HPDI: Angajatii marilor companii vor lucra de acasa circa 40% din timp |
![]() |
![]() |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Elena Icleanu 28 Mai 2020 12:30 |
![]() Compania HPDI, care este unul dintre cei mai importanti furnizori de consultanta si strategie in resurse umane de pe piata autohtona, a desfasurat recent o cercetare cu ajutorul celor peste 3.000 de participanti la webinariile pe care le-a organizat, incepand cu a doua jumatate a lunii martie. Respondentii provin din domenii variate, de la IT si banci, pana la industria producatorilor de componente auto sau cea farmaceutica. Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confrunta angajatii care lucreaza de la distanta. Astfel, 36% dintre respondenti au nominalizat lipsa intelegerii emotiilor si a trairilor personale ca principal impediment al muncii de acasa. Transmiterea defectuoasa a informatiei a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajatii inclusi in cercetare, iar 23% au fost nemultumiti in special de cresterea timpilor de raspuns, in lipsa interactiunii directe. In proportie de 13%, angajatii au considerat ca activitatea le-a fost ingreunata in special de probleme care au tinut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.
"Companiile vor functiona intr-un melanj intre munca de la birou si munca de acasa in urmatoarea perioada, iar unul dintre putinele segmente unde vor investi va fi cel al digitalizarii. Cei mai multi angajatori au observat ca oamenii isi pot desfasura majoritatea activitatilor si de la domiciliu, dar in acelasi timp incep sa inteleaga ca acestia trebuie sprijiniti pentru a functiona la capacitate optima in acest sistem, nou pentru multi. Cercetarea noastra si-a propus sa ii ajute atat pe angajati, cat si pe angajatori sa stabileasca principalele inconveniente si sa le depaseasca. Ma bucura sa vad un reviriment al interesului pentru programele de invatare, de la traininguri, sesiuni de coaching si chiar si teambuildinguri. Desigur, reintrarea intr-un ritm normal pentru piata acestui tip de servicii se va produce gradual", considera Petru Pacuraru, fondator al HPDI.
Potrivit HPDI, piata programelor de educatie pentru angajati va trece prin schimbari care urmeaza modificarea paradigmei in care isi desfasoara activitatea companiile. "In scenariul cel mai optimist, doar 2020 va fi un an de sacrificiu in industria noastra, urmand ca in 2021 sa ne concentram pe constructie, in noul context. In scenariul pesimist, si anul viitor va sta sub semnul reconstructiei, mai ales daca va mai exista un val pandemic, in aceasta toamna. Oricum, migrarea in digital continua sa fie principala tendinta pe piata de traininguri si teambuildinguri. Daca, in prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clientilor erau in expectativa, acum cele mai multe bugete au inceput sa se indrepte exclusiv catre webinarii si evenimente online, in ciuda inceperii relaxarii", a punctat fondatorul HPDI.
Potrivit HPDI, in conditiile in care masurile de relaxare luate de autoritati vor continua, piata de training isi va reveni treptat, de la luna la luna, pentru ca spre sfarsitul anului sa se stabilizeze la o oarecare normalitate. In cel mai bun caz, segmentul de teambuilding-uri va reincepe sa adune oameni, in grupuri mai mici si respectand normele de distantare sociala, in iulie - august. HPDI a lansat in aprilie “Becoming the Digital Manager”, un program integrat care contine cinci webinarii a cate trei ore, menite sa sprijine procesul de management la distanta. Acesta a fost solicitat deja de 15 companii, iar din luna mai a fost incheiat un parteneriat cu 3PM, platforma online educationala si interactiva, unde cursantii vor putea accesa informatii despre webinariile si trainerii HPDI.
|