Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - CCE: Fluiditatea traficului din orase poate creste productivitatea cu pana la 30 %
CCE: Fluiditatea traficului din orase poate creste productivitatea cu pana la 30 %
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 04 Mar 2020 09:50
La sase ani de cand Comisia a facut apel la o schimbare radicala, nu exista indicii clare care sa arate ca orasele din UE si-ar schimba in mod fundamental abordarile in materie de mobilitate in orase si de reorientare a traficului urban catre moduri de transport mai durabile si ecologice, concluzioneaza Curtea de Conturi Europeana intr-un nou raport. In special, nu s-a inregistrat nicio reducere semnificativa a utilizarii autoturismelor personale si poluarea atmosferica depaseste in continuare pragurile de siguranta.
Uniunea Europeana investeste sume semnificative pentru a ajuta orasele sa asigure pentru locuitorii lor facilitati de transport care respecta intr-o mai mare masura mediul inconjurator. Pentru perioada 2014-2020, UE a pus la dispozitie aproximativ 16,5 miliarde de euro pentru mobilitatea urbana, in special pentru transportul curat (metrou si tramvai), dar si pentru piste pentru biciclete si pentru sisteme inteligente de transport.
„Este posibil ca realizarea unor progrese semnificative catre o mobilitate mai durabila in orasele noastre sa necesite mai mult timp, dar astfel de progrese nu sunt posibile fara un angajament din partea statelor membre. Toate partile interesate, atat de la nivelul UE, cat si de la nivel national, regional si municipal, ar trebui sa lucreze impreuna pentru a atinge acest obiectiv”, a declarat doamna Iliana Ivanova, membra Curtii de Conturi Europene responsabila de raport. „Noul pact ecologic european subliniaza cat este de important ca aceasta schimbare radicala sa aiba in sfarsit loc in orasele noastre.”
Curtea de Conturi Europeana a examinat daca sprijinul din partea UE a contribuit la o mobilitate mai durabila in zonele urbane si daca, din 2013, cand Comisia a publicat Pachetul privind mobilitatea durabila, orasele din UE au facut progrese in acest sens. Curtea a analizat transportul public, poluarea si congestia in opt centre metropolitane din patru state membre: Hamburg si Leipzig in Germania, Napoli si Palermo in Italia, Łódź si Varsovia in Polonia si Barcelona si Madrid in Spania.
Curtea arata ca o retea de transport public eficienta, care integreaza zonele limitrofe si care implica diferite optiuni de transport, este o conditie esentiala pentru ca cetatenii sa fie incurajati sa treaca de la utilizarea masinilor personale la moduri de transport mai curate, cum ar fi mersul pe jos, mersul cu bicicleta si transportul public.
Incepand din 2013, Comisia a publicat orientari cu ajutorul carora sa se raspunda provocarilor legate de mobilitatea urbana si a marit finantarea acordata de UE pentru proiectele din acest domeniu. Aceste demersuri au permis oraselor din Europa sa puna in aplicare o serie de initiative pentru a creste oferta de transport public si calitatea acestuia. Curtea a constatat insa ca proiectele finantate de UE nu erau intotdeauna bazate pe strategii solide de mobilitate urbana si nu erau atat de eficace pe cat se preconizase. Orasele se confrunta cu dificultati in eforturile lor de a utiliza intr-un mod eficace si durabil sprijinul din partea UE, si aceasta din doua motive principale: orasele trebuie sa asigure o finantare proprie suficienta pentru a acoperi costurile de functionare si de intretinere si trebuie sa elaboreze politici coerente in ceea ce priveste parcarile, zonele interzise traficului auto si circulatia cu bicicleta. De asemenea, Curtea a constatat ca proiectele au suferit adesea intarzieri si cifrele previzionate cu privire la numarul de calatori nu sau concretizat.
Din 2019, Comisia a inceput sa formuleze recomandari specifice in atentia statelor membre cu privire la mobilitatea urbana, ca parte a procesului semestrului european. Curtea subliniaza ca aceste recomandari trebuie sa fie monitorizate din perspectiva modului in care este utilizata finantarea din partea UE si cea nationala. Totodata, Curtea recomanda Comisiei sa ceara statelor membre sa furnizeze date de o calitate mai buna privind mobilitatea urbana in principalele lor orase si sa raporteze in mod regulat cu privire la progresele realizate. Mai mult, orasele fara un plan solid de mobilitate urbana durabila nu ar mai trebui sa beneficieze de finantare din partea UE. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAMABONARE REVISTEhiltiTotalEnergiesRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
GEWISS
DRS
AED
SIGM
Arduro
EDIT-Structural
Acvatot 2019
BogArt
rigips
leviatan
CONCEPT STRUCTURE
MAKITA
SSAB
strabag nivel 1
EURO BUILD
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
noark
Ubitech
VEGO
konsent
concelex
ELECTROGRUP
CDS
quadratum

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<