiectare care sa stea la baza viitoarelor investitii. Nu vom neglija nici lucrarile de reparatii curente de care drumurile judetene au nevoie in decursul acestui an. Ne dorim ca in urma proiectelor realizate de Consiliul Judetean Brasov, nicio comunitate locala sa nu ramana in urma, sa nu se simta neglijata si de aceea cautam solutii pentru a realiza lucrarile asteptate de cetateni in cat mai multe zone din judet”, a mentionat presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.
In momentul de fata, autoritatea publica judeteana administreaza o retea de drumuri a caror lungime insumata este de 618,343 km. In ultimii ani, peste 100 de km au fost modernizati in totalitate prin intermediul unor proiecte finantate din fonduri europene POR 2014-2020, fonduri PNDL si resurse bugetare proprii. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiABONARE REVISTESISECAMALLBIMRAWLPLUGTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
konsent
Arduro
Ubitech
EDIT-Structural
EURO BUILD
CDS
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
quadratum
AED
ERBASU CONSTRUCT
noark
leviatan
ELECTROGRUP
SIGM
theda mar
VEGO
Acvatot 2019
rigips
concelex
MAKITA
DRS
SSAB
GEWISS
BogArt

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<