TERAPLAST: Piata de tubulatura din plastic se mentine la 100 milioane de euro |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Elena Icleanu 23 Mar 2016 08:11 |
Piata de tubulatura din material plastic (PVC, PE si PP) se cifreaza la peste 100 milioane de euro anual, sectorul de profil inscriindu-se pe un trend usor ascendent, datorat cererii provenite din infrastructura de mediu, potrivit lui Alexandru Stanean, directorul general al companiei Teraplast, lider al pietei locale de sisteme pentru canalizari. "Cererea pe segmentul de infrastructura de mediu a fost in crestere in 2015, insa nu toate aceste solicitari au prezentat certitudinea de incasare, motiv pentru care am decis sa nu le onoram pe toate. Evolutia pietei de tubulatura este, in principal, influentata de statusul proiectelor publice de infrastructura de mediu (alimentare cu apa si canalizari), in conditiile in care peste 70% din vanzarile de tubulatura din PVC si PE se realizeaza pentru acest tip de proiecte. Romania are de recuperat decalaje importante, pentru a se conforma obligatiilor asumate in tratatul de aderare, astfel ca exista potential ca piata de tubulatura sa creasca semnificativ in urmatorii ani, in conditiile in care o mare parte din finantarile disponibile in master planul pentru infrastructura de mediu sunt directionate inspre dezvoltarea si modernizarea retelelor de apa si canalizare", a declarat Alexandru Stanean
Grupul Teraplast - Bistrita livreaza pe piata tubulatura pentru canalizari exterioare si interioare, pentru alimentare si distributie a apei si gazelor naturale, tubulatura pentru protectia cablurilor electrice si, mai nou, tevi pentru forarea puturilor de apa. In continuare, cele mai solicitate sisteme din oferta Teraplast sunt cele din PVC. In ceea ce priveste sistemul complet de canalizari, compania a reusit sa castige o cota importanta de piata pe segmentul de camine din material plastic, acestea inlocuindu-le pe cele de vizitare sau de inspectie din beton.
Anul trecut, cifra de afaceri consolidata a grupului Teraplast a inregistrat o crestere de 19,5%, pana la 393,61 milioane de lei, evolutie sustinuta, atat de dezvoltarea anumitor segmente ale pietei constructiilor, cat si de majorarea cotei de piata pe plan intern, in contextul in care evolutia unor linii de business a fost peste cea a pietelor relevante. "Potrivit datelor INS, lucrarile de constructii de infrastructura au scazut cu 21,8% anul trecut, in vreme ce sectoarele rezidential si nerezidential au crescut cu 32,6%, respectiv cu 16,6%. Evolutia cifrei de afaceri din 2015 a fost, de asemenea, influentata pozitiv de livrarile pe pietele externe, care au crescut cu aproximativ 8% fata de nivelul anului anterior", a precizat Alexandru Stanean
In prezent, Teraplast exporta sisteme in Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia si Belgia. Potrivit managerului Teraplast, planurile pentru 2016 vizeaza continuarea dezvoltarii prezentei pe pietele externe si consolidarea pozitiei la nivel intern. "Ne propunem, de asemenea, valori pozitive ale indicatorilor financiari. Evolutiile din 2015 creeaza premisele ca anul 2016 sa marcheze acelasi trend crescator, in conditiile in care vom continua eficientizarea si automatizarea proceselor interne, dezvoltarea exporturilor si abordarea unor noi produse in cadrul liniilor de fabricatie", a mai spus directorul general al companiei.
***
Teraplast este, in prezent, cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre cei mai importanti producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor. Portofoliul de produse al grupului este structurat pe sase linii de business: Instalatii & Amenajari, Profile de tamplarie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate si Tamplarie termoizolanta. Facilitatile de productie sunt localizate in Parcul Industrial Teraplast, dezvoltat pe o suprafata de peste 200.000 mp, in extravilanul municipiului Bistrita. In perioada 2007-2014 compania a investit peste 200 milioane de lei in dezvoltarea si modernizarea capacitatilor de productie, dar si in extinderea portofoliului.
|