Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
17 Mai 2018 06:54
|
Compania olandeza Philips Lighting - unul dintre cei mai importanti competitori activi pe piata surselor si corpurilor de iluminat - a realizat in primul trimestrul al anului 2018 o cifra de afaceri de peste 1,5 miliarde euro, ceea ce constituie un declin de 3,5% in termeni comparabili fata de perioada similara a exercitiului financiar precedent. Pe segmentul LED livrarile au sporit insa cu 5,6% pana la 468 milioane de euro, acest sector avand o pondere de 68% in totalul incasarilor firmei. Conducerea societatii afirma ca rezultatele respective au fost previzibile, marcand un inceput mai timid al anului fiscal, in conditiile unei performante slabe pe segmentul produselor casnice, in special in SUA. Celelalte trei divizii din cadrul grupului au avut performante bune, imbunatatindu-si profitabilitatea operationala, mai ales sectia de solutii profesionale, unde cresterile au fost remarcabile in planul veniturilor (621 milioane de euro, fata de 593 milioane de euro). De asemenea, trebuie remarcat progresul deosebit realizat in ceea ce priveste reducerea costurilor (de peste 13%), precum si cel legat de fluxul de numerar, consolidat ca efect al ultimului trimestru din 2017, cand performanta financiara a fost remarcabila. In continuare, strategia Philips Lighting se concentreaza pe dezvoltarea sectiilor LED, respectiv sistemelor si serviciilor. Pentru intregul an fiscal, este vizata o crestere a profitabilitatii, o continuare a politicii de diminuare a costurilor si o crestere a vanzarilor ca urmare a unei cereri sustinute in parte a doua a intervalului mentionat. Cele mai recente date financiare raportate de Philips Romania indica o cifra de afaceri de 384,8 milioane de lei pentru subsidiara autohtona.
|