UNDEFASA: Contractie de 15% a pietei de placi ceramice, in 2010 |
Izolatii & Finisaje 20 Ian 2011 12:58 |
In conditiile in care anul 2010 a fost dificil pentru intreg domeniul constructiilor (si nu numai), segmentele de placi ceramice si adezivi inregistrat diminuari insemnate ale vanzarilor. Potrivit reprezentantilor societatilor din domeniu, in 2010 piata de placi ceramice s-a redus cu 10%-15%. In acest context, compania Undefasa a reusit sa-si mentina cifra de afaceri la nivelul celei din 2009, pentru 2011 Radu Stefanescu, directorul general al firmei, estimand o usoara crestere a vanzarilor fata de anul trecut.
Radu Stefanescu, director general al Undefasa: “In general, consumul de placi ceramice a scazut in 2010 fata de 2009 cu o valoare cuprinsa intre 10% si 15 % la nivel national. Ca si anul trecut si la inceputul acestui an nu putem spera decat ca piata cel mult sa se situeze la nivelul celei din 2010 sau sa intervina o usoara crestere conditionata de climatul economic general. Desi piata a scazut, in 2010 noi am reusit, din punct de vedere cantitativ, sa vindem cu 3% mai mult decat anul precedent. Cele mai multe livrari le-am inregistrat in zona Muntenia, respectiv Bucuresti si orasele mari (Constanta, Cluj, Brasov, Sibiu, Craiova, Timisoara etc.) unde suntem prezenti in showroom-uri reprezentative ale partenerilor nostri. Cerere mare s-a inregistrat pentru produsele din clasa premium, in special noul format 20 x50 cm si cele la care am facut lichidari avand preturi preferentiale pentru reinoirea stocurilor cu modele noi. In 2010 am reusit sa ne mentinem cifra de afaceri la nivelul lui 2009, iar pentru 2011 speram sa avem o usoara crestere fata de anul precedent. Strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator vizeaza schimbarea si actualizarea modelelor in showroom-urile partenerilor nostri si prezentarea lor intr-o tinuta cata mai eleganta si profesionista, precum si dezvoltarea si implementarea de noi modele pentru sezonul 2011. De asemenea, avem in vedere imbunatatirea nivelurilor de stoc ale depozitului nostru din Romania, a nivelului de incredere al partenerilor in disponibilitatea rapida a produselor noastre si realizarea de training-uri periodice pentru parteneri, cu personal specializat. Dintre problemele intampinate in derularea activitatii poate fi amintita perceptia gresita in anumite situatii a nevoii de diminuare a costurilor pe timp de criza a unor parteneri, atat furnizori, cat si clienti. Pentru a ne pastra calitatea produselor a trebuit sa renuntam la anumiti furnizori care, facand reducere in costurile lor, au scazut si calitatea anumitor produse componente din colectiile noastre.”
|