Agenda Constructiilor
Joi, 18 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - SKANSKA: Sase masuri de avut in vedere pentru reintoarcerea in siguranta la birou
SKANSKA: Sase masuri de avut in vedere pentru reintoarcerea in siguranta la birou Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de AG&F 28 Sep 2021 13:09
Desi, incepand din martie 2020, pandemia COVID-19 a generat un context mai degraba impredictibil la nivel global, aceasta ne-a demonstrat totodata ca ne putem adapta si putem preveni raspandirea infectiilor virale prin reamenajarea unor birouri care sa ofere atat confort, cat si siguranta angajatilor. Care sunt masurile esentiale in adaptarea noilor spatii de lucru la contextual actual si mentinerea unui echilibru corect in ceea ce priveste sanatatea, siguranta, confortul si intimitatea la locul de munca?
Dupa mai bine de un an de pandemie care a impus schimbarea modului de lucru uzual intr-un regim de telemunca, eforturile Skanska s-au concentrat pe definirea unui model de reajustare a noilor spatii de lucru, pregatite acum pentru reintoarcerea angajatilor la birou.
„Prin eforturile si expertiza noastra ne-am propus sa impartasim un model care sa arate cum putem pregati spatiile de birouri post-pandemice astfel incat ele sa incurajeze oamenii sa se reintoarca la birou, sa pastreze cultura companiei si sa-i faca pe angajati sa se simta in siguranta. Alaturi de consultantii nostri interni si externi am incercat sa redefinim viitorul spatiior de lucru si sa adaptam conceptul ca sa raspunda noilor nevoi ale angajatilor si angajatorilor. Noile birouri nu vor fi doar un loc in care angajatii trebuie sa mearga in fiecare zi, ci un loc in care isi doresc, in mod natural, sa fie. Acestea vor facilita socializarea, impartasirea de experiente si gasirea echilibrului intre viata profesionala si cea personala”, spune Adam Targowski, Director de Mediu in cadrul diviziei de dezvoltare comerciala a Skanska din CEE.
Pentru a se adapta noului context, Skanska a dezvoltat „Care for Life Office Concept”, orientat pe siguranta angajatilor odata cu reintoarcerea acestora la birouri.
Cum proiectam birouri in care oamenii sa poata lucra chiar si pe timpul unei pandemii?
Exista solutii recomandate pentru reamenajarea birourilor care respecta masurile de siguranta si preventie:
1. Crearea mai multor spatii care sporesc abilitatea de concentrare
Un important factor de motivare in decizia de intoarcere la birou il constituie acum spatiile de lucru linistite, care permit angajatilor sa se concentreze. Lucratul intr-un spatiu inchis si confortabil creste productivitatea. Spatiile de lucru deschise pot fi reconfigurate in mai multe incaperi separate, cu diferite functiuni, care permit o mai buna concentrare. Este indicat ca spatiile de birou sa permita munca atat din picioare cat si asezat, precum si odihna.
2. Facilitati care incurajeaza colaborarea
Potrivit unui studiu realizat de Skanska, oamenii inca prefera sa mearga la birou in detrimentul lucratului de acasa. Cu toate acestea, in era post-pandemica, birourile trebuie sa fie pregatite sa ofere mai mult decat inainte. Ele trebuie sa fie mai bune, mai confortabile si mai interesante decat mediul de lucru de acasa.
Spatiile de birouri si salile de intalniri vor incuraja in continuare colaborarea si socializarea, insa vor fi adaptate noilor reguli, crescand siguranta angajatior.
In ceea ce priveste relaxarea, se recomanda amenajarea unor spatii sigure destinate socializarii cu echipa si sesiunilor creative, dar si servicii precum cafenele sau locuri de servit masa in incinta cladirilor de birouri. Cercetarile realizate de Skanska arata ca, mai ales pentru angajatii romani, sunt importante spatiile verzi si posibilitatea de lucru in aer liber.
3. Utilizarea in siguranta a salilor de conferinte
Capacitatea salilor de conferinte trebuie redusa in timpul pandemiei. Senzorii care colecteaza date privind gradul de ocupare fac posibila o mai buna controlare a numarului de participanti.
Se recomanda oferirea unei mai mari flexibilitati in ceea ce priveste sedintele si intalnirile dintre mai multi angajati. Daca salile nu permit organizarea unor intalniri mai mari, se recomanda rearanjarea spatiului deschis.
4. Utilizarea de solutii proptech pentru optimizarea ocuparii spatiilor
Simularile computerizate ii determina din ce in ce mai mult pe chiriasi sa optimizeze utilizarea spatiului pe baza probabilitatilor statistice. Senzorii, hartile de caldura si monitorizarea traficului sunt solutii proptech care pot ajuta chiriasii in deciziile de management al cladirii prin observarea, analizarea si programarea traficului din cadrul spatiilor de birouri.
5. Schema de asezare a birourilor „Six Feet Office”
Odata cu regulile de distantare sociala si aranjarea mobilierul din spatiile de birouri trebuie sa respecte masurile de siguranta. Noile masuri recomanda transformarea birourilor de pana acum in birouri care sa respecte regula „Six Feet Office”, adica sa asigure o distanta de 6ft. (1.83 metri) intre angajati, in orice moment. Se recomanda amplasarea birourilor astfel incat distanta dintre angajati sa fie de cel putin 1.6 metri.
Randurile de birouri se vor aseza la 2 metri distanta unul fata de celalalt, pentru a pastra intre ele spatii de trecere sigure.
6. Utilizarea individuala a unui birou
Impartirea unui birou de catre angajati este o practica des intalnita in randul birourilor de tip open-space. Cu toate acestea, acest aspect trebuie revizuit cu atentie, iar un birou trebuie alocat unui singur angajat pe parcursul zilei. Chiar si in acest caz, dezinfectarea biroului trebuie efectuata zilnic.
Crearea unor spatii de lucru orientate catre utilizator reprezinta o provocare pentru orice business. Skanska si-a propus sa impartaseasca bunele practici, oferind consultanta profesionala chiriasilor cu privire la siguranta la locul de munca. Astfel, Skanska raspunde in mod activ la nevoile actuale ale clientilor, ajutand chiar la adaptarea echipamentelor existente si viitoare la noile cerinte privind siguranta.
Ce este „Care for Life Office Concept” dezvoltat de Skanska?
Un loc de munca nu este cu adevarat sanatos daca acesta nu prioritizeaza sanatatea propriilor angajati, fie ca vorbim de sanatatea mintala, sau fizica. In urma unor cercetari detaliate, a colaborarilor cu experti dar si inspirat din actiunile noastre anterioare, Skanska continua sa creeze spatii de birouri din care se poate lucra in siguranta.
„Care for Life Office Concept” este un model dezvoltat de Skanska pentru cladirile din Europa Centrala si de Est in colaborare cu numerosi designeri de interior, un epidemiologist, un designer de exterior si alaturi de studio-ul de arhitectura ARUP, pentru a oferi cele mai potrivite solutii de optimizare a experientei si sigurantei la locul de munca.
Conceptul include consultanta pentru chiriasi si implementarea protocoalelor si a solutiilor de siguranta menite sa previna transmiterea virusului COVID-19, dar si a oricaror alte boli potential infectioase in viitor. Conceptul are in vedere patru aspecte principale: calitatea aerului, implementarea solutiilor de tip touch-free, masurile de distantare sociala si managementul cladirilor din punct de vedere al sigurantei.
„Din studiile realizate pana acum, dar si din tendintele remarcate in cladirea Equilibrium unde avem si noi birourile, observam in randul angajatilor dorinta de a se reintoarce la birou. Pentru ca noile spatii de birouri sa poata functiona in cele mai bune conditii de siguranta si in conformitate cu standardele Skanska, pentru care starea de bine si sanatatea fizica si mintala a angajatilor constituie o prioritate de top, am implementat Care for Life Office Concept in toate proiectele noastre din Europa Centrala si de Est. Prin aceasta initiativa vrem sa le oferim angajatilor increderea de a se reintoarce la birouri, unde vor gasi un mediu sigur si adaptat cu succes noilor cerinte. Ne dorim, totodata, sa ajutam birourile sa-si revendice importantul rol pe care il joaca in viata profesionala: fie ca vorbim despre aportul lor in integrarea noilor angajati, consolidarea echipelor, mentinerea culturii organizationale sau definirea limitelor intre viata profesionala si cea personala a angajatilor, care s-au suprapus pe durata muncii de acasa”, adauga Aurelia Luca, Vicepresedinte Executiv pentru Operatiunile din Ungaria si Romania din cadrul diviziei de dezvoltare imobiliara a Skanska din CEE.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
noark
CONCEPT STRUCTURE
concelex
Acvatot 2019
rigips
strabag nivel 1
EDIT-Structural
ness project
viarom
Ubitech
siniat
MAKITA
theda mar
leviatan

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
AICPS_30
ROGBC 2016
econet
top 500
ef-de-n
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander