KUMA: Certificari necesare pentru a proba competenta, credibilitatea si calitatea |
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 03 Dec 2024 06:20 |
Produsele care nu sunt certificate sau sunt certificate pe proprie raspundere reprezinta o problema reala in domeniul produselor pentru constructii, spune Camelia Olesen, directorul executiv KUMA Romania, producator de lavoare pentru bai si bucatarii cu design scandinav. "Se impune o dezbatere onesta cu privire la acest subiect. Competentele auto-declarate sau pseudo-certificate sunt o reala problema in orice domeniu. De multe ori, ne lovim pe piata romaneasca de companii care oferteaza in proiecte mari fara a avea in spate certificarile minime necesare - atestarea realizata de o terta parte competenta si realizata conform standardelor aplicabile in domeniu. Companiile au nevoie de astfel de certificari pentru a proba competenta, credibilitatea si calitatea produsului oferit clientului", explica reprezentanta grupului KUMA.
KUMA este o marca de top, cunoscuta pentru gama extinsa de produse sanitare de inalta calitate, durabile si cu un design deosebit. Compania nu doar ca isi sustine pozitia de lider pe piata conceptelor de design pentru bai si bucatarii, dar si contribuie activ la promovarea unei industrii mai responsabile, aliniate la standardele de sustenabilitate. De peste 25 de ani, societatea se remarca in domeniul amenajarilor, prin concepte premium pentru proiecte rezidentiale si B2B (hoteluri, cladiri de birouri, clinici, aeroporturi).
La toate acestea se refera in continuare Camelia Olesen, director executiv KUMA Romania.
- Cum au evoluat vanzarile produselor din portofoliul KUMA in 2024?
- KUMA a lansat in 2024, in Scandinavia, o colectie de lavoare standard (cu dimensiuni predefinite) avand o amprenta scazuta de carbon. Aceste produse au fost bine primite in zona de retail, stiind faptul ca tarile nordice acorda o atentie deosebita conceptului de sustenabilitate. Pentru firmele din regiunea respectiva, cum este si KUMA, notiuni precum circularitate, reciclare, reducerea amprentei de carbon nu sunt doar lozinci pentru site-uri, ci chiar deziderate, cu termene de implementare si un sistem atent de urmarire. Pe piata romaneasca, conceptul KUMA Proiect (custom-made) este pregatit pentru 2025 in parametrii sustenabilitatii si va fi un succes. Oferim posibilitatea de a alege din peste 80 de modele de forma de bol, din 7 grupe de materiale si peste 100 de culori, toate in varianta sustenabila. Orientarea spre astfel de solutii reprezinta un trend, iar gradul inalt de adaptabilitate, reprezinta atuul KUMA.
- Ce cifra de afaceri ati inregistrat in 2024 si cum estimati ca va evolua aceasta la nivelul intregului an, si in 2025?
- Vanzarile grupului KUMA in primele noua luni ale exercitiului financiar curent au fost de 10 milioane de euro si s-au situat sub nivelul prognozat. Pentru 2025 vedem o deblocare a pietei nordice, care este in criza din 2022, si mai anticipam o scadere a cererii din Romania, ca urmare a aplicarii unor masuri legislative in zona constructiilor imobiliare.
- Ce obiective si planuri de investitii aveti pentru anii urmatori?
- Investitiile pe care le avem in vedere se ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro si se vor face in zona productiei. Desi detaliile specifice nu pot fi comunicate in acest moment, dorim sa subliniem ca focalizarea noastra pe inovatie si imbunatatirea proceselor interne este strans legata de angajamentul fata de calitate, sustenabilitate si excelenta. Aceste valori fundamentale vor ghida fiecare actiune viitoare.
- Cum abordati problema zero carbon in cadrul activitatilor operationale si ce obiective de sustenabilitate aveti stabilite pe termen mediu si lung? Cum sunt primite produsele sustenabile de piata, la finalul anului 2024?
- Asa cum precizam anterior, sustenabilitatea este un element de baza in politica firmei. Certificarile pe care le avem din partea INTERTEK GROUP Plc UK vin sa completeze decizia ferma de a lucra in aceasta directie. Piata scandinava pune mare accent pe amprenta de carbon a produselor incorporate in constructii, indiferent daca este vorba despre obiective rezidentiale, cladiri de birouri, hoteluri, scoli etc. Produsele KUMA s-au adaptat acestei piete si, in acest moment, am oferit clientilor scandinavi posibilitatea de a calcula amprenta de carbon pentru fiecare produs KUMA achizitionat.
Din pacate, in Romania lucrurile sunt departe de aceasta notiune. Se prefera produse care nu sunt certificate sau sunt certificate pe proprie raspundere. Dar cine verifica? De aceea, afirm deschis ca se impune o dezbatere onesta cu privire la acest subiect. Competentele auto-declarate sau pseudo-certificate sunt o reala problema in orice domeniu. De multe ori, ne lovim pe piata romaneasca de companii care oferteaza in proiecte mari fara a avea in spate certificarile minime necesare - atestarea realizata de o terta parte competenta si realizata conform standardelor aplicabile in domeniu. Companiile au nevoie de astfel de certificari pentru a proba competenta, credibilitatea si calitatea produsului oferit clientului.
- Care credeti ca vor fi provocarile anului 2025 in domeniul constructiilor si pentru companie? Dar oportunitatile?
- KUMA va lansa in martie 2025 modele noi de lavoare, 35 de culori noi in trend si alte surprize pe care le vom anunta si exemplifica la momentul oportun. Vom continua si in 2025 sa investim si sa trimitem angajati din productie la firma KUMA, din Danemarca, pentru specializare prin adaugare de competente, pentru intelegerea conceptului nordic de viata si pentru a vedea ca lucrurile pot sta mult mai bine in societate atunci cand exista responsabilitate si linii clare de comportament intre semeni. In 2024, un numar de 36 de angajati au participat la astfel de training-uri. Initiativele stimuleaza motivatia si implicarea echipelor noastre, sprijinind totodata evolutia companiei.
|