Izolatii & Finisaje
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Mai 2024 06:00
|
In primul trimestru din 2024, vanzarile Tarkett s-au ridicat la 668 milioane de euro, in scadere cu 4,3% fata de primul trimestru din 2023. Preturile de comercializare au ramas stabile pe parcursul perioadei, fiind in scadere cu numai 0,3% in comparatie cu primul trimestru din 2023. Incasarile din regiunea EMEA au totalizat 221 milioane de euro, in scadere cu -3,9% fata de perioada de referinta. Provocarile macroeconomice, inflatia si ratele ridicate ale dobanzilor au continuat sa afecteze cererea din zona euro, indiferent de categoriile de produse si de canalele de distributie. Unele preturi de vanzare negativ pe segmentul Rezidential, unde scaderea volumului si concurenta din partea competitorilor asiatici sunt mai pronuntate. In America de Nord, cifra de afaceri a scazut cu 7,1% pana la 199 de milioane de euro, piata rezidentiala fiind in continuare puternic afectata de inflatie si de cresterea dobanzilor. Segmentul industrial si cel comercial au fost mai putin influentare de aceste probleme. In ceea ce priveste vanzarile din CIS, APAC si America Latina, acestea au totalizat la 107 milioane de euro (- 12,3%). Rusia, care reprezinta aproximativ 7% din vanzarile totale ale grupului, s-a bucurat in perioada celor trei luni analizate de o anumita stabilitate. Din punct de vedere structural, vanzarile de solutii pentru segmentul sportiv au cumulat 141 milioane de euro (+6,7%), cererea ramanand puternica pentru gazonul artificial si pentru materiale destinate realizarii pistelor de atletism. Expertii grupului nu se asteapta la o imbunatatire rapida a mediului economic pe termen scurt, desi situatiile pot fi diferite in functie de regiune si de sector. Deoarece piata europeana se confrunta cu cea mai severa incetinire, Tarkett a adoptat recent masuri de reorganizare si reducere a costurilor in acest domeniu. Planul vizeaza o abordare mai agila, un model operational centrat pe client si o optimizare a organizarii industriale, pentru raspunde mai bine conditiilor dificile si a genera o crestere profitabila si durabila. In Romania, Tarkett activeaza prin intermediul unei subsidiare, ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Europei de Sud-Est a grupului.
|