Pro Infrastructura: UMB nu va livra la termen cei 388 de km de autostrada contractati |
Infrastructura Publicat de AG&F 04 Mar 2024 12:56 |
Capacitatea UMB este mult sub ceea ce este necesar pentru a putea duce in ritmul obisnuit toti cei 388 kilometri de autostrada si drum expres pe care-i are momentan in portofoliul de proiecte in executie, au subliniat reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, dupa ce constatat ca pe santierul drumului expres DX12 Craiova-Pitesti nu sunt mobilizati muncitori si utilaje.
"UMB, santier pustiu pe DEx12. Ieri am filmat toti cei aproape 32 de kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitesti intre nodul cu Autostrada A1 si Colonesti. Ne asteptam ca mobilizarea sa fie slaba, dar nici chiar asa: nu am gasit nici macar un utilaj sau un singur muncitor al antreprenorului general, UMB! Am ramas surprinsi sa vedem ca in teren erau doar cativa angajati ai subcontractorilor care mestereau la relocarile de utilitati. Nu, cei de la UMB nu sunt in saptamana libera, aceasta tocmai a trecut si acum sunt in teren, dar pe alte santiere. Nu, nu i-am prins in pauza de masa. Priviti imaginile si spuneti-ne voi daca vedeti un utilaj sau un muncitor al UMB pe aliniament sau macar in organizarea de santier", au scris pe Facebook reprezentantii Pro Infrastructura.
Peste acest fapt absolut evident vine si decizia politica de a stabili, in anul electoral 2024, ca prioritati pentru UMB Autostrada A7, ce si cat s-o putea, si Centura Timisoara.
"Celelalte lucrari ale constructorului, precum DEx12 Colonesti-Pitesti, A3 Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului, DEx6 Galati-Braila, veriga critica lipsa A1 Margina-Holdea sau ciotul A0 de langa Capitala pot astepta pe ralanti sau chiar, iata, oprite complet!", a mai transmis Asociatia.
Astfel, reprezentantii Pro Infrastructura spun ca termenul actual, noiembrie 2024, poate si cu siguranta va fi extins mult in 2025, pe un contract semnat in 17.08.2021 ce prevede 12 luni de proiectare plus alte 24 de executie, cu ordin de incepere emis in 15.11.2021.
"Mai mult ca sigur, extensii de timp vor fi acordate cu darnicie si pe DEx6 Galati-Braila si pe A3 Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului. Ce sa mai vorbim de proiectele mai mici: podul peste Siret de la Cosmesti parafat cu UMB in aprilie 2022 este dat uitarii de mai bine de un an de zile si pe Centura Galati UMB a cerut «rezilierea amiabila» in ianuarie 2024. CNAIR nu prea ar vrea sa o accepte insa nici nu are solutii de deblocare a situatiei.
De penalitati si/sau certificate negative acordate antreprenorului nici nu poate fi vorba", a mai precizat Asociatia.
|