Agenda Constructiilor
Joi, 04 Iunie 2020
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - SAR pune la indoiala modul de planificare a investitiilor din MPGT
SAR pune la indoiala modul de planificare a investitiilor din MPGT
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 21 Mar 2017 16:34
Societatea Academica Romana (SAR), prin Raportul Anual de Analiza si Prognoza - Romania 2017, pune la indoiala felul in care Master Planul General pentru Transporturi (MPGT) planifica si stabileste prioritatile de investitii din infrastructura de transport (rutier, feroviar, naval, aerian si intermodal), proiecte ce necesita un fond investitional total de 42 miliarde euro, pana in anul 2030. Potrivit documentului, a carui forma finala a fost avizata de autoritati, cu mare intarziere, in luna decembrie 2016, include investitii de peste 23,6 miliarde euro pentru sectorul rutier, respectiv 13,9 miliarde euro, pentru cel feroviar.
"Surprinzatoare nu este doar cifra (investitiilor planificate) pentru sectorul rutier - mai mare decat pentru toate celelalte moduri de transport la un loc - cat alocarea proiectelor in timp. Conform MPGT, cele mai mari investitii in sectorul rutier vor dura pana in 2020, urmate de perioada 2021-2025. Daca aceeasi abordare o vedem si in privinta transportului maritim si aerian, pentru cel feroviar majoritatea investitiilor vor incepe dupa 2021, multe chiar din 2025. Exista proiecte feroviare care incep din 2031, desi MPGT are ca scop, in mod normal, perioada de pana in 2030. Deci, sectorul feroviar are, de fapt, o alocare financiara semnificativ mai slaba: cele aproape 14 miliarde euro sunt pana in 2036. Proiectele din domeniile rutier si feroviar, ce ar fi trebuit incepute in 2016, vizeaza zeci de lucrari de constructie de autostrazi si drumuri expres ori modernizari de cai ferate, adica sute de km de infrastructura pe an: autostrazile Sibiu-Pitesti, Craiova-Pitesti ori Sibiu-Brasov; liniile ferate Predeal-Brasov, Brasov-Sighisoara etc. Mai exista cateva zeci de lucrari de o amploare semnificativa in celelalte sectoare care incep sau ar fi trebuit incepute tot in 2016. Multe nu sunt nici macar in stadiu de proiect, in adevaratul sens. Experienta de pana acum arata ca nici statul roman, nici firmele private, straine sau romanesti, nu sunt capabile de asemenea performante in doar 3 ani, deci MPGT este din start nerealist, va distruge caile ferate fara sa puna autostrazi in loc si ar trebui revizuit", sunt de parere analistii SAR.
In luna decembrie 2016 a fost dat publicitatii nou-aprobatul MPGT, document care contine masuri care ar putea agrava si mai mult situatia sectorului feroviar din tara, conform aprecierilor academicienilor. In plus, autostrazile mult-asteptate risca sa fie intarziate si mai mult.
 
Amanarea proiectelor de cai ferate poate taia circa 40% din infrastructura feroviara
Cea mai recenta varianta a MPGT a fost aprobata in decembrie 2016, dupa ce...

Pentru a continua lectura articolului in format complet
va rugam sa optati pentru
AUTENTIFICARE sau ABONARE STIRI

Va multumim! 

 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
COVID-19ACADbluebeamC4E FORUMTeraSteel
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MAI 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere