Instalatii Electrice & Automatizari
Publicat de Ovidiu Stefanescu
13 Feb 2019 06:10
|
Furnizorul global de solutii pentru iluminat Signify (fost Philips Lighting) a reusit in ultimul trimestru al anului precedent o majorare de 0,2% a cifrei de afaceri realizate pe segmentul LED fata de perioada de referinta, veniturile operationale majorandu-se de la 38 milioane de euro la 119 milioane de euro. La nivelul intregului exercitiu financiar, livrarile de solutii LED s-au imbunatatit cu 2,5%, in prezent acestea avand o pondere de 71% in cifra de afaceri (fata de 65%, cat se inregistra in urma cu 12 luni). In mod concret, in trimestrul al patrulea, vanzarile au cumulat 1,72 miliarde euro, iar pentru anul fiscal 2018 s-au ridicat la 6,35 miliarde euro (cu 8,7% mai mici in raport cu 2017). Conducerea grupului subliniaza faptul ca in continuare sunt inregistrate progrese remarcabile in planul simplificarii operationale si reducerii costurilor, aceste masuri ducand la o imbunatatire masiva a profitabilitatii si a fluxului de numerar. Principalele centre de profit au fost reprezentate de divizia LED, cea de produse profesionale si casnice, demonstrand o aliniere la strategia generala a grupului. In conditii nefavorabile de piata, in care se manifesta o serie de provocari, Signify continua sa se focalizeze pe consolidarea pozitiei sale de lider al pietei surselor de iluminat, precum si pe asigurarea unui profil constant de dezvoltare, care sa implice inclusiv cresterea returnarilor financiare catre actionari. Pe termen scurt, este de asteptat ca diviziile mentionate anterior sa asigure o crestere de 2% - 5%, care, in combinatie cu rezultatele celorlalte departamente, vor genera o marja de 11% - 13%. Un alt motor de dezvoltare va fi reprezentat in perioada urmatoare de achizitii, ce vor viza companii mici si mijlocii. In Romania, subsidiara Signify a realizat in 2017 o cifra de afaceri de 426,25 milioane de euro, cu peste 10% fata de anul precedent.
|