Agenda Constructiilor
Sambata, 20 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - Ceramica Iasi a inregistrat o crestere cu 36% a vanzarilor
Ceramica Iasi a inregistrat o crestere cu 36% a vanzarilor
Producatori & Furnizori Publicat de Adrian Agachi 06 Feb 2008 11:23
 

Iulian Mangalagiu (36 de ani)
Functia / firma: Director General Ceramica SA;
Experienta profesionala: director Divizie Adezivi la Henkel Romania 2005-2007; director de Marketing si Vanzari la Rigips Romania 2000-2005;
Studii: Executive MBA la Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti – ASEBUSS, in parteneriat cu Universitatea Americana Kennesaw State University, Atlanta (KSU) 2006; Academia de Tehnica Militara Bucuresti 1992-1996;
Hobby: Aikido, calatorii

Infiintata in 1969, Ceramica Iasi devine societate independenta cu capital integral privat in anul 1992. In anul 2006, Ceramica a inaugurat o noua linie de productie a blocurilor ceramice, investitie ce se ridica la o valoare de 7,5 milioane de euro. Tot in 2006 societatea a obtinut certificarea ISO 14001/2005, venind in completarea certificatului si a marcii Qualitas pentru Sistemul de Management al Calitatii ISO 9001/2001. In iulie 2007 Advent Internatonal a preluat pachetul majoritar de actiuni al Ceramica Iasi. Compania a produs peste 2.000 milioane de blocuri ceramice.

 
- Care sunt rezultatele financiare ale firmei?
- Ceramica Iasi a realizat, in prima jumatate din 2007, un profit net de 6,4 milioane de lei (dublu fata de perioada similara a anului trecut), pe fondul majorarii afacerilor cu peste 35%. In primul semestru din 2007 compania a realizat vanzari de 21,7 milioane de lei, in crestere cu 36% fata de aceeasi perioada din 2006, cand cifra de afaceri a companiei a fost de 16 milioane de lei. In ultimii sapte ani am obtinut o majorare medie a vanzarilor de peste 20%. Nivelul veniturilor pentru 2007 se apropie de 14 milioane de euro, iar pentru 2008 se preconizeaza o majorare de 10%-20%, crestere limitata de capacitatea de productie. In urma investitiilor ce le vom implementa in 2008 vom fi capabili ca, incepand cu anul 2009, sa includem in portofoliul nostru produse noi, cu un nivel ridicat de complexitate si care sa corespunda cerintelor pietei. Oferta proprie a fost completata de tiglele dublu presate tip Marsilia si Olanda, realizate de o instalatie cu presa dubla.

- Precizati care au fost obiectivele companiei in anul 2007.
- Incepand inca din anul 1997, compania si-a stabilit ca strategie de investitii introducerea in fabricatie a unor produse moderne, care sa corespunda exigentelor normelor europene. Majorarea de capital anuntata, are ca scop investitii de aproximativ 15 milioane de euro pentru anul 2008 in capacitati de productie, in modernizarea liniilor existente si in imbunatatirea serviciilor oferite clientilor. In masura in care va fi nevoie, avem si varianta creditelor bancare pentru a continua investitiile necesare adaptarii la cerintele pietii. Obiectivul nostru este sa devenim un competitor de anvergura europeana pe piata materialelor de constructii. Investitiile principale se vor concretiza in dezvoltarea si perfectionarea serviciilor existente: tehnice, financiare, de consultanta si logistice, in extinderea diviziei de cercetare, precum si in cresterea capacitatii de productie a blocurilor ceramice.

- Cum apreciati ca va evolua sectorul constructiilor in intervalul urmator?
- Piata constructiilor din Romania este in continua dezvoltare si consider ca aceasta va creste, in medie, cu 10% in urmatorii 5 ani. O pondere insemnata o vor avea lucrarile de infrastructura si cele edilitare. In ceea ce priveste piata materialelor pentru constructii de birouri, spatii comerciale si rezidentiale, apreciez ca acestea vor inregistra o majorare mai mare de 10%. Acest segment va avea un trend ascendent mai accentuat in provincie, decat in Capitala. Ne vom concentra eforturile pentru a oferi produse competitive in special pe piata rezidentiala, unde se solicita o calitate sporita a produselor, si - in special - unde caramizile cu o rezistenta portanta ridicata au cerere mare. Tiglele ceramice sunt cele mai moderne si mai ecologice produse, obtinute din argila naturala, produse termorezistente si higroterme.

- Care credeti ca vor fi efectele integrarii asupra furnizorilor de materiale pentru constructii?
- Din ce in ce mai multi furnizori de materiale de constructii isi vor deschide capacitati noi de productie pe plan local si vor diversifica gama produselor. Consumatorii au inceput sa faca diferenta intre un produs sau altul si solicita din ce in ce mai mult materiale de calitate sporita; acestia nu mai sunt multumiti doar de costul redus al unor materiale, ci sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru o calitate sporita si pentru servicii suplimentare, cum ar fi garantiile produselor, serviciile logistice si financiare etc. De asemenea, produsele ecologice vor avea o cerinta din ce in ce mai mare.

- Cu ce probleme va confruntati in desfasurarea activitatii?
- Principala problema este reprezentata de lipsa personalului calificat si cu experienta. Daca in Bucuresti exista mai mult personal calificat si ai de unde alege (chiar daca este o piata concurentiala), in provincie situatia este diferita, in sensul ca trebuie sa recrutezi oameni mai putin pregatiti, in care sa investesti in educare si profesionalizare. Pe viitor, provincia se va dezvolta accentuat, datorita existentei mai multor spatii pentru investitii, iar costurile cu personalul sunt mai scazute. Adaptarea rapida la cerintele pietei este vitala pentru anii care urmeaza, iar competitia va fi din ce in ce mai dura. Pentru informatii suplimentare, www.ceramica-iasi.ro (Agenda Constructiilor)

 

 
ABONARE REVISTEALLBIMRAWLPLUGSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
rigips
CONCEPT STRUCTURE
siniat
concelex
CDS
Acvatot 2019
MAKITA
quadratum
noark
strabag nivel 1
viarom
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
EDIT-Structural
leviatan
Ubitech
ness project

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander