Agenda Constructiilor
Joi, 18 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - BRIKSTON: Piata de caramida a crescut cu 10% anul trecut
BRIKSTON: Piata de caramida a crescut cu 10% anul trecut
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 16 Mar 2016 08:38
Piata locala de blocuri ceramice a inregistrat o crestere de 10% anul trecut, fata de nivelul din 2014, evolutia fiind consemnata atat in ceea ce priveste cantitatile comercializate, cat si preturile, in cazul unor producatori, potrivit datelor companiei Brikston Construction Solutions SA, lider al pietei locale de profil. "Acest trend de crestere a debutat in 2014 lent, a continuat in 2015 si, se pare, se va remarca si in acest an. Faptul ca piata revine la o dinamica usor superioara este un lucru firesc si presupune si o crestere a competitivitatii. Cu siguranta, anul 2016 va fi foarte interesant din acest punct de vedere, consumatorul fiind cel care are, finalmente, de castigat in urma acestui fenomen", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al Brikston SA.
Piata de caramida era evaluata, la finele anului 2014, la circa 69 milioane de euro, majorarea de 10% din 2015 propulsand sectorul la peste 75 milioane de euro, anul trecut. "Tendinta de crestere se datoreaza proiectelor incepute in anii anteriori si care continua sa se dezvolte in 2016. Daca in 2014 acestea au fost concentrate in zona Capitalei si in nord-vestul tarii, anul trecut acestea s-a extins in intreaga tara. In prezent, regasim numeroase ansambluri rezidentiale care se dezvolta in zona de nord-est", a explicat managerul. Potrivit acestuia, cresterea de anul trecut a mai fost sustinuta inclusiv de faptul ca bancile au acordat credite mai usor, prin intermediul programului Prima Casa. "Creditele cu dobanda mica si stabilitatea economica resimtita in 2015 au facut sa creasca increderea populatiei in viitor, ceea ce este vizibil in dezvoltarea apetitului pentru constructiile rezidentiale. Am putut observa si un fenomen al investitiei in imobiliare, in conditiile in care randamentul altor investitii este mult mai mic", a mai spus directorul Brikston.
 
Legea darii in plata va afecta politica de creditare
Iulian Mangalagiu atrage atentia asupra unui aspect ingrijorator, ce ar putea influenta negativ piata constructiilor in 2016, referindu-se la intrarea in vigoare a asa-numitei legi a darii in plata, care va inaspri politica de creditare. "Bancile s-ar putea sa nu sustina acest trend de crestere existent in sectorul constructiilor, din cauza legii darii in plata, care va afecta politica de creditare. Deja sunt primele semnale de inasprire a conditiilor de acordare a creditelor prin «Prima Casa» si acest lucru nu face decat sa declanseze un semnal de alarma pe piata. Totusi, 2016 se anunta un an bun, care a inceput incurajator si datorita vremii prielnice constructiilor si eu sper sa continue asa. Mai sunt hopuri pe care le avem de trecut in viitorul apropiat, tinand cont ca este un an electoral, dar sunt increzator ca 2016 va fi un an bun. Poate sa fie al doilea an consecutiv de de crestere, dupa recesiune, pentru piata materialelor de zidarie", estimeaza Iulian Mangalagiu.
 
Scadere cu 4% a afacerilor din 2015 si estimari de crestere in 2016
In pofida revigorarii pietei locale a blocurilor ceramice, afacerile Brikston SA s-ar putea situa cu aproximativ 4% sub nivelul din 2014, vanzarile fiind afectate de oprirea temporara a unei sectii de productie, pentru mentenanta. "In 2015 am avut un eveniment unic in istoria companiei: pentru prima data am oprit pentru mentenanta o sectie de productie, ceea ce a facut ca rulajul companiei sa scada cu aproximativ 4%, din cauza lipsei produselor la vanzare. In 2016 vom continua strategiile din 2015 si ne vom concentra pe livrari in zonele cat mai apropiate de fabrica, pentru a obtine o crestere fata de anul trecut", a explicat managerul Brikston.
Printre obiectivele stabilite de conducerea companiei in 2016 se afla diversificarea gamei de produse, inclusiv in ceea ce priveste segmentul de amenajari interioare sau al solutiilor pentru acoperis. "Ne-am propus sa ne extindem gamele existente prin completarea paletelor de nuante si texturi, dar si cu produse care sa ofere calitate superioara la preturi competitive. In ultimii ani, am lansat, in medie, cinci sortimente noi pe an. Ne propunem sa ne pastram si sa atingem acest obiectiv si in 2016 si sa lansam sisteme inovatoare de caramida", a mai spus Iulian Mangalagiu.
***
Fosta companie Ceramica SA - Iasi functioneaza cu numele Brikston Construction Solutions SA din luna februarie 2015, preluand, astfel, denumirea brandului sub care sunt cunoscute produsele fabricate si comercializate. Lansata in anul 2008, marca Brikston a generat triplarea business-ului societatii in numai patru ani.
 
 
SISECAMRAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
quadratum
siniat
ness project
rigips
concelex
leviatan
noark
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
CDS
MAKITA
theda mar
Ubitech
EDIT-Structural

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500
econet
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander