ELECTROMONTAJ: Lucrari de 40 milioane euro, LEA 400 kV Resita - Timisoara/Sacalaz |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 17 Sep 2024 13:04 |
Asocierea Electromontaj (lider) - ELM Electromontaj Cluj, alaturi de subcontractantii Emfor Montaj, Sanel si Elemo, vor implementa proiectul de modernizare a axului Portile de Fier - Resita - Timisoara - Sacalaz - Arad, etapa II: LEA 400 kV d.c. Resita - Timisoara - Sacalaz, pentru trecerea acestuia la tensiunea de 400 kV. Contractul are o valoare de atribuire de aproape 200 de milioane de lei (circa 40 de milioane de euro), fara TVA, si o durata de implementare de 36 de luni.
Companiile care au castigat licitatia vor proiecta si executa lucrari de realizare a tronsonului LEA 400 kV dublu circuit Resita - Icloda, in paralel la circa 30 de metri de traseul LEA 220 kV dublu circuit Resita - Timisoara existent. De asemenea, vor realiza tronsonul LEA 400 kV simplu circuit Icloda - Sacalaz (traseu nou) si vor efectua conectarea LEA 400 kV d.c. Resita - Icloda cu LEA 400 kV s.c. Icloda - Sacalaz, realizandu-se astfel un circuit LEA 400 kV intre statia Resita si statia Sacalaz.
Electromontaj va mai realiza si tronsonul LEA 400 kV simplu circuit Icloda - Timisoara. Intrucat traseul acestui tronson, care este paralel cu LEA 220 kV dublu circuit Resita - Timisoara si se suprapune cu axul existent (zona localitatilor Mosnita Noua si Timisoara), se vor scoate de sub tensiune ambele circuite ale LEA 220 kV pana la finalizarea tronsonului. Constructorii vor efectua, totodata, conectarea LEA 400 kV d.c. Resita - Icloda cu LEA 400 kV s.c. Icloda - Timisoara, realizandu-se astfel un circuit LEA 400 kV intre statia Resita si statia Timisoara, si vor demonta LEA 220 kV d.c. Resita - Timisoara, existenta.
Proiectul este implementat de societatea Transelectrica - ST Timisoara, finantarea fiind asigurata din fonduri UE nerambursabile acordate prin Fondul pentru Modernizare.
Studiul de fezabilitate necesar investitiei a fost elaborat de ISPE SA si Tractebel Engineering.
|